هتلداری، معرفی هتل های ایران

هتل1 با هدف معرفی آموزهای هتلداری و معرفی هتل های ایران تا مسافران بتوانند با بهترین هتل های کشور در هر شهری آشنا شوند

هتلداری، معرفی هتل های ایران

هتل1 با هدف معرفی آموزهای هتلداری و معرفی هتل های ایران تا مسافران بتوانند با بهترین هتل های کشور در هر شهری آشنا شوند

سیستم های مدیریت درآمد پیشرفته؛ و صنعت هتلداری

سیستم های مدیریت درآمد امروزی برتر در دنیا، به صنعت مهمان پذیری کمک کرده اند تا بتوانند درآمد خود را بهبود بخشند.

با گسترش صنعت گردشگری در دنیای امروز و افزایش روز افزون گردشگران و عبور از مرز یک میلیارد گردشگر، انواع مختلفی از درخواست ها برای اقامت و استفاده از خدمات گردشگری رخ نمایی می کنند. یکی از تحولات اخیر، افزوده شدن تعداد شب های اقامت و افزایش گردشگرانی است که به دلایل مختلف به اقامت های طولانی یک هفته، یک ماهه و حتی بیشتر تمایل دارند. در این میان، گروه هتل های حرفه ای و با تدبیر در دنیای هتلداری امروزی همواره به دنبال راه های جدیدی می گردند که بتوانند مسیرهای درآمدی جدیدتری را به درآمد های خود اضافه کنند.

اقامت های طولانی، با توجه به آنچه گفته شد، ارزش افزوده مناسبی را متوجه میهمانان و صاحبان هتل کرده است. در طول سال ها ثابت شده است که اقامت طولانی، یک موضوع سودمند است. تعداد نفر-شب اقامت بیشتر و طبعا اشغال بیشتر اتاق های هتل توسط میهمانان در شب ها، یکی از علاقه های صاحبان هتل ها است. شاید خوب باشد که گروه هتل های داخلی به این موضوع توجه کنند که اکثر قریب به اتفاق گروه هتل های بزرگ دنیا، اقامتگاه هایی با ویژگی ها و امکانات خاص برای اقامت طولانی در میان برندهای اقامتگاهی خود در نظر گرفته اند و این نشان از اهمیت موضوع دارد.

با نگاه دقیقی از منظر مدیریت درآمد، متوجه می شویم که در بررسی این موضوع، سه حوزه مهم وجود دارد که اقامتگاه های دارای امکانات برای اقامت طولانی می توانند به درستی از تکنولوژی های مدیریت و دیتایی که به همراه این تکنولوژی ها وجود دارد، استفاده کنند تا بتوانند سطح درآمدی بالاتر و جدیدتری را برای خود تعریف کنند. در ادامه به این سه مساله اساسی نگاهی خواهیم داشت:

ترکیب کسب و کار بهتر

هرچه اطلاعات بهتری وجود داشته باشد، تقسیم بندی مشتریان بهینه تر خواهد شد. برای مثال، پاسخ این سوال که کدام بخش از مسافران فردی یا گروهی، بیشتر به این نوع امکانات برای اقامت طولانی تر علاقه دارند و در چه بازه ای از سال بیش ترین گرایش به این نوع اقامت وجود دارد، بسیار حائز اهمیت است. همچنین دانستن اینکه به عنوان نمونه، در بازه زمانی بین دسامبر و مارس، کمترین سفرهای گروهی در حوزه کسب و کار انجام می شود، به هتل های دارای این امکانات اجازه می دهد که کسب و کار خود را با شرایط زمانی و نتایج آن ها تطبیق دهند. داشتن اطلاعات بهتر باعث تصمیم گیری بهتر می شود و این موضوع نیازمند یک سیستم مدیریت درآمد هوشمند و پیشرفته است که این پاسخ ها را تهیه و نتایج عملیاتی را ارائه کند.

استراتژی خلاقیت

دیتا به عنوان یک ابزار راهبردی صحیح شناخته شده و پیش بینی ها را بهبود می بخشد. این پیش بینی ها به عنوان یک موضوع بنیادین برای بهینه سازی درآمد موثر، مورد توجه هستند. غالب سیستم های مدیریت درآمد که مورد استفاده قرار می گیرند، نمی توانند به درستی در مورد اقامت های طولانی و حتی در مورد نیازهای اقامت کوتاه مدت مسافران پیش بینی و تحلیل ارائه کنند. در این موقعیت است که خلاقیت و هوشمندی به کار رفته در سیستم های مدیریت درآمد نوین و پیشرفته امروزی قادرند این چالش را حل کنند. این تکنولوژی، هتلداران را قادر می سازد که در فضای رقابتی امروز، به انواع خاص مسافر در مقابل مسافران و مشتریان ثابت توجه بیشتری نشان دهند و این توجه از طریق تحلیل دقیق دیتاهای موجود حاصل می شود. این پرسش ها که «میهمانان آینده نگر چه نرخ ها، امکانات و دسترسی هایی را خواهند داشت؟» «آیا در زمان اوج سفر رزرو بیش از حد اتاق ها قابل قبول است؟» و سوال هایی از این دست، برای تحلیل هتل ها بسیار مهم خواهند بود. همه چیز به دیتا و اطلاعات بر می گردد. بهینه سازی درآمد برای اقامت طولانی به افکار صاحبان هتل، میزان دورنگری و حتی یادگیری از اشتباهات وابستگی جدی دارد و زمان آن رسیده که هتلداران با در دست داشتن دیتا، به طور کامل از پتانسیل های این نوع اقامت استفاده کنند.

قیمت گذاری بهینه

زمانی که هتلداران سنتی با میهمانانی با یک یا دو شب اقامت رو به رو می شدند، مشکلات رایجی در زمینه قیمت گذاری وجود داشت. با شرایط جدید، هتل های با اقامت طولانی، باید محاسبات دقیق تری را برای مهمانان خود داشته باشند تا بتوانند قیمت های مناسبی را به آن ها پیشنهاد کنند. لایه های عمیق تری از پیچیدگی نیز وجود دارد که باید در قیمت گذاری به آن ها توجه کرد. نرخ برای گروه هایی که از پیش رزرو می کنند و نیز این واقعیت که برخی میهمانان مدت اقامت خود را تمدید می کنند (مانند کسانی که در انجام پروژه با تاخیر رو به رو می شوند) یا کسانی که اقامت خود را کوتاه می کنند (مانند کسانی که پروژه هایشان را زودتر تمام می کنند). اینها همه مواردی هستند که باید در قیمت گذاری به عنوان متغیر به آنها نگاه ویژه ای داشت.
از بین بردن الگوهای سنتی و یافتن معادلاتی برای دنیای امروز، یعنی کار کردن با سیستمی که جزئیات را در نظر می گیرد و پیشنهادها و کنترل عملکرد را بر اساس آن جزئیات انجام می دهد. سیستم های مدیریت درآمد امروزی برتر در دنیا که می توانید با جست و جو در اینترنت به آن ها دست یابید به صنعت مهمان پذیری کمک کرده اند تا بتوانند درآمد خود را بهبود بخشند و لازم است هتلداران داخلی نیز به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشند
ز
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.