هتلداری، معرفی هتل های ایران

هتل1 با هدف معرفی آموزهای هتلداری و معرفی هتل های ایران تا مسافران بتوانند با بهترین هتل های کشور در هر شهری آشنا شوند

هتلداری، معرفی هتل های ایران

هتل1 با هدف معرفی آموزهای هتلداری و معرفی هتل های ایران تا مسافران بتوانند با بهترین هتل های کشور در هر شهری آشنا شوند

معرفی هتل های یزد (بخش دوم)

شهر تاریخی یزد بیست و دومین اثر ثبت شده از ایران در فهرست میراث جهانی یونسکو است. شهری متفاوت که مانند نگین در دل کویر می‌درخشد و بی‌شک یکی از بزرگ‌ترین جاذبه‌های گردشگری کشور به شمار می‌رود. با قدم زدن در کوچه پس کوچه‌های دیدنی این شهر گویی گام به داستان‌های شنیدنی هزار و یکشب یا فیلم‌های تاریخی گذاشته‌اید. تماشای خانه‌های خشتی با معماری بی‌نظیر که هنوز بافت تاریخی خود را حفظ کرده‌اند و بادگیرهایی که جای کولر برای اهالی این شهر کار می‌کنند، تجربه‌ای شگفت انگیز را برای شما رقم می‌زند. کافی است پا بر جادوی این شهر خشتی بگذارید تا مسحور آن شوید.


لذت سفر به این شهر تاریخی با اقامت در هتل‌های سنتی آن تکمیل می‌شود. با ورود به این هتل‌های جذاب سنتی به یزد قدیم سفر می‌کنید و حال و هوای تاریخی آن شما را اسیر خود می‌کند. ولی اگر طرفدار هتل‌های لوکس هستید، یزد هم مانند دیگر شهرهای ایران، هتل مدرن نیز دارد که بسته به نوع سلیقه و حال و هوایتان می‌توانید هرکدام را که دوست دارید، برای اقامت انتخاب کنید.  با ما باشید تا با این هتل‌های جذاب بیشتر آشنا شوید.

هتل آنتیک ملک التجار


نزدیک به یک قرن پیش در یکی از بازارهای مهم شهر یزد خانه‌ای تاریخی ساخته شد که متعلق به یکی از تجار با‌سابقه یزد به نام «حاجی علی عسکر شیرازی» بود. ورودی این خانه تاریخی به شیوه روزگاران قدیم از کوچه‌ای باریک که دارای دیوارهای بلند است، راه دارد. در سال ۱۳۷۶ در محل این خانه تاریخی، اولین هتل چهارستاره خشتی جهان با نام هتل آنتیک ملک التجار شروع به کار کرد.


هتل ملک التجار دارای ۲۳ باب اتاق است که هرکدام از آن‌ها از زیبایی منحصر به فردی برخوردار است. نقاشی‌های اتاق‌های این هتل تاریخی کار یک نقاش شیرازی است که از لحاظ سبک شباهت زیادی به نقاشی‌های عمارت نارنجستان شیراز دارد. با اقامت در این هتل گویی به روزگاران قدیم سفر کرده‌اید و با تجار آن زمان نشست و برخاست می‌کنید.


امکانات هتل: لابی، آسانسور، چایخانه سنتی، رستوران سنتی، جکوزی، کافی شاپ، خدمات آژانس مسافرتی، تاکسی سرویس، کافی‌نت، فروشگاه، خدمات پزشکی، پارکینگ

آدرس: یزد، خیابان قیام، بازار پنجه علی

هتل لاله یزد


در بافت تاریخی شهر یزد در کنار آب‌انبار گلشن، خانه‌ای معروف به نام سرای گلشن قرار گرفته که متعلق به دوران قاجار است. این خانه که تا سال ۱۳۵۷ به عنوان منزلی مسکونی مورد استفاده بود، از سال ۱۳۸۲ به بعد به هتلی سه ستاره با امکانات کامل و تجهیزات مدرن تبدیل شد. معماری بنای هتل از هشتی‌ها، دالان‌ها، اتاق‌های ارسی و پنج دری تشکیل می‌شود.


هرکدام از اتاق‌های هتل طراحی جداگانه و خاص خود را داشته و رقص نور مسحورکننده در اتاق‌های ارسی آن، برای میهمانان هتل، اقامتی رویایی همراه با آسایش را فراهم می‌سازد. ایوان و حیاط مرکزی هتل لاله مکان مناسبی برای استراحت و لذت بردن از محیط اطراف است.  هتل لاله در جوار آب‌انبار تاریخی گلشن و مراکز خرید قرار گرفته است و به دلیل قرارگیری در قلب شهر دسترسی آسانی به دیگر اماکن گردشگری دارد.


امکانات هتل: کافی‌شاپ، کافی‌نت، سالن همایش، رستوران، رستوران فضای باز، رستوران سنتی، مرکز خرید، فضای سبز، خشکشویی، تاکسی سرویس، اینترنت بی‌سیم، پارکینگ اختصاصی، کتابخانه، آرایشگاه، خدمات پزشکی، رستوران فست‌فود

آدرس: یزد، بلوار بسیج، جنب آب انبار تاریخی گلشن

 هتل سنتی مظفر یزد


نزدیک به ۲۰۰ سال پیش به دستور تاجر بزرگی به نام مظفر، خانه باغی به نام مظفر در محله خلف باغ یزد بنا شد که در حال حاضر هتل سنتی مظفر نامیده می‌شود. معماری هتل سه ستاره سنتی مظفر مانند دیگر هتل‌های سنتی شهر یزد از تالاری بی‌نظیر‌، پنج دری و بادگیری باشکوه ساخته شده است.


هتل دارای ۱۹ باب اتاق با ظرفیت ۵۰ تخت و با طراحی سنتی است. وجود کتابخانه اختصاصی و فضای کوچکی به نام بالاخانه برای نگهداری اشیا گرانبها و ارزشمند از ویژگی اتاق‌های هتل سنتی مظفر است.

امکانات هتل: پارکینگ، سفره‌خانه سنتی، خدمات پزشکی، لابی، کافی‌شاپ، جکوزی، روم سرویس، زورخانه باستانی

آدرس: یزد، میدان آزادی، خیابان مطهری شمالی، کوچه خلفِ باغ، جنب مخابرات

هتل کاروان یزد


در مرکز شهر تاریخی یزد در بلوار آزادگان،‌ در فاصله کمی از جاذبه‌های گردشگری مانند زندان اسکندر، خانه لاری‌ها، موزه سکه، بقعه ۱۲ امام و مسجد جامع، هتل نوساز و سه ستاره کاروان قرار گرفته است.


این هتل دارای ۳۲ باب فضای اقامتی با امکانات مناسب است. واحدهای اقامتی موجود در این هتل در محوطه‌ای سرسبز و دیدنی به صورت ویلایی پراکنده شده‌اند. می‌توانید ساعت‌ها در محوطه سرسبز و آرام این هتل قدم بزنید یا بنشینید و خستگی را از تن خود به در کنید. در رستوران محبوب هتل نیز می‌توانید انواع غذاهای ایرانی و فرنگی خوش‌طعم را امتحان کنید.


امکانات هتل: رستوران هتل باغ، اینترنت پرسرعت وایرلس، کافی‌شاپ،‌صندوق امانات،‌خشکشویی، تاکسی سرویس، سالن چندمنظوره، فضای باز جهت تمرینات ورزشی، پارکینگ اختصاصی، فضای سبز وسیع

آدرس: یزد، بلوار آزادگان، جاده فرودگاه، هتل کاروان، مجتمع توریستی کاروان

هتل سنتی شعرباف


هتل سرای سنتی شعرباف بنایی ۲۰۰ ساله یادگاری از دوران قاجار است که در حال حاضر به هتلی دو ستاره در قلب شهر یزد تبدیل شده است. هتل شعرباف دارای ۹ اتاق دنج مجهز به امکانات رفاهی مطلوب است. بنای هتل باتوجه به معماری خاص و همچنین وجود کارگاه شعربافی توسط سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور خریداری و در فهرست آثار ملی به ثبت رسید. فضای سنتی اقامتگاه و وجود کارگاه شعربافی، زیبایی چشم‌نوازی را به این هتل بخشیده است.


میهمانان این هتل می‌توانند در تخت‌های سنتی چیده‌ شده دور تا دور حیاط که حوضی با فواره‌های زیبا در وسط آن‌ها قرار گرفته و یا در تخت‌های سنتی در پشت بام هتل اوقات آرامش‌بخشی را داشته باشند. قرار گیری در بافت تاریخی شهر و نزدیکی به اماکن دیدنی نظیر زندان اسکندر، خانه لاری‌ها، بقعه ۱۲ امام، حمام ابوالمعالی، موزه سکه و مردم‌شناسی این هتل را به گزینه‌ای مناسب برای اقامت در شهر بادگیرها تبدیل کرده است. همینطور با طی کردن مسافت اندکی می‌توانید به دیدن سایر مکان‌های دیدنی یزد چون مسجد جامع، بازار محلی، مجموعه امیرچخماق، موزه آب، آتشکده و دخمه زرتشتیان بروید.

امکانات هتل: لابی،‌کافی‌شاپ، صندوق امانات، اینترنت رایگان، روم سرویس، رستوران

آدرس: یزد، خیابان امام، خیابان فهادان کوچه بقعه دوازده امام به سمت خانه لاری‌ها

هتل سنتی کهن کاشانه یزد


در قلب بافت تاریخ یزد، در محله تاریخی فهادان مجاور زندان اسکندر در خیابان امام خمینی هتلی با طراحی به سبک معماری سنتی قرار گرفته که کهن کاشانه نامیده می‌شود. هتل کهن کاشانه هتلی دو ستاره است که از ۲۱ باب اتاق مجهز به کلیه امکانات رفاهی مطلوب تشکیل می‌شود. نزدیکی هتل به آثار تاریخی مانند خانه لاری‌ها، بقعه ۱۲ امام، بازار،‌مسجد جامع، موزه سکه و مردم‌شناسی از مزیت‌های این هتل به شمار می‌رود. در کل، خود هتل نیز، چیزی کمتر از یک اثر تاریخی ندارد.


کهن کاشانه از خشت و گل ساخته شده و دارای پایاب قنات و پشت بامی مشرف به چشم اندازی دیدنی از بادگیرهای شهر است. حیاط رویایی هتل با حوض بزرگ نقلی آن، فضایی مسحور‌کننده به این هتل بخشیده به گونه‌ای که با نگاه به این منظره یاد روزگاران قدیم می‌افتید. هتل کهن کاشانه نزدیک به فرودگاه قرار گرفته و دسترسی آسانی به اماکن گردشگری نظیر  زندان اسکندر، موزه سکه و حمام ابوالمعالی دارد.  


امکانات هتل: کافی شاپ، رستوران، پارکینگ، نمازخانه، لابی، کافی‌شاپ

آدرس: یزد، خیابان امام، بافت تاریخی، کوچه ی چهلم، جنب موزه ی سکه و مردم‌شناسی

هتل سرای کهن (خانه قیصری‌ها)


در قدیمی‌ترین خیابان شهر در کنار آثار باشکوه و فاخار سرزمین یزد، هتل سرای کهن با معماری فوق‌العاده و خاص نظرتان را به سوی خود جذب می‌کند. بنای این هتل دو ستاره در دوره قاجار ساخته شده و در گذشته با نام خانه قیصری شناخته می‌شده است. برای ورود به هتل از کوچه‌ای سقف‌دار که به آن ساباط می‌گویند، عبور می‌کنید و پس از آن وارد خانه‌ای حیاط‌دار و دلنواز که گرداگرد آن را اتاق‌ها پر کرده‌اند،‌ می‌شوید. سعی کنید آهسته قدم بردارید تا بتوانید زیبایی‌های این هتل را به‌راحتی تماشا کنید.


دور تا دور حیاط ۹ باب اتاق در کنار یکدیگر در دو طبقه با امکانات رفاهی مناسب فراهم شده‌اند. برای گذراندن اوقات فراغت می‌توانید در حیاط هتل که با گل‌های رنگارنگ و در هم پیچیده نقاشی شده و در وسط آن حوض آبی خودنمایی می‌کند، چایی بنوشید یا وعده غذایی نوش جان کنید.  هتل سرای کهن به دلیل نزدیکی به باغ دولت آباد، فرودگاه، بازار خان و باغ پهلوان‌پور طرفداران زیادی دارد.


امکانات هتل: رستوران، چایخانه سنتی، کافی‌شاپ، فضای سبز، لابی، خشکشویی، اینترنت

آدرس: یزد، خیابان امام خمینی، بعد از چهارراه مسجد جامع، بن‌ بست عرفا، هتل سرای کهن

هتل ادیب الممالک


هتل دو ستاره ادیب‌الممالک در بافت تاریخی شهر یزد با قدمتی بیش از ۲۰۰ سال قرار گرفته و متعلق به دوران قاجار است. این هتل از مجموعه‌ای متقارن شامل شاه‌نشین، سه‌دری، دو دری و تالاری باشکوه، حیاطی باصفا،‌ حمام سنتی، اصطبل، بادگیر یک‌طرفه، منبع ذخیره آب و سرداب تشکیل شده که از جذابیت‌های این هتل محسوب می‌شوند.


هتل ادیب‌الممالک دارای ۱۳ باب اتاق با طراحی سنتی است. دسترسی آسان به مسجد جامع یزد، خانه لاری‌ها، موزه سکه، زندان اسکندر و بازار سنتی این هتل را به هتلی محبوب تبدیل کرده است.


امکانات هتل: رستوران سنتی، لابی، کافی‌شاپ، صندوق امانات، حمام سنتی، اینترنت رایگان، پارکینگ، خدمات خانه‌داری، خدمات آژانس مسافرتی، فضای سبز

آدرس: یزد، خیابان قیام، کوچه لب خندق، پلاک 83

رزرو هتل

هتل استقلال تهران

هتل آزادی تهران

هتل اسپیناس پالاس تهران

ز

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.