هتلداری، معرفی هتل های ایران

هتل1 با هدف معرفی آموزهای هتلداری و معرفی هتل های ایران تا مسافران بتوانند با بهترین هتل های کشور در هر شهری آشنا شوند

هتلداری، معرفی هتل های ایران

هتل1 با هدف معرفی آموزهای هتلداری و معرفی هتل های ایران تا مسافران بتوانند با بهترین هتل های کشور در هر شهری آشنا شوند

شرح وظایف کارکنان هتل


فروش و رزرواسیون: مسئول ثبت کردن، تایید و لغو کردن رزرو مهمان می باشد. مسئولیت فروش خدمات و محصولات هتل را دارد.

 

امور اداری و خزانه: مدیریت واحد منابع انسانی، تحویل محتویات صندوق از واحدهای مختلف هتل و انجام امور بانکی.

 

خانه دار: مسئولیت تمیز کردن و مرتب کردن همه جانبه ی تخت مهمان، فضای داخلی اتاق مهمان، سرویس بهداشتی اتاق . همچنین فضاهای عمومی واحد اقامتی را دارا می باشد.

 

انباردار: مسئول کنترل موجودی، ثبت موجودی اقلام، انبارگردانی و توانایی انبارکردن، شناسایی و مکان یابی اقلام، توانایی صدور و ارسال، جابجایی مواد و حفاظت از انبار می باشد.

 

انتظامات: مسئول ایجاد و حفظ امنیت و ایمنی مهمانان و کارمندان می باشند.

 

آشپز درجه دو: مسئول ﺁﻣﺎﺩﻩ ﺳﺎﺯﯼ ، ﺍﺩﻭﯾﻪ ﺯﺩﻥ ﻭ ﭘﺨﺘﻦ ﺳﻮﭘﻬﺎ، ﮔﻮﺷﺘﻬﺎ ،ﺳﺒﺰﯾﺠﺎﺕ ، ﺩﺳﺮﻫﺎ ﻭ ﺩﯾﮕﺮ ﻏﺬﺍﻫﺎ ﺑﺮﺍﯼ ﺳﺮﻭ ﺑﻪ ﻣﻬﻤﺎنان و کارمندان ﺩﺭ رستوران می باشد.

 

آشپز درجه سه: مسئول ﺁﻣﺎﺩﻩ ﺳﺎﺯﯼ ﻭ ﺍﺩﻭﯾﻪ ﺯﺩﻥ ﺑﻪ ﺗﻤﺎﻡ ﻣﺤﺼﻮﻻﺕ ﻏﺬﺍﯾﯽ ﺳﺮد و گرم ﺑﺮﺍﯼ ﺻﺮﻑ ﺩﺭ رستوران می باشد.

هاوسمن و بلمن: مسئول نظافت و نگهداری از محیط های عمومی هتل و راهروها. مسئول سرویسدهی به مهمانان و برآوردن نیازهای آنان طی اقامتشان مانند حمل چمدانهایشان و رساندن نامه ها و پیغامهایشان می باشند.

 

پذیرشگر: مسئولیت پذیرش و رسیدگی به خواسته های میهمان و ایجاد ارتباط بین بخش های مختلف هتل را دارند.

 

حسابدار ( هزینه و درآمد): مسئولثبت کلیه اسناد مالی، حقوق و دستمزد

 

خدمات ( ظرفشویی و نظافتچی): مسئول تمیز کردن ظروف و دیگر ایتمهای مصرفی رستوران در ماشین ظرفشویی ،خشک کردن آنها و تمیز کردن کلیه تجهیزات آشپزخانه میباشد.

سرپرست تالار: سرپرستی و مدیریت ضیافتها شامل برنامه ریزی، چیدمان تالار ها و پذیرایی از مهمانان و مدعوین را بر عهده دارد.

 

سرپرست تدارکات: مسئول خرید و تامین کلیه مایحتاج روزانه تمامی واحدهای فعال در هتل میباشد.

 

سرپرست تشریفات: ﺳﺮﭘﺮﺳﺘﯽ ﻭ ﻫﻤﺎﻫﻨگ ﺳﺎﺯﯼ ﺗﻤﺎﻡ ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ ﻫﺎﯼ ﺳﺮﻭﯾﺲ ﺗﺸﺮﯾﻔﺎﺕ و فراهم آوردن تمامی نیازها و درخواستهای مهمانان برای مراسم و جشنها

سرپرست خانه داری: حصول اطمینان از تمیزی و مرتب بودن اتاقها، لابی ، لاندری و دیگر قسمتهای هتل که به وسیله ی تمامی کارمندان خانه داری تمیز و مرتب می گردد.

 

سرپرست رستوران: سرپرستی تمامی فرآیندها و فعالیتهای مربوط به رستوران و واحد اغذیه نوشابه و حصول اطمینان از رضایت مهمانان در دریافت سرویسی بی عیب و نقص

 

سرپرست کیفیت: ایشان مسئولیت نظارت و کنترل بر تمامی استانداردهای مصوب در هتل را به عهده دارند.

 

کافی من: مسئول آماده سازی تمامی ایتمهای کافی شاپ ، توانایی سرو آنها به مهمانان در کافی شاپ ، و نیز تمیز و مرتب نگه داشتن محیط کافی شاپ می باشند.

 

سرپرست کلوپ ورزشی: مسئول آموزش دادن و کنترل حرکات ورزشی افرادی که به مجموعه ورزرشی هتل می آیند، میباشد.  ایشان باید توانایی تعمیر و کار کردن با وسایل ورزشی و نیز تمیز نگه داشتن مجموعه ورزشی را داشته باشند.

 

صندوقدار: جمع آوری وجوه نقد و پست کردن شارژهای مهمانان به حساب اتاقشان و رسیدگی به چک اوت مهمانان و فولیوی پرداختی. بستن و تحویل حساب شیفت خود به مسئول مالی هتل نیز جزء وظایف ایشان می باشد.

 

 

کارمند لاندری: استفاده از ماشین های موجود در خشکشویی برای تمیز کردن هر نوع پارچه های حوله ای که از اتاق ها و رستوران ها به خشکشویی آورده می شود .

 

کمک حسابدار: انجام ثبت های روزانه، بایگانی و کنترل فرم ها.

 

مسئول لاندری: نظارت و هماهنگی میان تمامی همکاران در واحد خانه داری، لاندری و سایر واحد ها جهت تحویل بموقع و با کیفیت کلیه منسوجات مصرفی در هتل.

 

میزبان: مدیریت میزهای رستوران، گرفتن رزرو، حصول اطمینان از رضایت مهمانان در واحد های اغذیه و نوشابه و همچنین هماهنگی میان همکاران در واحد اغذیه نوشابه و سایر واحد از وضایف یک میزبان بشمار میرود.

 

مهماندار:مسئول آماده سازی سالن رستوران و وسایل موجود در آن، گرفتن سفارش و پذیرایی از مهمانان طی حضورشان در رستوران می باشند.

 

کمک مهماندار: مسئول تمیز نگه داشتن محیط رستوران و کمک به مهماندار می باشند تا ﺩﺭ ﺭﻭﻧﺪ ﺳﺮﻭﯾﺲ ﺩﻫﯽ ﺭﺳﺘﻮﺭﺍﻥ ﺗﺴﻬﯿلاتی ایجاد شود.

ز

درآمد 500 میلیارد دلاری هتلداری جهانی

بررسی‌های یک سایت فعال در صنعت هتلداری از درآمد جهانی 500 میلیارد دلاری این صنعت حکایت دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بررسی‌های کارشناسان سایت «ورلد هتلیر» به عنوان یکی از سایت‌های معتبر در حوزه صنعت هتلداری از درآمد جهانی 500 میلیارد دلاری این صنعت پولساز و اشتغالزا حکایت دارد.

به گزارش میدل ایست آنلاین، براساس این گزارش حدود 30 درصد این درآمد عاید صنعت هتلداری آمریکا و بویژه هتل‌های زنجیره‌ای آن می‌شود که در این میان هتل‌های زنجیره‌ای هیلتون با 540 شعبه در 80 کشور جهان حدود 11 درصد از کل درآمد جهانی این صنعت را به خود اختصاص داده‌اند.

از سوی دیگر در بین کشورهای منطقه خاورمیانه، هتل‌های شهر مقدس مکه در عربستان در سال 2013 حدود 17 میلیارد دلار از محل اقامت زائران حج و سفر عمره درآمد داشته‌اند. این میزان درآمد هتل‌های مکه از رشد 10 درصدی نسبت به سال 2012 حکایت دارد. در همین حال پیش‌بینی می‌شود با پایان پروژه‌ توسعه‌ مسجدالحرام که در قالب آن گنجایش پذیرایی مکه از رقم فعلی به 10 میلیون زائر خواهد رسید، درآمدهای این شهر از محل صنعت هتلداری رشد چشمگیری یابد.

قطر نیز که خود را برای میزبانی از یک میلیون گردشگر در زمان برگزاری جام جهانی فوتبال در سال 2022 آماده می‌کند، با کسب درآمد 2 میلیارد دلاری از صنعت هتلداری در سال 2013 مقصد گردشگری پیشرو در این زمینه محسوب می‌شود. در این راستا دولت قطر قصد دارد تا ظرفیت فعلی هتل‌های این کشور را که حدود 10 هزار اتاق است، به رقم 55 هزار اتاق برسانند و در این راه روی جذب سرمایه‌گذاری خارجی حساب ویژه‌ای باز کرده‌ است.

صنعت هتلداری به عنوان یکی از ارکان صنعت گردشگری از دهه‌ها قبل از صنایع پولساز و درآمدزا به شمار رفته و کشورهایی که به اهمیت صنعت گردشگری پی برده‌اند، توجه ویژه ای را نیز به توسعه صنعت هتلداری دارند. در حال حاضر نیز حدود 260 میلیون نفر در جهان در صنعت گردشگری و صنایع مرتبط از جمله صنعت هتلداری به کار اشتغال دارند.

ز

درآمد متوسط هتلهای دنیا در سال 2018 به حدود 553.8 میلیارد دلار می رسد

هتلداری به عنوان یکی از زیرساخت های مهم صنعت گردشگری شناخته می شود که در دهه های اخیر به یکی از صنایع درآمدزا تبدیل شده است. بر این اساس کشورهایی که اهمیت صنعت گردشگری را فهمیده اند، توجه ویژه یی به توسعه صنعت هتلداری دارند. درحال حاضر میلیون ها نفر در صنعت گردشگری و صنایع مرتبط با آن اشتغال دارند.

هتلداری از ارکان اصلی گردشگری است. بر این اساس، گزارشی که اخیرا منتشر شده به بررسی رشد درآمد سالانه هتلداری پرداخته است. این گزارش نشان می دهد که درآمد سالانه صنعت هتلداری در جهان از سال 2010 تا 2016 تا چه اندازه افزایش یافته و پیش بینی می شود این درآمد تا سال 2018 نیز بیشتر شود.

در سال های اخیر تبلیغات داخلی و خارجی جهت به تصویر کشیدن جاذبه های گردشگری در کشورهای مختلف بیشتر شده است. در عین حال افزایش استفاده از وسایل ارتباط جمعی، فضای مجازی و رسانه های مختلف باعث ترغیب مردم برای بازدید از کشورهای دیگر شده است. از طرفی گسترش تعاملات اقتصادی، سیاسی و فرهنگی بین کشورهای مختلف و برگزاری جشنواره های گوناگون نقشی موثر بر افزایش حضور مسافران در شهرها یا کشورهای دیگر دارد. تمام این مسائل باعث توسعه صنعت توریسم و به تبع آن افزایش درآمد هتل ها شده است.

آن طور که در این گزارش آمده، میانگین سالانه درآمد صنعت هتلداری در جهان در سال 2010 به حدود 346.7 میلیارد دلار رسیده بود. این درآمد در سال 2012 با رشدی پلکانی به مبلغی حدود 398.4 میلیارد دلار رسید. دیگر گزارش های به دست آمده در حوزه گردشگری حاکی از آن است که در سال 2012 تعداد گردشگران در سطح جهانی از مرز یک میلیارد نفر گذشته و این برای نخستین بار است که در 10سال منتهی به 2012 جهان شاهد رشد 50 درصدی تعداد سفر و گردشگران بوده است. از سوی دیگر برگزاری المپیک لندن در این سال توانست درآمد زیادی برای صنعت گردشگری و به تبع آن هتلداری به همراه داشته باشد.

در سال 2014 میانگین درآمد هتلداری در جهان از مرز 400 میلیارد گذشت. آن طور که در گزارش ها آمده در این سال گردشگری بین المللی رشدی بیش از پیش بینی جهانی را ثبت کرده است. با وجود اینکه در این سال، جهان با چالش های زیادی روبه رو بود اما عملکرد پایدار گردشگری توانست منجر به موفقیت این صنعت شود. از مهم ترین این چالش ها در سال 2014 می توان به بحران های اقتصادی جهانی، درگیری های سیاسی همچنین گسترش شیوع ویروس ابولا در آفریقا اشاره کرد.

طبق گزارش سازمان جهانی گردشگری، تعداد گردشگران بین المللی در سال 2015 حدود 4.6 درصد افزایش داشته است. یعنی شمار گردشگران جهانی نسبت به سال قبل نزدیک به 52 میلیون نفر افزایش داشته است. میانگین درآمد هتلداری جهانی نیز این موضوع را تایید می کند. در این سال متوسط درآمد هتل ها در جهان نزدیک به 5 میلیارد دلار بوده است.

آن طور که کارشناسان تحلیل می کنند، نوسانات غیرمعمول و شدید نرخ ارز، کاهش قیمت نفت و سایر کالاها همچنین افزایش دغدغه های جهانی در مورد تامین امنیت مقاصد گردشگری از عوامل مهم و تاثیرگذار بر رشد گردشگری و در نهایت افزایش درآمد هتل ها در جهان است.

درآمد صنعت هتلداری از سال 2010 با افزایش جهانی رو به رو بوده است. تنها در سال 2016 متوسط درآمد هتلداری جهانی با کاهش مواجه شد. کارشناسان بین المللی می گویند از آغاز سال 2016 چند عامل کلیدی باعث افت صنعت توریسم و کاهش درآمد حاصل از آن شد. طبق نظر این کارشناسان، نوسانات اقتصادی، بحران سیاسی، قیمت نفت، تشدید مرزبندی ها، محدودیت ویزا و وحشت ناشی از تروریسم از مهم ترین چالش های گردشگری در سال 2016 بوده است. ازجمله این بحران ها، رخدادهای تروریستی است که در سال 2016 بسیاری از کشورها را درگیر کرد و در کنار آن بحران ورود پناهندگان به کشورهای مختلف مشکلات گردشگری را تشدید کرد. تمام این عوامل باعث شد تا میانگین درآمد هتلداری در جهان کاهش یافته و به 490 میلیارد دلار برسد.

با این حال بسیاری از فعالان سازمان گردشگری جهانی می گویند طبق تجربه سال های گذشته هر اتفاقی که در جهان به وقوع بپیوندد، نمی تواند تاثیر درازمدتی بر گردشگری داشته باشد. مردم همچنان به سفر می روند. این حوادث فقط در کوتاه مدت صنعت گردشگری را دچار چالش می کند و مقصدهای دیگری را جایگزین مقصدهای مورد تهدید می کنند. بر این اساس در این گزارش پیش بینی می شود که در سال 2018 درآمد متوسط هتل ها در جهان به حدود 553.8 میلیارد دلار برسد که این افزایش درآمد نشان دهنده بهبود دوباره شرایط گردشگری در جهان است.
ز

برای مدیر هتل چه مهارت و دانشی لازم است؟ درآمد مدیر هتل چقدر است؟

مهارتها و توانمندیها و تحصیلات مورد نیاز مدیر هتل به قرار زیر است

مهارت و دانش مورد نیاز مدیر هتل

  • تعهد و مسئولیت پذیری

  • داشتن اعتماد به نفس

  • مهارت های کسب و کار

  • داشتن شناخت کافی از سلایق و نیازهای مشتریان

  • خلاقیت و نوآوری در استفاده از روش های جدید برای جذب مشتری

  • توانایی مدیریت کارکنان

  • مهارت ارتباطی عالی

  • دقت زیاد و توجه به جزئیات

  • داشتن نظم و ترتیب

  • توانایی حفظ آرامش در شرایط سخت کاری و توانایی حل سریع مشکلات

  • مهارت های خوب سازماندهی و برنامه ریزی کوتاه مدت و بلند مدت

  • آشنایی با یک یا چند زبان خارجی به خصوص در هتل های بین المللی

  • آشنایی با کار بخش های مختلف هتل از جمله رستوران، کافی شاپ و …

تحصیلات لازم و نحوه ورود به شغل مدیر هتل

اگر فردی بخواهد تنها سرمایه گذار هتل باشد، عامل اصلی داشتن سرمایه کافی می باشد. البته برای کنترل و نظارت بر عملکرد هتل، باید تا حدی با اصول کار مدیریت هتل و مباحث مالی آشنا باشد.
 
علاقه مندانی که می خواهند مدیر هتل شوند، چه آنهایی که سرمایه دارند و چه آنهایی که ندارند و فقط پست مدیریت هتل را دارا می باشند، باید دانش و مهارت های دیگری را داشته باشند تا بتوانند در این کار موفق شوند. آنها می توانند پس از گذراندن سال اول متوسطه، وارد هنرستان شده و در رشته مدیریت هتل داری تحصیل کنند. در صورت تمایل می توانند در دانشگاه در رشته مدیریت هتلداری تا مقطع کارشناسی ادامه تحصیل دهند.
 
برای ورود به این شغل معمولا فرد علاقه مند باید کار خود را از پست های پایین تر در هتل شروع کرده و با کسب تجربه لازم به مرور پیشرفت کرده و به پست مدیر هتل برسد. البته گذراندن دوره های آموزشی تکمیلی نیز در روند پیشرفت سریعتر این افراد بسیار موثر است.
 

بازارکار ، آینده شغلی و وضعیت استخدام مدیر هتل

مدیر هتل می تواند در هتل ها، متل ها و سایر مراکز اقامتی استخدام شود. میزان وظایف و حجم کار او بستگی به اندازه هتل دارد. با داشتن تجربه و سرمایه می تواند به طور مستقل کار کرده و برای خود هتلی راه اندازی کند.

یکی از مسایل اصلی این شغل، تخصصی نبودن آن در کشور و عدم استفاده از افراد متخصص برای مدیریت هتل است. در بسیاری از هتل ها سرمایه گذار، خود مدیر هتل نیز می باشد و اغلب آنها نیز دانش و تخصص لازم را ندارند.
 
در خصوص وضعیت بازار کار مدیر هتل اطلاعات درستی در دسترس نمی باشد. بدیهی است رشد و توسعه صنعت جهانگردی در کشور به رونق بازارکار شغل مدیریت هتل کمک شایانی می کند. هرچه ارتباط ایران با کشورهای دیگر بهتر بوده و توریست بیشتری وارد کشور شود، به هتل ها و مدیران بیشتری نیاز خواهد بود.

وضعیت استخدام مدیر هتل در برخی کشورهای جهان

استرالیا - در بازه زمانی۵ سال گذشته میزان استخدام مدیران هتل رشد منفی۱۳.۶  درصدی داشته و روند کاهشی در آینده برای آن پیش بینی شده است.

میزان درآمد مدیر هتل

در مورد میزان درآمد مدیران هتل در کشور اطلاعات دقیقی در دسترس نمی باشد. درآمد مدیر هتل با توجه به اندازه و درجه هتل، محل هتل، میزان دانش، تجربه و تخصص مدیر هتل ارقام متفاوتی دارد.
 

میزان درآمد مدیر هتل در برخی از کشورهای جهان

آمریکا – مطابق با آخرین آمارها در سال ۲۰۱۳، متوسط درآمد سالانه مدیریت هتل ۴۷.۲۰۰ دلار بوده است.

استرالیامتوسط درآمد سالانه این شغل۴۸.۰۰۰  دلار (قبل از کسر مالیات) است.

انگلستانمتوسط درآمد سالانه این شغل برای کارآموزان و دستیاران مدیر هتل حدود ۲۹.۰۰۰  دلار، مدیران هتل های کوچک و مدیران بخشی هتل های بزرگ بین۳۰.۵۰۰  تا۵۳.۵۰۰  دلار و برای مدیران ارشد هتل های بزرگ۹۱.۵۰۰  دلار یا بیشتر می باشد
ز

چگونه به عنوان پذیرشگر کار خود را در هتل شروع کنیم ؟

یک پذیرشگر درهتل وظیفه دارد تا به میهمانان کمک نماید تا فرآیند رزرو خود در هتل به انجام برسانند. به پرسش های آنان پاسخ داده و نیاز های میهمانان هتل را در زمان اقامتشان برآورده نماید. انتظار میرود پذیرشگران دارای برخوردی دوستانه ، حرفه ای و پاسخ گو باشند. بر اساس آمار منتشر شده از سوی اداره آمار کل ایالات متحده آمریکا این شغل تا سال 2018 با رشد 14 درصدی روبرو خواهد شد . این امر فرصتی بینظیر برای افرادی که تمایل دارند تا به عنوان پذیرشگر در هتل ها مشغول به کار باشند را فراهم میاورد. در ادامه این مقاله گام هایی ساده اما مهم را برای شما ذکر میکنم که به عنوان یک پذیرشگر میباید طی نمایید.

 

1- شرح شغلی خود را مطالعه نموده و آن را درک کنید

انجام این شغل در هر هتل متفاوت میباشد. در هر هتل وظایف مشخصی وجود دارد که پذیرشگر موظف با انجام ان میباشد. این وظایف شامل رسیدگی به رزرو ها ، کنسلی های ارسالی و مدیریت پرداخت ها ، پاسخ به پرسش های میهمانان ، رساندن پیام مراجعه کنندگان به میهمانان مقیم ، مدیریت کارهای میز پذیرش و پاسخ گویی به تلفن ها میباشد اما ممکن است نحوه انجام کار و استاندارد های هر هتل بادیگری فرق نماید لذا در بدو استخدام مطمئن باشید که درک درستی از فرآیند های انجام کار و وظایف محوله دارید

2- آماده باشید تا در شیفت های مختلف کار کنید

کار به عنوان یک پذیشگر نیازمند ان است که اماده باشید تا در زمان های مختلف روز در پست خود حضور داشته باشید در بیشتر هتل ها شیف های کاری برای پذیرشگران به صورت چرخشی تنظیم شده است ممکن است شما در شیفت صبح مشغول بکار باشید و تا در شیفت سب کار نمایید لذا میباید دارای برنامه زمانی باز برای کار در این پست باشید

3- اطلاعات علمی خود را افزایش دهید

در ایالات متحده آمریکا حداقل مدرک تحصیلی برای احراز این شغل دیپلم متوسطه میباشد .همچنین گذراندن دوره های تخصصی به شما در گرفتن این شغل کمک شایانی مینماید.

  • هتل ها مکانی بین المللی محسوب میشوند که از کشورهای مختلف میهمانان را پذیرش مینمایند لذا یادگیری زبان دوم برای شما مزیت بزرگی محسوب میشود همچنین مهارت های دیگری وجود دارد که در ادامه مهمترین آن ها را برای شما ذکر میکنم
  • یادگیری زبان دوم (ترجیحا زبان انگلیسی) به قدرت ارتباطی شما کمک میکند لذا شما میتوانید دوره های فشرده مکالمه زبان انگلیسی را بگذرانید
  • بخشی از کار پذیرشگر مربوط به مسائل مالی میشود لذا داشتن دید مالی شما را در رسیدگی به امور مالی متبحر مینماید لذا شما میتوانید دوره های مقدماتی حسابداری را بگذرانید
  • شما به عنوان پذیرشگر صورت هتل میباشید. بدنبال تمامی فرصتها برای اضافه نمودن بر بار عملی خود در زمینه های صنعت میهمانداری باشید در این زمینه خوانده مقالات و همچنین گزراندن دوره های تخصصی را پیشنهاد میکنیم

4- تجربه کافی در دفتر و میز پذیرش را بدست آوردید

  • کار به عنوان پذیرشگر تحت آموزش و با دستیار مدیریت فرانت آفیس مهارت شما را در انجام این شغل افزایش میدهد .
  • پاسخ گویی به تلفن ، خوش امد گویی به میهمانان ، مرتب نمودن اسناد اداره و کار با برنامه رزرواسیون در بد امر موجب افزایش مهارت های شما در زمینه انجام شغل خواهد شد

5- مهارت های خدمت رسانی به میهمانان را افزایش دهید

کار نمودن به عنوان منشی و یا کار در امکان کوچک در پست هایی که با مشتریان در ارتباط است مهارت های شما را بعنوان یک پذیرشگر افزایش میدهد

  • از قبل فهرستی از سئوال و جواب های متداول را آماده نمایید ، سعی در حل مشکلات مطرح شده از سوی میهمانان داشته باشید ، روحیه خود را شاد نگه دارید و در زمان مصادف شدن با میهمانان حرفه ای بوده و با رویکردی مثبت به آنان گوش فرادهید

6- مهارت های خود را در کار با کامپیوتر و برنامه های هتلداری افزایش دهید

تعداد بسیار زیادی از هتل ها از برنامه های آنلاین برای رزرواسیون خود بهره میبرند و تقریبا تمامی هتل ها دارای نرم افزار هایی میباشند که برای انجام امور روزانه هتل از ان ها استفاده مینمایند. شما میباید سریعا نحوه استفاده از تمامی این برنامه ها را فراگیرید.

  • یادگیری برنامه های مخصوص هتل و برنامه هایی همچون Word,Excel,Outlook و کار با ایمیل برای شما بسیار مهم خواهد بود

7- تمامی مهارت های خود را فهرست نمایید

اشتباه رایجی که بیشتر افراد درگیر آن هستند آن است که برای تمامی شغل هایی که متقاضی آن هستند یک رزومه واحد ارسال میکنند هیچ کس حوصله خواندن اطلاعات نامرتبط را ندارد ! یک رزومه از مهارت های خود در رابطه با شغل پذیرشگری تهیه نمایید و مهارت های مرتبط با این شغل را که دارا میباشید در آن ذکر نمایید.

ز