هتلداری، معرفی هتل های ایران

هتل1 با هدف معرفی آموزهای هتلداری و معرفی هتل های ایران تا مسافران بتوانند با بهترین هتل های کشور در هر شهری آشنا شوند

هتلداری، معرفی هتل های ایران

هتل1 با هدف معرفی آموزهای هتلداری و معرفی هتل های ایران تا مسافران بتوانند با بهترین هتل های کشور در هر شهری آشنا شوند

متفاوت ترین هتل های دنیا

آیا از اتاق های مرسوم هتل های معمولی که به صورت تولید انبوه ساخته شده اند، خسته شده اید؟ پس به لیستی که از ۱۰ هتل متفاوت در دنیا آماده کرده ایم، نگاهی بیاندازید. در این لیست پیشنهادات منحصر به فرد و جالبی از رینگ گاو بازی تغییر کاربری یافته در مکزیک گرفته تا هتل زیرآبی در امریکا پیدا خواهید کرد
۱. Quinta Real Zacatecas:
حتماً پیش از این کاروانسراها، عمارت ها و کارخانه های قدیمی را ملاحظه کرده اید که با بازسازی و مرمت، به هتل تغییر کاربری داده اند، اما Quinta Real Zacatecas یکی از خاص ترین آنهاست.
همه چیز شما را به دوران قرن نوزدهم بر می گرداند. آخرین گاو بازی در این ورزشگاه در سال ۱۹۷۵ برگزار شده است. در بین ۴۹ اتاقی که به سبک معماری دوران استعماری ساخته شده اند، بسیاری از آنها ایوان مرکزی شکوهمندی دارند، و جذاب ترین آنها سوییت های بالایی و انتهایی می باشد که چشم انداز خوبی به میدان گاو بازی سنگ فرش شده دارند. یک رستوران خانگی سه طبقه به نام لا پلازا در این هتل قرار دارد که چشم انداز آن رو به رینگ، قنات و کلیسای جامع فاتیما است. همچنین یک سالن ویژه در این هتل قرار دارد که هر شب برنامه های موسیقی و نمایش شادی در آن برگزار می شود. این هتل در بافت تاریخی شهر زاکاتکاس قرار گرفته است که به عنوان سایت میراث فرهنگی در لیست جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.
۲. Attrap Reves Allauch:
یقیناً همه آرزوی تماشای ستارگان در فضای اودیسه ای شخصی خود را ندارند، اما برای آنهایی که این آرزو را در سر دارند، یک هتل خانوادگی در آلاچ فرانسه طراحی شده که بهترین خدمات و پیشنهادات را به شما ارائه می دهد. میهمانانی که قصد کمپینگ دارند، در ۶ حباب با موضوعات مختلف از ۱۰۰۱ شب گرفته تا زن (Zen) اسکان داده می شوند.
اما این حباب ها چیزی فراتر از یک تجربه منحصربه فرد را ارائه می دهند. حباب ها با مواد قابل بازیافت ساخته شده اند و دوستدار طبیعت (eco-friendly) می باشند و در پایان فصل بادشان خالی می شود تا کمترین اثرات زیست محیطی را بر جنگل های کاج اطراف داشته باشند. با وجود اینکه حباب ها شفاف هستند، فضا های خصوصی نیز در نظر گرفته شده است. خدماتی نظیر شام اختصاصی، ماساژ، تلسکوپ و راهنمای تماشای ستارگان در شب نیز به میهمانان ارائه می شود. درست است که این هتل تا حدودی دور افتاده به نظر می رسد، اما این فرصت را برای شما فراهم می کند که از سفالگران سنتی این منطقه و کارهای هنری زیبای آنها بازدید کنید.
۳. Taprobane Island:
این هتل در خلیج ولیگامای سریلانکا واقع است و در دهه ۲۰ توسط فرد ناشناخته ای ساخته و سپس توسط نویسنده ای به نام پل باولز خریده شد. او کتاب خانه عنکبوت را در این خانه نوشت. یک ویلای مجلل ۵ خوابه در این جزیره خصوصی ۱ هکتاری، خودنمایی می کند. شما می توانید در بزرگراه های ساحلی مجاور جزیره رانندگی کنید یا اینکه همین مسیر را با فیل ها طی کنید. مفهوم طراحی این ویلا بر مبنای اجتناب از فضاهای بسته می باشد، یعنی شما از هر جای خانه می توانید چشم انداز دریا را داشته باشید. در کنار این ویژگی ها یک استخر منحصر به فرد با تراس های اختصاصی برای ۴ اتاق این خانه طراحی شده است. در کنار احساس لوکس این خانه، پرسنل مراقب، حرفه ای و گرم، مأموران امنیتی و یک آشپز حرفه ای که غذاهای سنتی سریلانکایی می پزد، خدمات با کیفیت و منحصر به فردی را به میهمانان ارائه می دهند.
۴. Whitepod:
شما می توانید با توجه به فصول مختلف، با ماشین های شاتل، اسنو بایک و بالابر های اسکی به این اقامتگاه خاص که در Les Cerniers سوئیس واقع است، دسترسی داشته باشید. وایتپاد یک فرصت منحصر به فرد برای شما فراهم می کند تا بتوانید آلپ را در سوئیس تجربه کنید. این کمپ در ارتفاع ۱۴۰۰ متری واقع شده است و شامل ۱۵ اتاقک کره ای (pod) می شود که طراحی آنها برگرفته از ایگلو (مسکن اسکی موها) می باشد. این پاد ها، در واقع چادرهای گنبدی شکلی هستند که بر روی سکوهای چوبی قرار گرفته اند. در کنار این ۱۵ پاد، کلبه های ییلاقی بازسازی شده آلپی، مربوط به قرن نوزدهم قرار دارند. هریک از این پادها با استفاده از اجاق های هیزمی گرم می شوند و هریک تراس اختصاصی با چشم انداز زیبایی به دریاچه ژنوا دارند. همه میهمانان از کلبه های ییلاقی قرن نوزدهمی به صورت مشترک استفاده می کنند و خوردن صبحانه و شام را در کنار اجاق هیزمی تجربه می کنند. در کنار چشم انداز با شکوه کوه های پوشیده از برف، کمپ وایت پاد تورهای اختصاصی را برگزار می کند که در آن ها فعالیت هایی نظیر اسکی، سورتمه رانی با سگ و ماساژ انجام می شود. این کمپ ۱۵ دقیقه پیاده با کلبه ها فاصله دارد و یک رستوران مجلل و با کیفیت نیز در آن ساخته شده است.
۵. Jules› Undersea Lodge:
نیازی نیست که برای یک ماجراجویی دریایی، ۲۰ هزار فرسنگ به زیر آب بروید. به جای این، می توانید ۶ متر به زیر آبگیر مانگرو در فلوریدا غواصی کنید، تا تجربه مشابهی داشته باشید. این اقامتگاه به یادبود و افتخار دنیایی که توسط ژول ورن در کتاب ۲۰ هزار فرسنگ زیر دریا توصیف شده بود، اقامتگاه زیرآبی ژول نامگذاری شده است.
این اقامتگاه ابتدا به هدف یک مکان تحقیقاتی معتبر ساخته شده بود اما امروزه به عنوان یک هتل با ظرفیت ۶ نفر مورد استفاده قرار می گیرد. میهمانانی که مدرک غواصی دارند می توانند به راحتی وارد این هتل شوند. اما تازه کارها می توانند ابتدا یک دوره ۳ ساعته را برای دریافت مجوز ورود به هتل بگذرانند. این اقامتگاه، یک هتل دورافتاده و لوکس می باشد و یک آشپز متخصص غذاهای مدیترانه ای، متنوع ترین و با کیفیت ترین غذهای مدیترانه ای را برای میهمانان می پزد.
۶. Kokopelli›s Cave:
این اقامتگاه که به صورت تخت و صبحانه (B&B) می باشد در فرامینگتون نیومکزیکو واقع است. در ابتدا به هدف دفتر تحقیقات زمین شناسی ساخته شده است. این غار انسان ساخت که یک اتاق خواب دارد در ۲۱ متری زیر زمین قرار دارد و ورودی آن به صورت حفره ای است که در دل یک صخره کنده شده است. بخش هایی از هتل با استفاده از مشعل های قدیمی نور پردازی شده است که یادآور آثار به جای مانده از مردم آناسازی می باشد. البته برق، فرش، جکوزی، دوش و مبلمان راحت نیز در این هتل کار شده است. صبحانه برای میهمانان آماده نمی شود، اما آنها می توانند از آشپزخانه و یخچالی که پر از غذاهای متنوع است استفاده و خودشان صبحانه را درست کنند.
علاوه بر این میهمانان می توانند از تراسی که با وسایل باربیکیو تجهیز شده است، استفاده کنند. یک آشپز حرفه ای نیز لذیذ ترین و متنوع ترین غذاهای فرانسوی را برای شما می پزد.
۷. Hotel Kakslauttanen:
این ریزورت در پارک ملی Urho Kekkonen واقع در لپلند کشور فنلاند، می باشد و اقامتگاه های متنوعی از جمله ایگلوهای (مسکن اسکیموها) شیشه ای به میهمانان ارائه می دهد. این شیشه ها قابلیت گرم شدن دارند و از جمع شدن بخار جلوگیری می کنند. این اقامتگاه منحصربه فرد این فرصت را برای شما ایجاد می کند که نورهای شگفت انگیز شمالی را در تخت خواب راحت خود تماشا کنید. شما می توانید در ایگلوهای قدیمی که با قطعات یخ ساخته می شوند، همچنین کلبه های کوهستانی چوبی، اقامت کنید. شما انتخاب های مختلفی برای صرف غذا در یک رستوران برفی و همچنین چادر های سنتی دارید. همه غذاها توسط سرآشپزهای محلی حرفه ای درست می شوند و غذاهای دریایی اقیانوس منجمند شمالی از خاص ترین غذاهایی است که در این رستوران ها سرو می شود. یکی از مهیج ترین فعالیت هایی که می توانید انجام دهید، شرکت در تور سورتمه رانی با گوزن همچنین پیاده روی در مدار قطب شمال می باشد.
۸. Green Magic Resort:
این اقامتگاه که در کرالای هند واقع است، توسط جنگل های استوایی و درختان و گیاهان قهوه، هل سبز و فلفل احاطه شده است. این ریزورت منحصر به فرد، رویای کودکان شما را محقق می سازد. ۴ خانه درختی دو طبقه در ارتفاع ۳۰ متری ساخته شده است و دسترسی یکی از این خانه ها از طریق یک بالابر سنتی می باشد. این بالابر از نی ساخته شده است و با یک وزنه تعادلی که در آن آب ریخته می شود به بالا می رود. دسترسی به خانه های دیگر از طریق پل های معلق چوبی برقرار می شود. این خانه ها توسط مردم قبیله پانیا با استفاده از مصالح و مواد محلی و تکنیک های سنتی ساخته شده است و اگرچه ساده هستند، اصالت و گیرایی خاصی دارند. ممکن است همه دوست نداشته باشند در این خانه های معلق اقامت کنند، در نتیجه این ریزورت کلبه ها و ویلاهای جنگلی نیز به میهمانان ارائه می دهد.
۹. Le Grotte Della Civita:
شاید افراد محدودی فکر اقامت در یک غار را در سر داشته باشند، اما برای ماجراجویانی که چنین سلیقه ای دارند، اقامتگاهی در ماترای ایتالیا ساخته شده است. معماری این غار شما را یاد کارتون فلینتسون می اندازد. دکور و طراحی داخلی اتاق ها به شکل ابتدایی اما بسیار حساب شده و پیشرفته می باشد. این غار قدیمی که قدمت آن به عصر حجر بر می گردد، توسط یونسکو در فهرست میراث جهانی قرار گرفته است. ۱۸ اتاق در این اقامتگاه ساخته شده است و هریک از آنها مبلمان ساده ای تحت تأثیر طراحی سنتی دارند که توسط هنرمندان محلی ساخته شده است. این غار به منظور تأمین آسایش میهمانان مدرن سازی و آب و برق به داخل آن کشیده شده است، اما اکثر طراحی ها بر روی حفاظت، یکپارچگی تاریخی و تضمین تجربه اصیل برای میهمانان متمرکز شده است.
۱۰. Hoopoe Yurt Hotel
معمولاً یورت (چادر ها و آلاچیق های سنتی) توسط عشایر آسیای مرکزی، خصوصاً مغولستان مورد استفاده قرار می گیرد، اما اقامتگاه هوپو، تجربه بی نظیر این چادرهای ابتدایی را در چشم انداز آندلسی جنوب اسپانیا به میهمانان ارائه می دهد.
این چادرها توسط جنگل های زیتون و بلوط احاطه شده است و هریک از آنها با نیروی خورشیدی کار می کنند، حمام و دستشویی اختصاصی دارند و با مبلمان و بافتنی های قدیمی مغولی و کشورهای آسیای مرکزی تزئین شده اند. وعده صبحانه در نرخ اتاق محاسبه شده است و پذیرایی شام در سه نوبت انجام می شود. پیش غذاهای سنتی اسپانیا تحت عنوان تاپاز یکی از لذیذ ترین و با کیفیت ترین غذاهای این اقامتگاه می باشد.
ز

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.