1- بیاد داشتن هنر فروشندگی.
2- دادن اتاق به میهمان وعملیات checkin
3- تنظیم فرم های ورودی.
4- قرار دادن اطلاعات مربوط به مسافر در اختیار فرآنت دسک.
5- تبدیل ارز مسافر.
6- قراردادن اطلاعات مربوط به مسافردر اختیار مسئولان هتل : مدیران میانی ، فرآنت آفیس، بخش غذا و نوشابه، بخش خانه داری، تاسیسات
7-نظارت بر رفتار همکاران رسپشن و دادن تذکر بجا در صورت لزوم.
8- گرفتن نامه وپیغام در صورت نبودن اطلاعات .
9- تنظیم اسلیپ (روش دستی )
10- آگاه ساختن مدیر از ورود میهمانان ویژه .VIP
11- پیگیری وبرسی گزارش خانه داری ومهندسی.
12- رسیدگی به شکایات وانتقاد میهمانان .
13- همکاری با صندوق در checkin-chekout
14- در شیفت شب علاوه بر وظایف ذکر شده, وظایف مدیر کشیک و مدیر شیفت نیز افزوده می گردد.
در اکثر هتل ها ومراکز اقامتی پذیرشگران کار پاسخگویی تلفن را هم به عنوان یک اپراتور هتل انجام می دهند.
15 – در هر حال رسپشن می باید نکات امنیتی را مد نظر قرار دهد و ضمن بهره گیری از همه ی فنون شاسی روانی مراجعان، هیچ گاه در اولین رودرویی به اشخاص اعتماد نکند. کنترل دقیق مدارک شناسایی میهمانان و تطبیق مندرجات آنها با مشخصات ظاهری فرد و هرگونه اقدام احتیاطی دیگری، می تواند از عواقب سوء پیشگیری کند. البته کنترل و رفتارهای احتیاطی باید به نحوی صورت گیرد که اسباب رنجش میهمانان نشود