هتلداری، معرفی هتل های ایران

هتل1 با هدف معرفی آموزهای هتلداری و معرفی هتل های ایران تا مسافران بتوانند با بهترین هتل های کشور در هر شهری آشنا شوند

هتلداری، معرفی هتل های ایران

هتل1 با هدف معرفی آموزهای هتلداری و معرفی هتل های ایران تا مسافران بتوانند با بهترین هتل های کشور در هر شهری آشنا شوند

چرا شما نمی توانید اتاق معینی از هتل رزرو نمائید؟


از نکات مهمی که شما قبل از مسافرت به آن فکر می کنید، شرایط سفر است. یک سفر خوب سفری است که به دلخواه شما انجام شده و انتظارات شما را برآورده نماید. پس هر مقدار که شرایط سفر نزدیک به خواسته های شما باشد، برای شما لذت بخش و دلپذیر است. بسیاری از مسافرت ها امروزه با هواپیما صورت می گیرد و چه بسا بعضی از این سفرها ساعت ها بطول انجامد. برای بعضی از افراد در سفرهای هوائی، انتخاب صندلی و محل استقرار در هواپیما بسیار مهم است و این به یکی از دغدغه های مسافرت تبدیل شده است که البته طولانی بودن پرواز نیز به اهمیت این انتخاب می افزاید. به همین دلیل اگر شما جزو این دسته از مسافران باشید، در هنگام رزرو بلیط هواپیما با رجوع به سایت مربوطه این امکان را دارید که همان صندلی را انتخاب نمائید که دلخواه شماست. در نتیجه وبسایت های مخصوصی با هدف دستیابی و انتخاب صندلی خاصی از هواپیما در مسافرت برای شما مهیا می باشد و شما می توانید دقیقا همان صندلی دلخواه خود را انتخاب نمائید.
اینک سئوال اینجاست که چرا در این گونه موارد و در خصوص اتاق یک هتل مورد نظر، شما این امکان را ندارید که بتوانید دقیقا اتاق دلخواه خود را با تعیین شماره اتاق برای خود رزرو نمائید؟ با الی گشت همراه باشید تا دلایلی که در پاسخ به این سئوال از طرف کارشناسان صنعت هتلداری ارائه شده است را مرور کنیم.

دلیل اول عدم استاندارد سازی سیستم رزرواسیون هتل ها در مقابل صنعت هوانوردی تجاری و مدنی است. سیستم رزرواسیون صنعت هوانوردی از مدت ها قبل به یک الگوی استاندارد در این زمینه دست یافته و و آنرا عملیاتی و اجرائی نموده است، در صورتی که از سوی جامعه صنعت هتلداری در این حوزه اقدامی صورت نگرفته است. دلیل دوم تنوع ساختاری و شکلی در معماری های هتل ها اعم از معماری های مدرن و نیز معماری سنتی هتل هاست. این تنوع ساختاری پیچیدگی هائی را در برابر شما قرارداد است که تسهیل کردن انتخاب اتاق برای عملا غیر ممکن می شود و شما را از رسیدن به هدف خود باز می دارد. گستردگی تنوع شکلی اتاق های هتل ها بقدری است که طراحی و تعریف یک وبسایت با ویژگی هائی که بتوان به ما در این مورد کمک نماید عملا ناممکن است. اما در مورد هواپیماها که عموما از یک ساختار یک شکل و یکسان برخوردارند، تصور انتخاب صندلی مورد نظر، به دلیل همین یکسان بودن ساختار صندلی های هواپیما بطور خاص و شبیه هم بودن شکل هواپیماها بطور عام امکانپذیر است.
یک شرکت حمل ونقل هوائی ممکن است دارای بیش از پانصد هواپیما باشد. در حالی که تمام این پانصد هواپیما از چند گونه محدود تشکیل شده باشند. پس اینکه بتوان بطور نمونه تصور انتخاب و استفاده از صندلی هواپیما را داشت دور از انتظار نیست.
شاید برای هر کسی تصور چیدمان صندلی های یک هواپیما به دلیل سادگی آن قابل تصور باشد اما در خصوص هتل ها اینگونه نیست. زیرا ابتدا اینکه مدیران هتل ها از انتشار نقشه هتل خود بدلایل امنیتی و غیره خودداری می کنند. دیگر اینکه بطور کلی هتلداران برنامه های مالی و درآمدزائی خویش را بر روی شکل و شمایل اتاق ها متمرکز نمی کنند. به طور ایده آل هتلداران تعرفه های مختلفی برای هر اتاق بسته به موقعیت آن شامل طبقات، ظاهر، دوری یا نزدیکی به بالابرها و غیره تعیین می نمایند. در ثانی فارغ از دلایل امنیتی، امکان انتشار الگوی معماری و حتی سه بعدی ساختمان های هتل ها با هدف در دسترس قراردادن اتاق ها به مسافر وجود ندارد.
و اما دلیل مهمتر، با فرض امکان رزرو اتاق خاص از یک هتل چه تضمینی وجود دارد که این اتاق در تاریخ مد نظر شما در اختیار شما قرارگیرد. زیرا به دلایل مختلف از جمله تمدید مسافر قبلی و غیر تضمینی وجود ندارد که حتما این اتاق در اختیار شما باشد. یکی دیگر از دلایل جنبه انتفاعی است که هتل ها اجازه رزرو اتاق خاص را نمی دهند. با این شرح که برای مثال در فصل گردشگری و در صورت امکان رزرو اتاق معینی از هتل دهها تن فقط اصرار بر رزرو اتاق خاصی را می نمایند و بقیه اتاق ها خالی مانده است. پس با توجه به شرایط فعلی از موجودیت اتاق های خالی فارغ از شماره آن شما می توانید یک اتاق از تعداد اتاق های هتل را رزرو نمائید.

ز

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.