هتلداری، معرفی هتل های ایران

هتل1 با هدف معرفی آموزهای هتلداری و معرفی هتل های ایران تا مسافران بتوانند با بهترین هتل های کشور در هر شهری آشنا شوند

هتلداری، معرفی هتل های ایران

هتل1 با هدف معرفی آموزهای هتلداری و معرفی هتل های ایران تا مسافران بتوانند با بهترین هتل های کشور در هر شهری آشنا شوند

آداب میهمانی


آداب استفاده از وسایل در ضیافت ها
در مقاله قبل با عنوان اصول و اداب در مهمانی به دست های از قواعد و آداب اصلی که باید در هر میهمانی رسمی و ضیافت شامی رعایت شوند، اشاره ای کردیم و آداب استفاده از کارد و چنگال، نحوه صرف پودینگ، دسر و سوپ را همراه با اشاره ای مختصر به طرز استفاده از دستمال سفره از نظر گذراندیم. در این مقاله به دست های دیگر از این آداب در رستوران هتل اشاره ای خواهیم داشت.


Iran hotels


برنامه نشستن
در بیشتر رستوران های مطرح دنیا معمولا محل نشستن برای افراد و میهمانان در بدو ورود و نزدیک در به شکل «برنامه نشستن » وجود دارد و یا ممکن است بر روی میزها کارت هایی که مشخص کننده نامی ا سمت افراد است وجود داشته باشد. ا گر هیچ کدام از اینها وجود نداشت،[ در هنگام رزرو هتل  به امکاناتی که هتل برای برگذاری مهمانی دارد دقت کنید ]  صبر کنید تا توسط میزبان خانم به سمت صندلی خود راهنمایی شوید. قواعد مشخص و سختگیرانه ای برای اینکه چه کسی کجا بنشیند وجود دارد و برای شما و میزبان بانو بسیار ناپسند و خجالت آور است که از شما خواسته شود محل نشستن خود را تغییر دهید.

وقتی که بر سر میز نشسته اید پاهای شما باید مستقیم بر روی زمین جلوی شما قرار گیرد. پاهای خود را روی هم نیندازید و آنها را تکان ندهید و به روی صندلی خود به اصطلاح ولو نشوید. آرنج شما همیشه باید در راستای بدنتان قرار گیرد و نباید زیاد از حد باز شود. صاف بنشینید و به سمت بشقاب خود در هنگام میل کردن غذا مایل نشوید و غذا را به سمت دهان خود ببرید. در انگلستان رفتار درست این است که دستان خود را آنگاه که از آنها استفاده ای نمی کنید روی زانوی خود نگاه دارید. در فرانسه قاعده این است که دستان همیشه روی میز قرار می گیرند. می توانید آنها را بر لبه میز هم قرار دهید ولی هیچ گاه نباید آرنجتان را روی میز بگذارید.


قواعد کلی صرف غذا
نباید تا قبل از اینکه غذا برای همه حاضرین بر سر میز سرو نشده است، شروع به خوردن کنید. ا گر تعداد میهمانان زیاد بود ممکن است میزبان بانو اعلام کند که می توانید قبل از سرو غذا برای همه، شروع به میل کردن کنید. ا گر لقم های از غذا را در دهان خود قرار دادید و متوجه شدید که نمی توانید آن را بلع کنید باید محترمانه عذرخواهی مختصری کنید و به دور از چشم دیگران آن را از دهان خود خارج کنید. هیچ گاه این عمل را بر سر میز انجام ندهید و هیچ گاه نیز آن را درون دستمال سفره خود قرار ندهید و یا درون بشقاب خود به گون های که همه ببینند بازنگردانید. ا گر در حال میل میوه یا غذایی هستید که در آن دانه یا هست های وجود دارد می توانید از انگشت سبابه و شست خود برای خارج کردن آنها از دهان خود استفاده کنید و آنها را در لبه بشقاب خود قرار دهید. هیچ گاه از خلال دندان بر سر میز استفاده نکنید و همچنین نباید بینی خود را بر سر میز بگیرید. ا گر چیزی بین دندان هایتان گیر کرده است که باید عذرخواهی کرده و میز را ترک گفته و در سرویس بهداشتی آن را در بیاورید. حتی در آوردن استخوان ها با انگشتتان نیز جایز می باشد.
قبل از اینکه غذا را مزه کرده باشید بر روی آن نمک نزنید؛ این کار بی احترامی به میزبان بانو محسوب می شود. ا گر هم به نمک احتیاج دارید از نوک یک کارد تمیز برای منتقل کردن مقداری نمک به بشقاب خود برای ریختن روی غذا استفاده کنید (البته ا گر قاشق نمک در ظرف نمک موجود نبود). اسنک های کوچکی که برای پیش از غذا سرو می شوند حتما باید در ابتدا درون بشقاب شما قرار گیرند قبل از اینکه آنها را در دهان خود قرار دهید. هیچ گاه آنها را مستقیم از روی سینی سرو غذا مستقیم در دهان خود قرار ندهید.


نان
ا گر همراه با غذای خود نان صرف می کنید، معمولا در بشقابی فرعی کنار و سمت چپ بشقاب اصلی شما و جایی که نشسته اید قرار دارد (یا ممکن است در بالای کارد و چنگال در سمت چپ هم باشد)؛ ا گر موجود بود از آن استفاده کنید. ا گر بشقاب نان بر روی میز نبود، کاملا جایز است مستقیما نان خود را روی میز در کناره سمت چپ بشقاب خود قرار دهید. نباید نان را مستقیم در بشقاب خود بگذارید. نان هیچگاه نباید بریده شود. آن زمان که قصد صرف نان را دارید تک های متناسب با دهان خود را با انگشتان خود جدا کنید. نگران خرده نانی که ممکن است ریخته شود نباشید، خدمتکاران ا گر نیاز بود میز را در بین وعده ها تمیز می کنند. معمولا نباید کره بر سر میز ضیافت شام وجود داشته باشد ولی این روزها هر از گاهی دیده می شود. ا گر کره موجود بود از کارد کره خود استفاده کنید (که هم می تواند در بشقاب نان و یا در دورترین نقطه چینش کارد و چنگال ها باشد) و مقداری لازم از آن را در یک نوبت بر روی نان خود مالیده و آن را در کنار بشقاب فرعی خود قرار دهید. ا گر بشقاب فرعی وجود نداشت میزبان بانوی شما باید از وجود بشقاب کره شخصی برای شما اطمینان حاصل کند. شما نیز باید هر قطعه از نانی را که جدا می کنید کره مال کرده و میل کنید به جای اینکه تنها جلوی آن را کره مال کنید.



نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.