هتلداری، معرفی هتل های ایران

هتل1 با هدف معرفی آموزهای هتلداری و معرفی هتل های ایران تا مسافران بتوانند با بهترین هتل های کشور در هر شهری آشنا شوند

هتلداری، معرفی هتل های ایران

هتل1 با هدف معرفی آموزهای هتلداری و معرفی هتل های ایران تا مسافران بتوانند با بهترین هتل های کشور در هر شهری آشنا شوند

رزرو هتل های خوب در بهترین موقعیت

انتخاب هتل، احتمالا مهم ترین تصمیم برای برنامه ریزی یک سفر می باشد. پرواز که خب نهایتا یک پرواز است، شاید خیلی در اولویت نباشد که با چه ایرلاینی سفر کنید. شاید موضوع کرایه اتومبیل هم از نظر اهمیت، در همین جایگاه قرار گیرد. اما موضوع در مورد انتخاب  هتلی که قرار است در آن اقامت کنید، کمی متفاوت است...

چند لحظه تصور کنید: یک اتاق کوچک، زشت، بد بو، در یک موقعیت ضعیف، با منظره ای ناهنجار به علاوه یک تلویزیون با شیشه شکسته!!! مثل کابوسی است که می تواند سفر شما را به طور کل در هم بریزد. نکته ناراحت کننده اینجاست که شما هر روز برای تحمل همچین موقعیتی پول هم پرداخت می کنید. این اتفاق مخصوصا زمانی رخ می دهد که شما پایه انتخاب هتل خود را بر اساس کمترین نرخ قرار داده اید. بد نیست این نکته را در نظر داشته باشید، که رزرو هتل با کمترین نرخ اما بدون هیچگونه امکاناتی غالبا هزینه بیشتری برای شما می تراشد نسبت به زمانی که هتلی با امکانات کامل و قابل قبول رزرو می کنید.

راهنمایی های زیر درباره رزرو هتل، کلید بدست آوردن بهترین هتل در بهترین مکان با بهترین قیمت خواهد بود.

۱- بررسی موقعیت دقیق هتل را فراموش نکنید

یک بار اقدام به رزرو هتلی کردم که در ظاهر در بهترین موقعیت قرار داشت، اما چیزی که در ابتدا مورد توجه ام قرار نگرفت آن بود که دور تا دور هتل را اتوبانی بسیار شلوغ و پر رفت و آمد احاطه کرده بود به طوری که نمی تواستم پیاده تا جایی بروم. با آنکه یک رستوران بسیار عالی با فاصله یک بلوک از هتل وجود داشت و مسیر پیاده روی بسیار زیبایی کنار رودخانه در ۸۰۰ متری آن قرار گرفته بود، اما برای رسیدن به آنها زندگیم در معرض خطر قرار می گرفت. تنها چیزی که من در زمان رزرو در نظر گرفتم نزدیکی هتل به این موقعیت های معرکه بود اما به چه صورت...

ساده ترین راه برای جلوگیری از پیشامدهای اینچنین آن است که موقعیت دقیق هتل را بر روی نقشه نگاه کنید. حتی به نقشه هم بسنده نکرده و موقعیت را در حالت satellite نیز بررسی کنید.

۲- بررسی وجود ترانسفر رفت و برگشت فرودگاهی را فراموش نکنید

اگرچه وسایل حمل و نقل عمومی بسیار مورد قبول است و مزایای بسیاری دارد اما برای رفت و آمد از فرودگاه تا هتل اصلا توصیه نمی شود.

شروع کردن و مخصوصا پایان دادن به سفر وقتی مجبور باشید کیف و چمدان های سنگین را در ایستگاه های ناآشنای مترو از اینطرف به آنطرف بکشید، قطعا تجربه خسته کننده ای خواهد بود. مخصوصا اینکه در اغلب شهرها، فرودگاه معمولا در فاصله نسبتا زیادی با مرکز شهر واقع شده و هزینه تاکسی بسیار گران خواهد بود. 

در زمان رزرو هتل از سایت های رزرواسیون آنلاین، می توانید از داشتن ترانسفر رفت و برگشت به فرودگاه برای هر هتل اطلاع پیدا کنید. به طور مثال هتل آزای و هتل استقلال  این امکان را برای مسافران خود فراهم می کنند. شما با مراجعه به سایت هتل در قسمت خدمات آن می توانید مشاهده که کنید که خدمات رفت و برگشت فرودگاهی برای آن هتل فعال است یا خیر...

۳- بررسی موقعیت پارکینگ و هزینه آن را فراموش نکنید

اگر تصمیم دارید با ماشین خود سفر کنید پیش از رزرو هتل، حتما شرایط و هزینه پارکینگ هتل را بررسی کنید. برخی از هتل ها برای هربار ورود و خروج از پارکینگ هزینه دریافت می کنند که این مبلغ ممکن است در مدت زمان زیاد قابل توجه باشد. همچنین اگر هتل دارای پارکینگ نباشد و مجبور شوید از پارکینگ های عمومی اطراف هتل استفاده کنید، هزینه غالبا بالاتر از آن نیز خواهد رفت. مثلا در سفر مشهد برای بیشتر مسافران، یکی از معیارهای انتخاب و رزرو هتل های مشهد، نزدیکی آنها به حرم امام رضا (ع) است. حال فرض کنید بعد از بررسی های هتل های نزدیک حرم در مشهد، بین انتخاب دو گزینه شک داشتید. در این موقعیت داشتن پارکینگ رایگان و یا پولی و حتی نداشتن پارکینگ در نزدیکی خیابان های پر ترافیک و شلوغ حرم بسیار حائز اهمیت بوده و در انتخاب تاثیر گذار است.

۴- هزینه وعده صبحانه را برآورد کنید

معمولا در هزینه هر شب اقامت بین هتل هایی که وعده رایگان صبحانه را بر روی نرخ اتاق محاسبه می کنند و یا آنهایی که بدون احتساب صبحانه هستند، اختلاف قیمت وجود دارد. اگر نگران بودجه اقامت خود هستید از هزینه صبحانه و سایر وعده های غذایی اطمینان حاصل فرمایید. در سایت ایران هتل، در قسمت اطلاعات واحدها می توانید مشاهده کنید که اتاقتان شامل وعده صبحانه یا ناهار رایگان هست یا خیر.

۵- چگونگی دسترسی به اینترنت را چک کنید

در کنار صبحانه، پارکینگ و ترانسفر رفت و آمد فرودگاهی، اگر واقعا اینترنت مورد نیازتان باشد، ضروریست که از هزینه آن آگاه باشید. هتلی که برای هر شب اقامت آن ۵۰ هزار تومان می پردازید اما در پایان مجبور شوید ۳۰ هزار تومان در روز بابت اینترنت پرداخت کنید به هیچ عنوان مقرون به صرفه نخواهد بود. این مورد را نیز می توانید در سایت ایران هتل به راحتی بررسی کنید. برخی هتل ها اینترنت را برای میهمان کاملا رایگان در نظر می گیرند، برخی تا حجم مصرفی مشخصی را بدون هزینه در اختیار میهمان قرار می دهند و برخی دیگر هزینه آن را به طور کامل دریافت می کنند. بنابراین پیش از رزرو هتل، چگونگی دسترسی به اینترنت چه از لحاظ نرخ و چه از نظر موقعیت مکانی برای کاربری را نیز مد نظر قرار دهید.

شک دارید؟ از هتل بپرسید

اگر با وجود مشاهده تمامی اطلاعات و شرایط هتل و بررسی کامل امکانات و تصاویر، باز هم در نهایت به درستی رزرو اتاق و یا اعتبار سایتی که در آن اقدام به رزرو هتل های ایران می کنید شک دارید، می توانید مستقیما با هتل تماس گرفته و از اعتبار سایت مورد نظر خود اطمینان حاصل نمایید و با آسودگی در جهت انتخاب با کیفیت ترین هتل متناسب با بودجه خودتان گام بردارید.

ز

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.