هتلداری، معرفی هتل های ایران

هتل1 با هدف معرفی آموزهای هتلداری و معرفی هتل های ایران تا مسافران بتوانند با بهترین هتل های کشور در هر شهری آشنا شوند

هتلداری، معرفی هتل های ایران

هتل1 با هدف معرفی آموزهای هتلداری و معرفی هتل های ایران تا مسافران بتوانند با بهترین هتل های کشور در هر شهری آشنا شوند

ترس و هیجان در گوشه و کنار هتل

با اینکه ترس و به دنبال آن هیجان ناشی از آن، وا کنش طبیعی انسان به خطرات واقعی یا ناشناخته است اما هستند افرادی هم که با انجام ورز شها و تفریحات پراسترس و یا دیدن فیلم های ترسناک، آ گاهانه در موقعیت خطر قرار می گیرند. در این میان کسانی هم پیدا شدند که با ایجاد مکان های ترسناک همچون موزه های ترس، بناهای ترسناک قدیمی، شهر بازی های وحشتناک و ... این افراد را به هیجان آورده و خود کسب درآمد می کنند. در این عرصه کسب و کار وحشت، هتل ها هم ب ینصیب نمانده اند به طوریکه در گوشه و کنار دنیا مسافران ماجراجو را به بهانه تاریخچه متفاوت، شگف تانگیز و یا دارا بودن یک ویژ گی خاص رعب آور، برای رزرو هتل را به طرف خود می کشانند. در این نوشتار برخی از این هتل ها معرفی می شود. البته باید توجه داشت؛ بخش بزرگی از اخبار مرتبط با ترسناک بودن این مرا کز اقامتی، با هدف قبلی و به منظور بالا بردن شهرت هتل و جذبه ر چه بیشتر مسافران است.



Iran hotels

هتل روزولت The Roosevelt Hotel

هتل روزولت در منطقه هالییود، لس آنجلس، کالیفرنیا قرار دارد که شهرت اصلی آن به دلیل شایعه وجود روح مریلین مونرو؛ بازیگر، خواننده و مدل مشهور امریکایی است. هتل به روش و سبک ۱۲ داستان اسپانیایی ساخته شد و در سال ۱۹۲۷ میلادی گشایش یافت. این هتل از ۳۰۲ اتاق و سوئیت برخوردار است. مریلین مونرو در یکی از اتاق های این هتل به طور نیمه دائمی اقامت داشت که چشم انداز آن استخر و فضای اطراف آن بوده است. در آن زمان در اتاق این هنرپیشه مشهور یک آئینه بسیار بزرگ آویزان بود که در حال حاضر در لابی هتل قرار دارد. این بازیگر مشهور بر اثر مصرف بسیار زیاد داروهای آرامش بخش در سن ۳۶ سالگی در سال ۱۹۶۲ میلادی جان خود را از دست داد. بسیاری از مسافران این هتل در دوره های مختلف گزارش دادند که روح مونرو را در حال رفت و آمد در جاهای متفاوت هتل دیده اند. برخی از مسافران نیز حضور او را در سالن رقص هتل احساس کرده اند.


Tehran hotels

هتل دل کورودادو The Hotel del Coronado

هتل دل کورودادو که هتل دل نیز خوانده می شود و یکی از قدیمی ترین و بزر گترین بناهای موجوددر کالیفرنیا است. بنای این هتل به طور کامل از چوب ساخته شده و در خطوط ساحلی اقیانوس آرام در سان دیه گوی کالیفرنیا قرار گرفته است. این هتل در فضایی به مساحت ۱۱۲ متر مربع ساخته شده و در سال ۱۸۸ ۷ میلادی گشایش یافت که در آن زمان بزر گترین هتل ریسورت در جهان به حساب می آمد.
موارد عجیب و غریب و ترسناک گزارش شده هتل دل کورودادو پس از پیدا شدن جنازه یک مرد در آن آغاز شده است. آمده است که جسد مرده مردی ۲۴ ساله که جوینده طلا بوده در این هتل پیدا شده و مسافران از وجود روحی سرگردان در این هتل گزارش می دهند. آ نها می گویند که روحی در فضایی م هآلود پدیدار شده و نا گهان ناپدید می شود. یا برخی به ذکر شنیدن صداهایی عجیب و غریبه مچون کوبیدن در، یا صدای پا می پردازند. مسافران خرافاتی و یا کسانی که تحمل ترس و وحشت را ندارند در اتاقی که جسد در آن پیدا شده، اقامت نمی کنند.



هتل

هتل استنلی The Stanley Hotel

هتل استندلی در کارادوی امریکا که هتلی بسیار زیبا و بزرگ است با ۱۳۸ اتاق در نزدیکی صخره های کو ههای پارک ملی را کی قرار دارد. این هتل در سال ۱۹۰۹ میلادی گشایش یافت و تا کنون به عنوان محلی مرموز، الهام بخش نوشتن سناریوی فیلم های ترسناک بوده و تعدادی فیلم ترسناک نیز در آن ساخته شده است.
البته ممکن است ساخت چنین فیلم هایی در این هتل، باعث شده تا مسافران دچار اشتباه شوند و اشکال شبح مانند و یا صداهای ترسناک را در گوشه و کنار هتل متصور شوند. استفان کینگ، رمان نویس مشهور امریکایی سده ۲۰ و ۲۱ میلادی، رمانی نوشته که در آن به ماجرایی مرموز و ترسناک پرداخته است که در این هتل اتفاق افتاده بود. بر اساس این داستان فیلمی نیز ساخته شده که همان نام داستان ۱۴۰۸ را داشت. این نویسنده در حال حاضر سناریو فیلم های زیبا و به یاد ماندنی بسیاری را نوشته و می نویسد که مشهورترین آ نها فیلم مسیر سبز با هنرمندی تام هنکس است.
برخی از کسانی نیز که در این هتل اقامت گزیدند، از صدای کودکانی شکایت داشتند که در شب در حال بازی بودند. برخی نیز از مشاهده شبح زنی در راهروهای هتل سخن گفتند که در جایی همانند The del Coronado Hotel زیرزمین یخ زده است!

رزرو هل

هتل لانگهام The Langham Hotel

هتل لانگهام که اقامتگاه افرادی مشهوری چون مارک تواین بوده، در لندن قرار گرفته و از هتل های لوکس و زیبای این کشور به حساب می آید. این هتل در سال ۱۸۶۵ میلادی با ۳۸۰ اتاق گشایش یافته است و در جنگ جهانی دوم مورد استفاده ارتش قرار گرفت. بمباران حاصل از جنگ به آن صدمه زیادی وارد کرد ولی بنای هتل پس از جنگ بازسازی شد. شهرت این هتل از آنجا آغاز شد که پس از جنگ جهانی دوم، خبرنگاران حضور افرادی غیرعادی را در هتل گزارش دادند. آ نها ادعا کردند که روح اشخاص مشهور و بنامی چون ناپلئون و یا شاهزاده ای آلمانی را در این هتل دیده اند. اتاق شماره ۳۳۳ هتل، اتاقی عجیب و غریب به نظر می رسد و در آنجا گزارش دیده شدن روح و یا شبح به دفعات ثبت شده است که بر ترسنا کی هتل افزوده و شهرت آن را زیاد کرده است.برخی از مسافران از مشاهده شبح هایی با لباسهای دوره ویکتوریایی گزارش داده اند و از صداهای آزاردهنده و عجیب و غریب شکایت کرده اند.

هتل کارتر The Carter Hotel

هتل کارتر در منهتن و در شهر نیویورک در ایالت متحده امریکا قرار گرفته است. این هتل در ۲۲ آپریل سال ۱۹۳۰ میلادی افتتاح شد و تا سال ۱۹۷۶ میلادی هتل دیکسی ) Dixie Hotel ( نامیده می شد. این هتل یکی از ترسنا کترین هتل های امریکا شناخته شده و در کنار ترسنا کی آن از کثیف ترین هتل های شهر نیز به شمار می رود. این هتل در ابتدا دارای ۱۰۰۰ اتاق بود که بخشی از آن ویران شد و در حال حاضر دارای ۷۰۰ اتاق است که با پرداخت ۲۰۰ دلار امکان اقامت در یکی از آ نها به مسافر داده می شود. از مشخصه های ویژه این هتل، وجود اتاق هایی کثیف با حشراتی مرده یا زنده، لوله کشی هایی وحشتناک و وجود کپک در جای جای هتل است. هتل کارتر در سال ۱۹۸۵ میلادی به نقض موارد ایمنی و بهداشت مناسب در هتل محکوم شد و مجبور به پرداخت ده هزار دلار جریمه گردید. یکی از وحشتنا کترین چیزهایی که مسافران در این هتل می توانند پیدا کنند، جسد مرده زنی است که در یکی از اتاق های این هتل دیده می شود. این اتفاق به طور معمول در ماه آ گوست می افتد.
در سال های مختلف مرگهای متفاوتی در این هتل اتفاق افتاد که بیشتر آنها خودکشی بوده اند. تنها یک سال پس از گشایش یافتن هتل دو نفر خود را از طبقه ۱۴ و ۲۱ به پایین پرتاب کردند. این وقایع هر چند سال یک بار در این هتل به چشم می خورد. از دستگیری قاتل گرفته تا خودسوزی شخصی به علت اختلاس، انجام قتل و ... در پرونده این هتل عجیب دیده می شود. در ماه دسامبر سال ۱۹۹۸ هتل به طور موقت بسته شد چون راه اضطراری هتل آسیب دیده بود اما هنوز به کار خود ادامه می دهد.

Hotel Russell

هتل راسل The Hotel Russell

هتل راسل که هتلی تاریخی به حساب می آید، در اسکله سرکیولار) )Circular شهر سیدنی استرالیا قرار دارد. در حقیقت در تاریخچه این هتل آمده است که این هتل نخستین سکونتگاه اروپای یهایی بوده که به وسیله کاپیتان آرتور فیلیپ از انگلستان در سال ۱۷۸۸ میلادی در استرالیا بنا شده است. بناهای اصلی ساخته شده در اینجا از ماسه سنگ بود که به ساختمان های سنگی مشهور شد. در اتاق شماره هشت این هتل به طور مرموزی اتفاقهایی عجیب و غریب می افتد. مسافرانی که در این اتاق اقامت گزیدند، وجود روح آدمی را در لباس ملوانی دیده اند که از پشت پرده ها به آ نها خیره شده و در فضایی مه آلود از دیده ها پنهان می شد. برخی از مسافران سرگردان بودن این ملوان را در راهروهای هتل نیز گزارش داده اند.

هتل بانف فیرمونت The Banff Fairmont Hotel

هتل بانف فیرمونت، در پارک ملی بانف، بانف اسپرینگز، آلبرتای کانادا قرار دارد که در شمار هتل های ترسناک دنیا قرار گرفته است. این هتل از سری The Langham Hotel هتل های لوکس و زیبایی است که به صورت زنجیر های در ۱۶ کشور مختلف دنیا گشایش یافته است. بسیاری از هتل های این زنجیره هتلی در بناها و مکان های با اهمیت تاریخی تاسیس شده اند. مالک اصلی هتل های فیرمونت، این هتل را که در سال ۱۸۸۸ میلادی گشایش یافته بود و هتل بانف اسپرینگز نامیده می شد، را خریداری کرد و نام آن هتل را به هتل بانف فیرمونت تغییر داد. در سال ۱۹۱۱ ساخت و ایجاد تغییرات کلی در هتل قدیمی آغاز شد و در سال ۱۹۲۶ میلادی به پایان رسید.
یکی از موارد ترسناک ذکر شده در این هتل وجود روح پیشخدمت سابق هتل است که پس از بازنشستگی از دنیا رفته است. تا به امروز بارها از سوی مسافران و همچنین پرسنل هتل گزارش شده است که روح این پیشخدمت با یونیفورم کامل دیده شده است. به نظر می رسد، این روح مهربان هنوز قصد کمک به مسافران را دارد. این
تنها روحی نیست که در این هتل دیده شده، روح عروسی که در روز عروسیش در سال ۱۹۳۲ از پله ها به پایین سقوط کرده و کشته می شود نیز بارها در گوشه و کنار هتل دیده شده است. در کنار مشاهده این موارد، شنیدن موسیقی وحشت آور و نیز جابه جایی مرموز و عجیب و غریب وسایل نیز در این هتل گزارش شده است.


Ballygally Castle

هتل قلعه بالیگالی The Ballygally Castle

هتل بالیگالی که در حقیقت قلع های قدیمی، در روستایی کوچک در شهرستان آنتریم ایرلند شمالی است، در سال ۱۶۲۵ میلادی توسط یک اسکاتلندی ساخته شده است. این قلعه در محیطی زیبا با چشم اندازی از ساحل دریا قرار گرفته است که به  گون های شگف تانگیز زندگی جذابی را در قابی همچون کارت پستال نشان می دهد. در سال ۱۷۹۹ میلادی این قلعه به وسیله بازماندگان صاحب قلعه به فروش رسید تا اینکه در دهه ۱۹۵۰ مالک فعلی هتل آن را خریداری کرد و آن را گسترش داد. این قلعه که مدت ها پس از ساخت آن به هتل تبدیل شده است، به جهت وجود روح صاحب پیشینش مشهور شده است. آنچه که از شواهد مشخص است، این است که بانویی که زمانی صاحب این بنا بوده، علاقه ای به ترک ساختمان ندارد و با صداهای عجیب و غریب و ترسنا کی که ایجاد می کند، باعث ترس و وحشت سا کنان آن شده است. آمده است که همسر این بانو او را در اتاقی از این قلعه حبس کرده بود تا از گرسنگی بمیرد اما او خود را از پنجره به بیرون پرت می کند و در اثر آسیب شدید وارده،
جان خود را از دست می دهد. از آن پس روح این بانو علاقه ای به ترک خانه خود ندارد و تنها به درها ضربه می زند. ممکن است می خواهد نشان دهد تا کسی در را برایش باز کند اما دیگر دیر شده است! دیوارهای این قلعه بلند و سقفی شیبدار دارد و پنجره های کوچک آن، بنا را مرموز و ترسناک کرده است. اتاقی کوچک در این هتل وجود دارد که اتاق شبح نامیده می شود و بیشتر گزارش های دیدن شبح بانوی سرگردان مربوط به آنجا است.


crescent-hotel

هتل کرسنت  The Crescent Hotel

هتل کرسنت که پیش از آن بیمارستان و کالج پزشکی و مرکز تحقیقات سرطان شناسی در ۱۲۰ سال گذشته بوده است، به یکی از ترسناک ترین هتل های جهان شهرت پیدا کرده است. این هتل که در آرکانزاس آمریکا قرار دارد از جمله هتل هایی به حساب می رود که تنها افراد خاصی خواهان اقامت در آن هستند. از سال ۱۹۷۲ میلادی این ساختمان برای کاربری هتل، بازسازی شد. از آن پس مسافران و کسانی که در این هتل اقامت دارند از رفت و آمد و قدم زدن ارواح در آن سخن می گویند. اتاق ۲۱۸ این هتل از جمله مرموزترین اتاق های هتل به شمار می رود. روح کودکی دیده شده است که در آشپزخانه هتل رفت و آمد می کند. به نظر می رسد کودکی در این مکان بر اثر یک حادث های جان خود را از دست داده بود و هنوز روحش در آنجا سرگردان است. صداهای ترسناک، روشن و خاموش شدن مرموز چراغ ها، جابه جایی وسایل و اتفاق های وحشت آور دیگر در این هتل توسط مسافران گزارش شده است.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.