هتلداری، معرفی هتل های ایران

هتل1 با هدف معرفی آموزهای هتلداری و معرفی هتل های ایران تا مسافران بتوانند با بهترین هتل های کشور در هر شهری آشنا شوند

هتلداری، معرفی هتل های ایران

هتل1 با هدف معرفی آموزهای هتلداری و معرفی هتل های ایران تا مسافران بتوانند با بهترین هتل های کشور در هر شهری آشنا شوند

37 سال تلاش درهتل سازی


وقتی برای احداث یک هتل در تهران بیش از 50 میلیارد تومان عوارض شهرداری می گیرند، قطعا با فروش اتاق های آن هتل، آمدن گردشگر و احتساب هزینه های جانبی چنین پروژه ای غیراقتصادی جلوه می کند.

«مهدی جهانگیری» اظهار کرد: این هشت میلیارد دلار درآمد گردشگری در سال خیلی با ارزش تر از فروش 30 تا 40 میلیارد دلاری درآمد نفت است. چون این درآمد با عرقِ جبین فعالانِ گردشگری حاصل شده است.

وی که در هم اندیشی بخش خصوصی و دولتی گردشگری در هتل اوین سخن می گفت، بیان کرد: اگر توسعه صادرات به عنوان کلیدی ترین محور رشد اقتصادی کشور در نظر گرفته شود، راهی نیست جز توجه به صنعت گردشگری. این مطالبه ی جدی اتاق بازرگانی از دولت است که اگر بنا دارد کلیدی ترین، اصولی ترین و به حق ترین توسعه اقتصادی را سرلوحه قرار دهد، باید پایه اش را روی گردشگری بنیان گذاری کند. این یک مطالبه جدی است که اگر نگاه شعاری به آن شود، به بیراهه خواهد رفت.

این فعال گردشگری سپس با انتقاد به وضعیت تبلیغات ایران در بُعد جهانی اظهار کرد: اینکه انتظار داریم دنیا، ایران هراسی را بدون هیچ گونه هزینه ای فراموش کند توقع زیادی است. درست است که برجام و تغییر ادبیات سیاسی بزرگ ترین توفیق ما بوده، ولی انتظار بر این است که برای حضور در نمایشگاه های بین المللی، حمایت از بخش خصوصی و س«وقتی برای یک هتل با همه ضوابط طرح شده بیش از 50 میلیارد تومان عوارض شهرداری می گیرند، به اضافه هزینه ای که برای خرید زمین می شود، قطعا با فروش اتاق های آن هتل، آمدن گردشگر و درنظر گرفتن هزینه های جانبی چنین پروژه ای غیراقتصادی جلوه می کند.


«جهانگیری» سپس به چالش های زیرساخت در کشور پرداخت و افزود: در برنامه ششم توسعه تاکید بر پنج برابر شدن شمار گردشگران خارجی است. قطعا رسیدن به رقم 20 میلیون گردشگری که در پایان سال 1404 هدف گذاری شده به زیرساخت اساسی نیاز دارد. اقداماتی آغاز شده که قابل تحسین هستند، اما باید به مقوله سرمایه گذاری جدی تری پرداخته شود.

او به عنوان یک سرمایه گذار در بخش گردشگری گفت: در تهران برای تکمیل یک پروژه هتل، کاسب کارتر از شهرداری تهران نمی توانید پیدا کنید. در پایتختی با این جمعیت طی 37 سال گذشته جز یک هتل که حمایت دولت را داشت، کدام پروژه سرمایه گذاری هتل به نتیجه رسیده است؟ آسیب شناسی این مسئله خیلی کار مشکلی نیست.

نایب رئیس اتاق بازرگانی تهران بیان کرد: ما انتظار داریم انقلابی در توسعه صنعت گردشگری اتفاق افتد و نهضت ملی گردشگری با اجماع قوای سه گانه ایجاد شود تا همه گیرهای این صنعت را حل کنیم.

جهانگیری در پایان سخنانش به عنوان مدیر یکی از بانک های کشور برای حمایت دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری به منظور تامین سرمایه در گردش برای توسعه این صنعت، جذب گردشگران خارجی، چارتر کردن هواپیما و اجاره هتل و همچنین تامین سرمایه و منابع اولیه برای ایجاد هلدینگ عمده فروشی به منظور کاهش هزینه های سفر اعلام آمادگی کرد.

ز

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.