هتلداری، معرفی هتل های ایران

هتل1 با هدف معرفی آموزهای هتلداری و معرفی هتل های ایران تا مسافران بتوانند با بهترین هتل های کشور در هر شهری آشنا شوند

هتلداری، معرفی هتل های ایران

هتل1 با هدف معرفی آموزهای هتلداری و معرفی هتل های ایران تا مسافران بتوانند با بهترین هتل های کشور در هر شهری آشنا شوند

معماری در هتل های ایرانی

معماری هنر است و هنر به چیزی فراتر از نیازها و دغدغه های اقتصادی نیاز دارد. متاسفانه توجه زیاد مهندسان و معماران ایرانی به صرفه اقتصادی و البته نیاز مشتریان به منزلی با بیشترین بهره وری از مکان و مصالح ساختمانی باعث شده در بیشتر شهر ها با ساختمان هایی یک شکل و ساده مثل قوطی کبریت های بلند مواجه باشیم. در این میان اما هتل به نظر می رسد که تا حدودی استثنا هستند و معماران در آنها به وظایف خود که همانا ساخت بناهایی هنرمندانه و خلاق است عمل میکنند.

البته منظورمان نه هر هتلییست. اما کم هم نیستند هتل های خوش ساخت و خلاقانه ایران. این مسئله به خصوص در کیش دیده میشود. زمین های ارزان و بسیار بزرگ این جزیره کوچک کمک کرده تا دست طراحان در ساخت هتل بسیار باز باشد. نتیجه هتل های جذاب تور کیش شده است. هتل صدف کیش به شکل یک صدف است. هتل داریوش به شکل کاخ های هخامنشی. هتلی روی اب ساخته شده است و سایر هتل ها نه فقط ۵ ستاره ها که حتی هتل های ۴ ستاره از معماری های جذابی بهره برده اند.

این معماری های خلاقانه در بعضی از هتل های فوق لوکس مشهد هم دیده می شود. البته در این هتل های ۵ ستاره مشهد مثل هتل درویشی بیشتر شاهد معماری و طراحی داخلی هنرمندانه هستیم و ته خلاقیت آنها در معماری خارجی، محدود به تراس یا استخر و کافه روی پشت بام است که البته این مسئله به خاطر محدودیت فضا و تراک شدید شهر مشهد در اطراف حرم مطهر امام رضاست. اما باز هم می توان در تور مشهد هتل های خوب و زیبا پیدا کرد و جای شکرش باقیست.

البته در این متن بیشتر قصد بررسی هتل های نوساز ایران را داشتیم مگرنه هتل های قدیمی مانند هتل عالی قاپوی اصفهان و هتل عباسی اصفهان از قدیم بوده اند و معماری های بسیار ناب و هنرمندانه ای در زمان خودشان داشته اند و هنوز هم هتل عباسی جزو شاهکارهای هتل های ایران است.

معماری خلاقانه در مراکز خرید مدرن هم دیده می شود. جایی که زیبایی و لوکس بودن ساختمان به افزایش تعداد مشتریان و بازدیدکنندگان مجتمع تجاری می انجامد.

ز

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.