هتلداری، معرفی هتل های ایران

هتل1 با هدف معرفی آموزهای هتلداری و معرفی هتل های ایران تا مسافران بتوانند با بهترین هتل های کشور در هر شهری آشنا شوند

هتلداری، معرفی هتل های ایران

هتل1 با هدف معرفی آموزهای هتلداری و معرفی هتل های ایران تا مسافران بتوانند با بهترین هتل های کشور در هر شهری آشنا شوند

مفهومی از هتل


طبقه بندی هتل ها :

هتل ها بر اساس استانداردهای گوناگون از قبیل مکان،تعرفه و بازار هتل داری طبقه بندی می شوند.هتل ها به طور فردی یا بخشی از یک زنجیره طبق موازین استاندارد اداره می شوند.نواحی مسکونی هتل ها معمولا" 65 تا 75 درصد فضای ساخت است.

مکان ها:
انتخاب مکان و تصمیم گیری در خصوص امکانات هتل بر اساس طرح های شهری و روستایی،بازار هتل داری و سرمایه گذاری است.
تحولات جدید:
هتل های مراکز شهری:
قیمت بسیار بالای زمین در شهرها باعث محدود شدن مکان هتل های درجه یک می شود.اینگونه هتل ها معمولا" توسط زنجیره های بین المللی به صورت ساختمانهای بلندمرتبه اداره می شوند.وجود اتاقهای بزرگ ملاقات بسیار ضروری است.تعداد مراکز و کلوب های تفریحی و فروشگاه در این مکانها رو به افزایش است.هتلهای دولوکس(پنج ستاره) و هتلهای بوتیک دارای پارک و خیابانهای مخصوص خرید می باشند.هتل های سوئیت مورد استفاده تجار قرار می گیرند که دارای اتاقهای نشیمن مجزا و آپارتمانهای سرویس دار مستقل و خودکفا هستند.
هتل های حومه شهر:
هتل های حومه شهر و نواحی توسعه شهری،هتل های درجه متوسط محسوب می شوند که مورد استفاده تجار،افراد محلی و مسافران رهگذر قرار می گیرند.بهترین مکان آنها، نزدیکی به تقاطع هاست.امکانات این هتل ها نوعا" شامل اتاق های استاندارد، یک یا دو رستوران،اتاق ملاقات،سالن ورزشی و پارکینگ است.
موتور هتل:
از سراهای کوچک،مسافرخانه ها و متل ها برای مسافرین بین راهی در بلوک های استاندارد در نزدیکی شاهراهها و تقاطعهای اصلی استفاده می شود.فضای پارکینگ از الزامات اصلی این هتلهاست.امکانات عمومی آنها شبیه به هتل های حومه شهر است.
هتل های پناهگاهی:
هتل های جدید دارای امکانات تفریحی استاندارد و اتاقهای بزرگ ملاقات هستند.مکان این هتل ها در نواحی بلند و پناهگاههای کوهستانی نزدیک به دریا است.هتل های ییلاقی دارای زمین گلف،ورزش و اسب سواری و قایق سواری می باشند.
تحولات:
"روستاهای پناهگاهی" به صورت مجموعه های یکپارچه با کلیه امکانات تفریحی از قبیل استخر در دسترس جهانگردان قرار دارد.گاهی حصار این هتل ها،شیشه ای است و به صورت چهار فصل آماده پذیرایی می باشند.
روابط عملیاتی:
چهار نوع ناحیه متمایز هتل ها عبارتند از:اتاق مهمان،نواحی عمومی،دفاتر اجرایی و امکانات،روابط بین این نواحی،امکان ارائه خدمات اثربخش را بدون ایجاد هیچگونه مزاحمتی به وجود می آورد.
آرایش یا نقشه جانمایی بستگی به مکان،محیط اطراف،کونتورها،قیمت مکان،شرایط طرح ریزی،تعداد و اندازه اتاق ها و جامعیت هتل دارد.در شکل شماره 4،سه نمونه را ملاحظه می کنید.باید اتاق های مهمانان دارای بهترین چشم انداز و جهت باشد و کمترین مزاحمت و سروصدا را فراهم سازد. وجود نور طبیعی برای اتاق ها،رستوران ها،اتاق های ملاقات،سالن استراحت و سرسراها ضروری است.

ز

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.