آمیخته های بازاریابی (Marketing Mix) ابزار هایی است که در دست مدیران فروش و فروشندگان میباشد تا فرآیند فروش را از ابتدا تا انتها به سرانجام برسانند . برای اولین بار آقای مک کارتی در سال 1960 این آمیخته ها را به جامعه علمی فروش و بازاریابی معرفی نمود . در حقیقت آمیخته های بازاریابی از 4 عنصر اصلی (ترفیعات فروش - شبکه های توزیع - محصول و قیمت گذاری) که به 4P معروف میباشد تشکیل شده است دلیل انتخاب 4P برای نام گذاری این 4 عنصر آن است که اول کلمات هرکدام از این عناصر با P شروع میشود (Product - Promotion - Place - Price) برخی از دانشمندان حوزه بازاریابی برای سرویس و خدمات 7 تا 8 عنصر بازاریابی قائل میباشند که در حقیقت عناصر اضافه شده نیز در دل 4P وجود دارد اما به دلیل اهمیت عناصر آن را جداگانه مورد بررسی قرار داده اند در این مقاله با آمیخته های بازاریابی هتل و نحوه استفاده از ان آشنا میشویم .
برای انکه درک بهتری از آمیخته های بازاریابی بدست آوریم سعی میکنیم این مطلب را پیچیده نکنیم و با همان 4P کار خود را شروع نماییم .
تعریف و تنظیم مناسب آمیخته های بازاریابی در هر هتل ضامن سود آوری و به ثمر رسیدن تلاش های واحد فروش میباشد . آمیخته های بازاریابی میتواند در طیف وسیعی از بازارهای هدف کاربرد داشته باشد که توسط فروشندگان برای به انگیزه درآوردن مشتریان استفاده میشود . هر بازاری در هتل دارای نیازمندی های خاص خود میباشد لذا آمیخته های بازاریابی میتواند برای بازارهای هدف متفاوت کاملا فرق نماید به عنوان مثال بازارهایی که یک هتل میتواند داشته باشد میتواند شامل بخش هایی همچون (میهمانان گذری ، شرکت ها ، گروه های توریستی ، خانواده ها ، مسافران تجاری و ....) باشد . هر کدام از این بازار ها دارای نیازهای منحصر بفرد میباشند به عنوان مثال وجود اینترنت رایگان آنقدر که برای مسافران تجاری مهم است ممکن است برای گروه های تجاری مهم نباشد.
آمیخته های بازاریابی معموملا توسط مدیریت فروش و بازاریابی تعریف میشود نتیجه ارائه خدمات و امکانات مناسب همراه با ترفیعات فروش مطابق با نیاز های بازار هدف و در نهایت قیمت گزاری هوشمندانه ، افزایش درصد اشغالی و به تبع ان سودآوری هتل را در پی دارد.
خدمات و امکانات اولین موردی است که میباید مورد توجه قرار گیرد چرا که بدون ان فروشندگان هیچ چیزی برای ارائه به مشتریان بالقوه نخواهند داشت .
معمولا صنعت هتلداری خدمات و امکاناتی همانند موارد زیر را ارائه میدهد:
طیف وسیع خدمات و امکانات ارائه شده در هتل ها باعث میگردد تا بخش های مختلفی از بازار به صورت مشتریان بالقوه ظهور نمایند که هر بخش دارای نیازمندی های منحصر به خود میباشد. به عنوان مثالی دیگر یک خانواده در هتل بدنبال آن است که اوقات فراغت خود را به بهترین نحوه سپری نماید و در همان زمان یک مسافر تجاری (Businessman) به دنبال امکانات تجاری همچون دستگاه فکس ، مرکز خدمات تجاری ، امکان برقراری ویدئو کنفرانس و یا وجود اتاق مخصوص برگزاری جلسات در هتل میباشد
تجزیه و تحلیل صحیح ، کامل و درست نیاز های هر دسته از میهمانان به مدیران رده بالای هتل کمک میکند تا امکانات لازم را برای هر بازار هدف فراهم آورند و یا اگر از قبل دارای این امکانات هستند آن را بهبود ببخشند.
این عنصر اشاره به میزان در دسترس بودن محصول برای مشتریان دارد . در مقایسه با سایر خدمات و محصولات ارائه شده در بازار معمولا هتل ها محصول خود را به مشتریان عرضه نمیکنند بلکه این مستریان هیتند که به دنبال محصولات هتل ها میباشند .
منظور از مکان هتل محلی است که هتل در ان واقع شده است به عنوان مثال (هتل فرودگاهی ، هتل های کنار ایستگاه های مسافربری ، هتل های نزدیک اماکن تاریخی ، هتل های خارج از شهر و ...) میباشد که مدیر فروش میباید بر اساس نوع مشتریان بالقوه ای که ممکن است از این هتل استفاده نماید برنامه های خاص را تدارک ببیند
منظور از شبکه های توزیع در حقیقت کانال های توزیع میباشد که مشتریان بالقوه میتوانند از طریق آن به محصولات هتل را خرید نمایند به عنوان مثال (دفاتر خدمات مسافرتی ، اینترنت ، مراجعات حضوری و ....) همه و همه کانال های توزیعی است که میباید شناسایی شده بر اساس نیاز های این کانال ها هتل پاسخ مناسب را آماده نماید
یک هتل ممکن است از روش های مستقیم و یا غیر مستقیم برای توزیع و معرفی محصولات خود استفاده نماید
1- روش مستقیم توزیع محصول در هتل ها
2- توزیع و معرفی غیر مستقیم محصولات و خدمات هتل :
مدیریت بازاریابی و فروش میباید شناخت کاملی از پیچیدگی های ارتباطی از مشتریان و دفاتر خدمات مسافرتی داشته باشد . ترفیعات فروش روشی است که از طریق ان هتل میتواند با مشتریان خود ارتباط داشته باشد .
در زیر برخی از ترفیعات فروش و همچنین کانال های ارتباطی که هتل میتواند داشته باشد را برای شما فهرست نموده ام
و.......
تعریف استراتژی مناسب قیمت گذاری یکی از مهمترین عناصر آمیخته بازاریابی است که بدان میباید توجه شود . در صورت نرخ (اتاق ها ، اغذیه و نوشابه ، مجموعه ورزشی و .... ) به صورت رقابتی نباشد ممکن است مشتریان بالقوه خود را براختی از دست بدهید.
در یک بازار رقابتی کامل تمرکز عمده مشتریان بر روی قیمت و میزان ارزش محصول و یا خدمات ارائه شده میباشد. بسته های رقابتی از نظر قیمت اتاق ها در هتل ها ارائه میشود که به (Rate Code) معروف میباشند به عنوان مثال هتل اتاق ها و خدمات خود را بر اساس بازار هدف به کد های مختلف تقسیم مینماید همانند جدول زیر
|
هرکدام از گروه های بازار میتواند دارای یک کد تخفیف باشد و میزان این تخفیف بر اساس فصل های مختلف کاری هتل تعیین میشود به صورت کلی هتل ها دارای 3 فصل کاری هستند
فصل های شلوغ (Peak Season)
در این فصول تقاضا برای اقامت در هتل ها بالا میرود . در اینگونه مواقع هتل میتواند میزان تخفیفات را کاهش دهد و برای خدمات خود قیمت بالاتری دریافت نماید. برای Peak Season زمان خاصی را نمیتوان مشخص نمود و در هتل نسبت به هتل دیگر Peak Season کاملا متفاوت است.
فصل های خلوت (Valley Season / Off Season)
که به اشتباه در ایران به Low Season هم معروف میباشد فصل هایی است که میزان تقاضا برای استفاده از خدمات و سرویس های هتل کاهش میباید . در این فصول هتل ها عموما تخفیفات بیشتری را ارائه میدهند اما کار هوشمندانه که بسیاری از هتل انجام میدهند ارائه بسته های تشویقی است که باعث ماندگاری بیشتر میهمانان در هتل میگردد به عنوان مثال (با رزرو 3 شب 4 شب در هتل اقامت نمایید) اما در همین حال قیمت خود را کاهش چندانی نمیدهند .
فصل های معمولی (Shoulder Season)
این فصل ها مابین فصل های شلوغ و فصل های خلوت هتل قرار دارند . این فصل ها بهترین زمان جذب مشتریان جدید برای هتل میباشد چرا که اتاق های مورد نیاز در اختیار شما قرار دارد و میتوانید با نرخ ها انگونه که تمایل دارید رفتار نمایید . این فصول بهترین زمان برای فعالیت های جدید بازاریابی میباشد و واحد بازاریابی میباید در این فصول با حداکثر توان کار کنید
به صورت کلی قیمت گذاری به عوامل زیادی بستگی دارد که سعی میکنم در مقاله ای دیگر مفصل تر راجع به آن توضیح دهم . در ادامه نمودار 7p را نیز برای شما آورده ام که دید بهتری نسبت به آمیخته های بازاریابی داشته باشید
ز
بازاریابی آنلاین روز به روز در حال پیچیدهتر شدن است؛ بالاخص برای هتلداران که نهتنها باید همه تاکتیکهای خارجی موجود در دنیای بیرون را
بدانند، بلکه باید بر همه بازیگران دیجیتال تاثیرگذار در حوزه سفر نظیر
ابرموتورهای جستوجو و سایتهای آنلاین آژانسهای مسافرتی (OTA) نیزاشراف
داشته باشند.
در یک مطالعه، 15 روش و روند بازاریابی هتل ها را در
سال 2015 نشان داده است؛ سایتی که بهطور انحصاری در بخش هتلداری و در امر
بازاریابی آن متمرکز است. نتایج این گزارش نشان میدهد که میتوانیم انتظار
یک تغییر و حرکت در دنیای میهماننوازی در سال جدید میلادی را داشته
باشیم.
- شخصیسازی
در سال 2015
شاهد تسریع روند تجربههای شخصی در شبکه خواهیم بود. هتلها شروع میکنند
به استفاده حرفهایتر از محتوای شبکهها و مشتریها را براساس ترجیحات و
رفتارهای آنلاین آنها مورد هدف قرار خواهند داد.
2- موبایل
رزرو هتلها از طریق موبایل در سال 2015 با سرعت ادامه خواهد یافت و پیشبینی
میشود که رزرو سفرها از طریق موبایل در این سال، ارزشی معادل 5/39 میلیارد
دلار را به خود اختصاص دهد و این 25 درصد از کل بازار آنلاین مسافرت خواهد
بود.
3- دست کشیدن از رزرو
با
توجه به آنکه در حدود 98 درصد از بازدیدکنندگان سایت هتلها از رزرو آنها
دست میکشند، ابزارهای رزرو به مولفه ضروری برای جذب مشتریها و آشتیدادن
آنها با رزرو اینترنتی در سال 2015 تبدیل خواهد شد.
4- جستوجوی متا
هنوز
راه زیادی باقی مانده است تا استفاده از موتور جستوجوی متا به راهی موثر
برای بازاریابی هتلداران تبدیل شود. چالش سال 2015 این خواهد بود که
اطمینان حاصل شود کانالهای سرچ متا برای رزرو هتلها سودآور خواهند بود.
5- پرداخت با موبایل
در
سال 2015 شاهد خواهیم بود که «پرداخت با موبایل» به روال معمول برای
پرداخت رزرو هتلها تبدیل خواهد شد. در سال گذشته صنعت خردهفروشی آنلاین
نشان داد که روشهای پرداخت جایگزین همچون پیپال در حال افزایش است و یک
مورد از هر 4 مورد تراکنشهای موبایل، اکنون از این کانالها انجام میشود.
6- مالکیت برندها
میانگین
مدت تحقیقات یک مسافر از لحظه آغاز تا رزرو هتل 24 روز طول میکشد و
بهطور میانگین 6/21 صفحه واسط در آن مشاهده میشود. در سال 2015 شاهد
تمرکز بیشتر بر تملک برندها در همه کانالهای جستوجو خواهیم بود.
7- رسانههای اجتماعی
رسانههای
اجتماعی همچنان تغییرات زیادی در دسترسی به محتواهای تبلیغاتی و فروش ایفا
میکنند و هتلها مجبور خواهند شد بیش از پیش هزینه صرف کنند تا محتوای
تبلیغاتشان مشاهده شود.
8- محتوای متناسب با شخصیت
هتلها
باید مشتری محور شوند و به یک هتل باید از نگاه مشتری نگاه کنند و نه
بازار یا هتل. هتلها باید درک کنند که مشتریها از آنها چه انتظاراتی
دارند و تجربیات خود را بر پایه انتظارات آنان شکل دهند.
9- بهینهسازی جدید موتور جستوجو
با
توجه به اینکه اکنون گوگل نتایج جستوجوی هتلها در بالای صفحات وب را 100
درصد پولی کرده است، بازاریابان باید برای ترافیک موجود در شبکه، مرزهایی
را در نظر بگیرند؛ در سال 2015 بهینهسازی موتور جستوجو از حالت سنتی خارج
میشود و بر تجربه همه مصرفکنندگان در همه کانالها متمرکز میشود.
10- برنامههای بازاریابی
در
سال 2015 باید برای انفجار برنامههای مزایده آماده شویم. در حال حاضر 35
درصد از کل هزینه تبلیغات صرف خرید نمایش تبلیغات از طریق تکنولوژیهای
برنامهای میشود.
11- محتوای صوتی- تصویری
مطالعات
نشان میدهد مردم 10 درصد از آنچه میشنوند، 20 درصد از آنچه میخوانند و
80درصد از آنچه را که میبینند به خاطر میآورند. در سال 2015 شاهد
داستانسرایی تصویری خواهیم بود و این مساله به هتلها امکان مشارکت
فعالانه در جوامع را میدهد.
12- استراتژیهای تجربهمحور
در
سال 2015 شاهد رشد استراتژیهای تجربهمحور خواهیم بود. مشتریهای امروز
میخواهند در هتلهایی باشند که از ترجیحات و امیال آنها آگاهی دارد. هتلها باید برندها و محصولات زیادی را در دسترش مشتریانشان قرار دهند تا
بتوانند هیجان و احساسات آنها را برانگیزند.
13- نزدیکی تکنولوژی به مشتریان
91
درصد از کاربران گوشیهای هوشمند، این ابزارهای خود را در جایی قرار
میدهند که دستشان به آنها برسد. بازاریابان هتلها میتوانند از این مزیت
نزدیکی تکنولوژی به مشتریان استفاده کنند چون پیامهای مختلفی را میتوان
براساس موقعیت مکانی مشتریها به آنها ارسال کرد.
14- نسل بیبیبومرها
نسل
بیبیبومرها -یعنی نسلی که اکنون به سن میانسالی رسیدهاند و جزو طبقه
ثروتمندان محسوب میشوند- اکنون مشارکتی 33درصدی بهعنوان کاربران اینترنت
دارند. در تدوین استراتژیهای بازاریابی دیجیتال هتلها در سال 2015، آنها
باید به این نسل توجه ویژه داشته باشند.
15- رویکرد کلگرایانه به مدیریت درآمدها
تغییر
سریع در رفتار مشتری، هتلها را ملزم میکند رویکردی جامع در قبال مدیریت
درآمدهایشان داشته باشند و این کار را باید از طریق مداخله دادن بیشتر
فروش و بازاریابی در فرآیند بازاریابی انجام دهند. این تغییر نقشها برای
مدیریت موثر توزیع کانالها در سال 2015 حیاتی خواهد بود.
به گزارش
«دنیای اقتصاد»، روند بازاریابی اینترنتی اکنون روز به روز تغییر میکند و
دچار تکامل میشود. بازاریابی مراکز اقامتی نیز از این موضوع بینصیب نیست و
هر سال نسبت به سال گذشته با پیچیدگیهای جدیدتری همراه خواهد بود. سال
2015 نیز ارمغانهای متفاوتی برای بازاریابی هتلها به همراه خواهد داشت.
ز
مدیر وقت مدیری است که در غیاب مدیر هتل عهده دار وظایف مدیریت میشود . اما حیطه اختیارات و حدود تصمیم گیری مدیر وقت تا کجا میباشد . یک تصویر رایج وجود دارد که مدیر وقت جانشین مدیر هتل در غیاب وب میباشد که چنین نیست . اگر منظور از مدیر وقت duty on manger باشد که کلا این مدیر زیر نظر مدیر اقامتی میباید مشغول بکار باشد و اگر منظور از مدیر وقت مدیر جایگزین مدیر هتل در زمانی که وی حضور ندارد باشد که کلا شرح شغلی متفاوتی دارد به هر حال به دلیل اینکه در خیلی از جاها مفهوم مدیر جایگزین با مدیر وقت اشتباه برداشت میشود سعی مینماییم تفاوت ها و تشابهات شغلی هر دو مدیر را توضیح دهیم و سپس به شرح شغلی مدیر جایگزین بپردازیم.
Duty on manager یا مدیر لابی مسئول بررسی و اطمینان از ارائه سرویس مناسب مطابق با استاندارد های از پیش تعیین شده هتل برای میهمانان مقیم میباشد . این مدیر به صورت مستقیم به مدیر اقامتی گزارش میدهد .
مدیر جایگزین هتل دارای وظایف مشابهی با دستیار مدیریت در هتل میباشد و مسئول بررسی و اطمینان از صحت عملکرد تمامی واحد های داخلی هتل مطابق با استاندارد های از پیش تعیین شده آن میباشد و مستقیم به مدیر هتل گزارش میدهد .
تصمیم گیری های کلان هتل و همچنین ایجاد دستوراتی که بر سیاست های کلی هتل تاثیر گزار میباشد جزو حدود اختیارات دستیار مدیریت و یا مدیر وقت و یا هیچ کس دیگری در هتل نمیباشد .
حدود اختیارات : حدود اختیارات هر پست سازمانی از جمله مدیر وقت و یا مدیر جایگزین هتل را مدیریت اصلی هتل مشخص میکند به عنوان مثال اگر مدیر هتل اختیار عزل و نصب پرسنل را در هنگامی که حضور ندارد به مدیر جایگزین تفویض نموده باشد وی میتواند در زمان نبود مدیر هتل اقدام به این کار نماید .
به صورت یک قاعده کلی : مدیران هتل به غیر از مدیر اصلی هتل تنها در حیطه داخلی هتل دارای اختیارات میباشند و مواردی که مربوط به امور خارج از هتل است از حیطه اختیارات ان ها خارج است .
آقای هنری فایول در باره وجود مدیران متعدد قوائدی را مطرح نموده اند که دو قانون آن را برای شما میاورم
وحدت فرماندهی: اختیار دستور دادن به کارمند باید مختص یک مدیر باشد. کارمند باید بداند از چه کسی دستور می گیرد و باید در برابر چه کسی مسوول باشد. |
وحدت مدیریت: برای اجرای برنامه واحد باید مدیر واحد باشد. چنین مدیری باید تمام فعالیت هایی را که دارای هدف یگانه است با هم هماهنگی و رهبری کند. |
همین دو اصل ساده مشخص میکند که در یک هتل نمیتواند 2 مدیر با حدود اختیارات مشابه وجود داشته باشد . به هر روی مدیر جایگزین تنها در حیطه های داخلی هتل دارای وظایف و مسئولیت میباشد و حدود و قصور اختیارات وی را مدیر هل مشخص میکند و به هیچ عنوان دارای اختیارات مشابه با مدیر هتل نمیباشد.
عنوان شغلی : مدیر جایگزین
زیر نظر (گزارش میدهد به) : مدیریت هتل
خلاصه شرح شغلی :
بررسی و اطمینان از عملکرد تمامی واحد های هتل مطابق با استاندارد های از پیش تعریف شده هتل در زمان اقامت میهمانان .
حدود اختیارات : در هر هتل مثفاوت است و مدیر هتل در هر مورد حدود اختیارات مدیر جایگزین را مشخص میکند
مسئولیت ها :
توانمندی های مورد نیاز :
ز
کنراد هیلتون یکی از بنیان گذاران هتلهای زنجیره ای خانواده هیلتون است، شرکتی که دارای بیش از ۵۰۰ هتل در سطح جهان است.
اما این شروع راه برای کنراد نبود. او در اول قرن بیستم بدون هیچ پولی شروع کرد، که هر چیزی را که تا این موقع ساخته بود از دست داد ولی پس از آن یک شرکت چند میلیارد دلاری ایجاد کرد.
او ۱۰ قانون از موفقیت دارد که کتابش در ۱۹۵۷ چاپ شد و هنوز امروزه استفاده میشود
۱- استعداد ویژه خود را بیابید
کنراد هیلتون شدیداً به این معتقد بود هرکسی در یکچیز خاصی خوب است که نیاز پرورش آن دارد. این موارد برای او مدیریت هتل بود و او با موفقیت در این دوره رکود این را نشان داد.
۲- بزرگ باشید
کنراد هیلتون معتقد بود وقتی تا حد امکان توسعه پیدا کنید و ظاهر شما بهاندازه کافی بزرگ باشد موفقیت شما و شغلتان ممکن خواهد بود. و چه راهی برای ما بهتر از هتل داری بود؟
۳- صادق باشید
کنراد به صداقت در همهچیز اعتقاد داشت. دروغ به ما کمکی برای ساختن یک امپراتوری نمیکند. اگر کنراد در زندگیاش از دروغ استفاده میکرد، ممکن بود بهجای خرید اموال خود در سیسکو، تگزاس، موقع رکود اقتصادی پولش توسط دوستانی که به او قرض داده بودند، دزدیده شود.
۴- با شور و شوق زندگی کنید
کنراد هیلتون معتقد بود شما باید در زندگی نخندید. روز را در دست خود بگیرید و همیشه مشتاق باشید. و این دقیقاً همان چیزی بود که او را تبدیل به یکی از بهترین مدیران کرده بود که کارمندانش همیشه او را دوست داشتند و از او قدردانی میکردند.
۵- اجازه ندهید داراییهایتان شما را در تصرف بگیرند
بر طبق قانون پنجم موفقیت کنراد به چیزهای مادی اعتقادی نداشت. همه پولش نگذاشت شخصیت او را احاطه کند.
برای اینکه اگر شما خود را گرفتار چیزهای مادی کنید، بهترین چیزهای خود را در زندگی که رایگان هستند، از دست میدهید. اگر آنها را دارید نیاز به مراقبت از آنها دارید مانند کنراد که با هتل های خود انجام میداد.
۶- نگران مشکلات خود نباشید
نگرانی یقیناً شانس شما را برای حل مشکل پایین خواهد آورد. بنابراین، انرژی خود را صرف نگرانی نکنید، آن را عاقلانه استفاده کنید و برای غلبه بر این موقعیت محکم باشید، مانند کاری که کنراد در ۱۹۳۰ انجام داد.
۷- وقتی میتوانید دیگران را تحسین کنید، کسی را دستکم نگیرید
این در مورد قانونی است که بعضی افراد موفق میگویند: داشتن راهنما خوب است،تنها وقتی بعضیها را پایینتر بگیرید که از بین آنها بخواهید انتخاب کنید.
این کاری بود که کنراد با کارمندانش انجام میداد. حتی یک ساک در هتل و یا شریک میتواند مفید باشد. هیلتون در موقع ورشکستگی ۳۰۰ دلار از یکی از پسران هتل دار قرض گرفته بود.
۸- به گذشته گیر ندهید
کنراد همیشه به حرکت روبهجلو و پیش روی به آینده معتقد بود. او با این قانون در حال زندگی کرد، اما درسهایی را که از گذشته آموخت، اجرا کرد.
۹- تعهدات خود را در همهجا به اشتراک بگذارید
او برای هر دلار به سخت کار کردن معتقد بود ولی جای تعجب دارد نوههایش از این قانون پیروی نمیکنند.
۱۰- مداوم و با خیال آسوده دعا کنید
مهم نیست که چقدر شما مذهبی هستید کنراد به داشتن تکلیف، دعا برای قدرت بیشتر، انجام آن بهطور مداوم معتقد بود. او چندین بار در روز دعا میکرد و یکبار در هفته به کلیسا میرفت.
این جمله معروف و تاثیرگذار موسس مجموعه هتلهای زنجیرهای هیلتون است. هتلهای هیلتون در ۱۹۱۹ با تاسیس هتل موبلی در سیسکوی تگزاس توسط کنراد
هیلتون پایهگذاری شد که پیشتاز هتلهای زنجیرهای در دنیا به شمار میآید.
بزرگترین هتلدار دنیا، در روز کریسمس سال 1887 در نیومکزیکو متولد شد. هیلتون هفت
خواهر و برادر داشت و پدرش در سن آنتونیو تاجری سرشناس و مالک یک فروشگاه
بزرگ بود. کنراد به عنوان پسر ارشد خانواده ضمن کمک به پدر مهارتهای اولیه
کارآفرینی را آموخت و بزرگترین درس زندگی؛ یعنی سختکوشی را از پدرش یاد
گرفت.
او تحصیلات خود را در کالج نظامی نیومکزیکو ادامه داد و در این
زمان بهدلیل ثروت زیاد خانواده به کالیفرنیا نقل مکان کردند، اما کمی
بعد، پدرش پول زیادی از دست داد و مجبور شدند دوباره به سن آنتونیو
بازگردند و در خانه بزرگی نزدیک ایستگاه راهآهن زندگی کنند. به تدریج با
بزرگ شدن بچهها و ترک کردن خانه توسط آنها، پدر تصمیم گرفت اتاقها را به
توریستها اجاره دهد. کنراد و برادرش به ایستگاه قطار میرفتند تا به
توریستها خوشامد بگویند و چمدانهای آنها را تا پانسیون خودشان حمل کنند.
طولی نکشید که خانواده دوباره ثروتمند شد و پانسیونداری را رها کردند.
کنراد
در سال 1917 هنگامی که ایالات متحده وارد جنگ جهانی اول شد، به ارتش
آمریکا پیوست و به اروپا رفت. در این زمان بود که پدرش را در سانحه رانندگی
از دست داد. وی پس از بازگشت از جنگ به تگزاس رفت و با مالک هتل موبلی
آشنا شد که چون از عهده اداره هتلش برنمیآمد، آن را به قیمت بسیار پایین
میفروخت. کنراد با خرید آن هتل، وارد صنعت هتلداری شد و از آنجایی که
تجربه خوبی در پانسیون داری داشت، توانست این پانسیون50 اتاقه ارزان قیمت
را به یک هتل آبرومند تبدیل کند و با این عمل سود خوبی به دست آورد. اولین
هتلی که هیلتون نام خود را روی آن نهاد، دالاس هیلتون بود که در سال 1925
ساخته شد.
تجارت این تاجر مصمم تا زمانی خوب پیش رفت که رکود بزرگی در
ایالات متحده و برخی کشورهای جهان در اوایل سال 1928 رخ داد. این سالها
برای هیلتون نیز سالهای بدی بود و ورشکستگی سبب شد بسیاری از املاک و
داراییهایش را از دست بدهد. اما همچنان به عنوان مدیر این مجموعهها باقی
ماند و بعدها دوباره این املاک را خریداری کرد.
در سال 1939، اولین هتلش
در خارج از تگزاس را در نیومکزیکو بنا کرد و در سال 1943 با خرید دو هتل
با نامهای روزولت و پلازا در نیویورک، شرکت هیلتون را به عنوان اولین
مجموعه هتلهای زنجیرهای آمریکا معرفی کرد. در 1949، هیلتون بزرگترین و
مجللترین هتل مشهور نیویورک بهنام والدورف آستوریا را خریداری کرد. سپس
شروع به توسعه تجارت خود در خارج از ایالات متحده نمود و اولین هتل هیلتون
در اروپا در 1953، در مادرید افتتاح شد.
در 1954، گروه هیلتون با خرید هتلهای استتلر (که توسط انستیتوی مدیریت آمریکا بهعنوان 10 شرکت برگزیده
کشور از لحاظ بهترین مدیریت شناخته شده بود) به مبلغ 111 میلیون دلار،
بزرگترین معامله املاک آن زمان را به نام خود ثبت کرد.
کنراد در سال
۱۹۵۷ زندگینامه خود با عنوان «مهمان من باش» را منتشر کرد. در آن سالها وی
بودجه بورسیه دانشجویان رشته «مدیریت رستوران و هتلداری کنراد هیلتون» در
دانشگاه هیوستون را تامین میکرد. کنراد هیلتون در سال ۱۹۷۹ درگذشت و پسرش
بارون اداره شرکت را به دست گرفت. کنراد بخش عمده ثروتش را برای بنیاد
خیریه خود به نام بنیاد کنراد نیکولسون هیلتون به ارث گذاشت.
به دنبال
افتتاح شعبههای مادرید، استانبول و پورتوریکو، هتلهای کنراد به عنوان یکی
از زیرمجموعههای هیلتون در سال 1982 با هدف راهاندازی شبکهای از هتلها
و استراحتگاههای لوکس در بزرگترین پایتختهای تجاری و گردشگری جهان،
تاسیس شد. پانزده سال بعد، شرکت هیلتون بینالمللی، با توافقنامهای که
هیلتون را محدود به استفاده از نام و علامت تجاری هیلتون در ایالات متحده و
هیلتون بینالمللی را قادر به استفاده انحصاری از این نام در سایر کشورها
میکرد، تاسیس شد. این مجموعه با ارائه سرویسهای کارت اعتباری، کرایه
ماشین و دیگر خدمات مسافرتی توسعه پیدا کرد و یک استاندارد جهانی برای
خدمات و امکانات هتل تعیین نمود.
در ژانویه سال 1997، هیلتون بینالمللی
و هتلهای هیلتون، از طریق چندین اتحادیه بازاریابی و تجاری، شرکت خود را
متعهد به پیشبرد مشترک نام تجاری هیلتون در سراسر جهان کرده و در نوامبر
سال 2000، اقدام به سرمایهگذاری مشترک برای توسعه نام تجاری کنراد در
زمینه هتلهای لوکس در سراسر جهان کردند. با ادغام هیلتون بینالمللی توسط
شرکت هتلهای هیلتون در مارس 2006، نام تجاری کنراد در حال حاضر بزرگترین
نام تجاری لوکس در خانواده هیلتون میباشد.
کنراد با آینده نگری خاص
خود، تفکر بزرگی را پایهگذاری کرد که اکنون گروه هتلهای هیلتون را به یکی
از بزرگترین مجموعههای سرویسدهی به مشتریان قرار داده است. میراث
افتخارآمیز خانواده هیلتون مرهون این تفکر کنراد است. هنوز هم میهماننوازی
در تمامی خدمات و سرویسهایی که در هتلهای هیلتون ارائه میشود، به خوبی
ملموس است و با ارائه بهترین سرویسهای مشتریمداری در صنعت هتلداری،
نیازهای میهمانان را بهخوبی برآورده مینماید. تا سال ۲۰۰۸ تعداد هتلهای
هیلتون به ۵۵۳ باب رسیده بود و اکنون با 105هزار کارمند در بیش از 2600
شعبه دارد و با درآمدی بالغ بر 8 میلیارد دلار در سال توسط شرکت هتلهای
هیلتون در لسآنجلس، کالیفرنیا اداره میشود.
ز