هتلداری، معرفی هتل های ایران

هتل1 با هدف معرفی آموزهای هتلداری و معرفی هتل های ایران تا مسافران بتوانند با بهترین هتل های کشور در هر شهری آشنا شوند

هتلداری، معرفی هتل های ایران

هتل1 با هدف معرفی آموزهای هتلداری و معرفی هتل های ایران تا مسافران بتوانند با بهترین هتل های کشور در هر شهری آشنا شوند

دسته بندی اتاق های هتل


در رزرو هتل موقع انتخاب اتاق هتل، ا گر با اصطلاحات مربوط به آ ن آشنایی وجود نداشته باشد، ممکن است کمی گیج کننده باشد. در هتل ها اتاق ها طبق نوع و تعداد تخت، تعداد میهمانان اتاق، دکوراسیون، مبلمان ویژه و امکانات موجود طبقه بندی می شوند. از این رو در ابتدا رایج ترین تقسیم بندی را که می توان گفت در تمام نقاط جهان به یک معناست، ارائه می کنیم و بعد از آن انواع خاص تر از اتاق های هتل را از نظر می گذرانیم.


Iran hotels


تقسیم بندی رایج اتاق های هتل

اتاق یک نفره: اتاق یک نفره که سینگل نامیده می شود. دارای یک تخت است و اختصارا با علامت SGL نشان داده می شود.

اتاق دو نفره: اتاق دو نفره که دبل یا توئین نامیده می شود. دبل یعنی اتاقی که یک تخت دونفره به هم چسبیده دارد و توئین اتاقی است که دو تخت مجزا دارد و اختصارا با علامت DBL نشان داده می شود.

اتاق سه نفره: اتاق سه نفره که تریپل نامیده می شو د. دارای ۳ تخت تک نفره و یا یک تخت تک نفره و یک تخت دو نفره به هم چسبیده است و اختصارا با علامت TPL نشان داده می شود.

آپارتمان ( Apartment ): عبارت است از یک هال و پذیرایی با یک، دو و یا سه اتاق خواب که هر کدام دارای دو تخت است. در صورتیکه دو اتاقه باشد، معمولا یک اتاق (دبل) یک تخت دو نفره و اتاق دیگر توئین، دو تخت یک نفره خواهد داشت. هر آپارتمان یک حمام مشترک دارد و یک آشپزخانه کوچک. معمولا در قسمت پذیرایی به تعداد کافی صندلی یا مبل راحتی وجود دارد.

استودیو ( Studio ): به اتا قهایی گفته می شود که در بدو ورود به شکل اتاق پذیرایی دیده می شود ولی در صورتیکه مبل ها یا کاناپه ها را به صورت تختخواب درآورند حکم اتاق خواب را خواهد یافت. از این رو روزها اتاق پذیرایی و شب ها اتاق خواب است. البته کاناپه ها طوری ساخته شده اند که می توان بالش و پتو و ملحفه را داخل آن جای داد. اتاق استودیو حمام نیز دارد. استودیو می تواند آشپزخانه کوچکی نیز داشته باشد.

سوئیت ( Suite ): کامل ترین نوع محل های اقامت محسوب می شود که معمولا دارای دو یا چند اتاق خواب، یک اتاق نشیمن و یک اتاق غذاخوری است.

اتاق های مجاور هم ( Adjoining rooms ): دو یا چند اتاق که کنار هم واقع شده اند.

اتاق های روبروی هم ( Adjacent rooms ): دو یا چند اتاق که مقابل هم (روبروی هم) واقع شده اند.

کانکتدروم ( Connected Room ): دو اتاق تو درتو را می گویند. هر دو اتاق به راهرو اصلی هتل راه دارد و هر کدام به تنهایی یک اتاق کامل است و حمام جدا گان های هم دارد. این دو اتاق به وسیله یک در از وسط به هم متصل است. چنانچه یک خانواده چهار نفره، چنین اتاقی را درخواست نماید، بچه ها در یک اتاق و پدر و مادر در اتاق دیگر اقامت خواهند نمود، بدون اینکه درب راهرو اصلی را باز کنند، دو اتاق از درب وسط می توانند با هم در ارتباط باشند.



Tehran hotels

دسته بندی اتاق های هتل از نظر کیفیت

اتاق استاندارد ( Standard ): معمو لترین اتاقی است که در یک هتل پیدا می شود و امکانات و اسباب و اثاثیه اش هم از حد معمول فراتر نمی رود. البته باید یادآوری کنیم که اتاق استاندارد یک هتل چهار فصل، معمولا از یک اتاق استاندارد در یک میهمانخانه امکانات بیشتری دارد و تمیزتر است. پنجره های اتاق استاندارد، معمولا نمای خوبی ندارند.

اتاق مادریت( Moderate ): این نوع اتاق ها، معمولا از اتاق استاندارد کیفیت بهتری دارند. این بهتر بودن کیفیت هم مربوط می شود به منظره پشت پنجره، مساحت اتاق و نوع مبلمان.

اتاق سوپریور ( Superior ): این اتاق باید هم اندازه و هم کیفیت مبلمان بهتری داشته باشد؛ اما بیشتر وقت ها به اتاقی که نمای بهتری داشته باشد می گویند اتاق سوپریور و این ویژگی ها را در نظر نمی گیرند.

دلوکس( Deluxe ): اتاق دلوکس، باید از هر نظر دلوکس یا به زبان خودمان مجلل باشد؛ چه از نظر منظر ه پشت پنجره، چه از نظر موقعیت مکانی اش در هتل، چه از نظر مبلمان و چه اندازه. جالب است بدانید که در بعضی هتل های منطقه کارائیب، کیفیت اتاق سوپریور از دلوکس بهتر است؛ بنابراین بد نیست که قبل از رزرو نهایی، حتما در این مورد سئوال کنید.

جونیور سوئیت ( Junior Suite ): معمولا یک اتاق بزرگ است که یک بخشاش را با وسایل اتاق نشیمن پر کرده اند. گاهی البته بین این دو بخش یک دیوار نصفه و نیمه می گذارند تا از هم جدا باشند، اما به هر حال جونیور سوئیت همیشه یک اتاق دارد، نه دو اتاق.



رزرو هتل

انواع خا صتر اتاق هتل نیز از این قرارند:

اتاق دونفره هالیوود ( Hollywood Twin Room ): این اتاق دارای دو تختخواب به هم چسبیده که هر کدام در واقع یک تخت توئین ( Twin ) می باشد. معمولا این اتاق ها به نرخ همان اتاق های دو نفره محاسبه می شوند.

اتاق دوبلکس ( Duplex Room ): این اتاق ها دارای دو طبقه هستند.

اتاق پارلر ( Parlor Room ): این اتاق فقط برای نشستن کاربرد دارد و نمی توان در آن خوابید و معمولا برای مقاصد کاری و تجاری اجاره داده می شود.

اتاق لانای( Lanai Room ): این اتاق نمایی به یک منظره طبیعی مانند باغ با آبشار دارد.

اتاق ایفیشنسی ( Efficiency Room ): این اتاق دارای یک آشپزخانه کوچک است.

کابانا ( Cabana ): اتاقی است همکف، که پنجره آن به محوطه ای باز می شود که متصل به استخر شناست.

فیستا سوئیت ( Fiesta Suite ): این نوع سوئیت ها معمولا در هتل هائی قرار دارند که دارای سالن عروسی است و پس از پایان مجلس عروسی، برای استراحت و خواب در اختیارعروس و داماد قرار می گیرد. معمولا مخارج این سوئیت قبلا جزو هزینه های مجلس عروسی منظور گردیده و حساب جدا گانه ای ندارد.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.