هتلداری، معرفی هتل های ایران

هتل1 با هدف معرفی آموزهای هتلداری و معرفی هتل های ایران تا مسافران بتوانند با بهترین هتل های کشور در هر شهری آشنا شوند

هتلداری، معرفی هتل های ایران

هتل1 با هدف معرفی آموزهای هتلداری و معرفی هتل های ایران تا مسافران بتوانند با بهترین هتل های کشور در هر شهری آشنا شوند

بیکاری، عامل گرایش جوانان به شغل پذیرش هتل ها

رییس اتحادیه هتلداران خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد با اعلام این خبر گفت: بیشترکسانی که به کارپذیرش وسایرمشاغل مرتبط روی می آورند به این کارعلاقه خاصی ندارندذ بلکه مقتضیات جامعه مانند بیکاری ونبود شغل دلخواه عامل اصلی این گرایش 5 درصدی جوانان است

علی قانعی از برگزاری دوره آموزشی ویژه علاقمندان کار در هتل خبرداد و افزود: این دوره آموزشی شامل آموزش در رشته های پذیرش، تاسیسات، مدیریت داخلی و همچنین خدمات می باشد.

وی با اشاره به اهمیت بیمه برای هتلداران ادامه داد: متقاضیان کار در هتل پس از تایید یک دوره آزمایشی سه ماهه بیمه می شوند.

قانعی با تاکید بر رفتار صحیح پذیرشگران در هتل ها گفت: نظر سنجی ها از مسافران هتلهای استان، رضایتمندی از حسن رفتار پذیرشگران در هتل ها را نشان می دهد.

رییس اتحادیه هتلداران خراسان رضوی میانگین حقوق پرداختی به پذیرشگران را 400هزار تومان عنوان کرد وافزود: این پرداختی مورد رضایت پذیرشگران هتل های استان به خصوص پذیرشگران شهرستانی مقیم مشهد نیست.
ز

تحصیلات ، درآمد و وضعیت استخدام متصدی پذیرش هتل چگونه است؟

مهارت و دانش مورد نیازمتصدی پذیرش هتل

  • مهارت های ارتباطی عالی

  • رفتار دوستانه و مودبانه در پاسخ به مهمانان و تلفن ها

  • مسئولیت پذیری زیاد در رسیدگی به خواسته ها و نیازهای میهمانان

  • داشتن اطلاعات کافی از امور مختلف شهر محل قرارگرفتن هتل مانند سیستم حمل و نقل، مکان های تفریحی و …

  • آشنایی نسبی با اصول فروشندگی و جذب مشتری، روانشناسی افراد، فرهنگ شهرها و کشورهای مختلف

  • آراستگی ظاهری

  • صبر و حوصله

  • توانایی حفظ آرامش در شرایط کاری پرفشار

  • توانایی استفاده از کامپیوتر و اینترنت جهت بکارگیری نرم افزارهای هتل داری و کسب اطلاعات مورد نیاز مشتریان

  • دقت و توجه به جزئیات

  • تسلط به زبان خارجی در درجه اول زبان انگلیسی به خصوص در هتل های بین المللی

 

تحصیلات لازم و نحوه ورود به شغل متصدی پذیرش هتل

علاقه مندان می توانند بعد از گذراندن سال اول دبیرستان، وارد رشته هتلداری شاخه کار دانش شوند. در صورت علاقه مندی نیز می توانند در رشته مدیریت هتلداری در دانشگاه ادامه تحصیل دهند.
 
سایر افراد هم با داشتن حداقل مدرک دیپلم با گذراندن دوره های آموزشی مرتبط زیر نظر سازمان فنی و حرفه ای و سازمان میراث فرهنگی می توانند وارد این شغل شوند. متقاضیان پذیرشگری هتل باید توانایی استفاده از کامپیوتر و نرم افزارهای هتلداری را داشته و به زبان انگلیسی تسلط کافی داشته باشند، به خصوص اگر بخواهند در هتل های بزرگ و بین المللی کار کنند.

 

بازارکار ، آینده شغلی و وضعیت استخدام متصدی پذیرش هتل

استخدام متصدی پذیرش هتل می تواند در هتل های یزرگ و کوچک، مهمانسراها و سایر مراکز اقامتی انجام شود. با کسب تجربه بیشتر می تواند به سمت های بالاتر مانند مدیر داخلی یا مدیر حسابداری هتل برسد.

در خصوص وضعیت بازارکار پذیرشگر هتل در ایران آمار درستی در دسترس نمی باشد. بدیهی است در صورت توسعه صنعت گردشگری داخلی و خارجی و افزایش توریست و مسافر، بازارکار این شغل نیز بهتر خواهد شد.

وضعیت استخدام متصدی پذیرش هتل در برخی کشورهای جهان

آمریکا – پیش بینی ها نشان می دهد میزان استخدام این شغل بین سال های۲۰۱۰  تا ۲۰۲۰، رشد۷  درصدی خواهد داشت. در حالی که متوسط این رشد برای همه مشاغل۱۴  درصد می باشد.

استرالیا در بازه زمانی۵  سال گذشته میزان استخدام این شغل رشد۱۰  درصدی داشته و رشد متوسطی در آینده برای آن پیش بینی شده است.
 

میزان درآمد متصدی پذیرش هتل

آمار دقیقی از میزان درآمد متصدی پذیرش هتل در کشور در دسترس نمی باشد. البته میزان تحصیلات، تجربه، مهارت ها (از جمله روابط عمومی مناسب، دقت خوب و …) و توانمندی های یک متصدی پذیرش هتل در میزان موفقیت و به دنبال آن کسب درآمد بیشتر او بسیار موثر است.

میزان درآمد متصدی پذیرش هتل در برخی از کشورهای جهان

آمریکامتوسط درآمد سالانه این شغل۲۹.۹۹۰  دلار (برای همه مشاغل۳۳.۸۴۰  دلار) در سال ۲۰۱۰ و مطابق با آخرین آمارها در سال ۲۰۱۳، ۲۶.۱۰۰ دلار بوده است.

استرالیامتوسط درآمد سالانه این شغل۳۷.۰۰۰  دلار (قبل از کسر مالیات) می باشد.

انگلستانمتوسط درآمد سالانه این شغل برای افراد تازه کار بین۱۹.۰۰۰  تا۲۲.۰۰۰  دلار و برای افراد باتجربه تا حدود ۳۰.۵۰۰  دلار می باشد
ز

AVAYA Vantage نوآورانه، تمام شیشه ای و ترکیبی از تلفن و دیگر برنامه های کاربردی برای هتلداری مدرن

در نمایشگاه HiTec تورنتو، یکی از مدرن ترین دستاوردهای آوایا در صنعت هتلداری رونمایی شد. این نمایشگاه که به دستاوردهای تکنولوژی در عرصه هتلداری با رویکرد بهینه سازی ابزارهای دسترسی مهمان به سرویس های هتل می پردازد، با یکی از شیک ترین و کاربردی ترین ابزارهای مبتنی بر تکنولوژی و ارائه شده توسط شرکت آوایا (AVAYA) مواجه گردید.

AVAYA Vantage ضمن ارائه سرویس های تلفنی، قابلیت کنترل و مدیریت دمای اتاق، نور اتاق و دیگر سنسور های محیطی را داشته و اضافه بر آن امکان دسترسی به اینترنت، برنامه های سرگرم کننده و سرویس های نرم افزاری بسیاری را فراهم می نماید.

قابلیت انعطاف پذیری و توسعه پذیری AVAYA Vantage به هتلداران اجازه می دهد تا مطابق با ویژگی، قابلیت ها و نیازهای هتل خود نسبت به طراحی و آماده سازی آن اقدام نمایند.


این دستگاه بدون داشتن دکمه های مکانیکی و با صفحه نمایش بزرگ و لمسی خود تجربه ی جدیدی از دریافت خدمات هتل را به مهمانان ارائه می دهد. لذت بردن از امکانات هتل بسادگی برای مهمانان فراهم است و فقط کافی است که بر روی صفحه نمایش لمسی و شیک این دستگاه سرویس مورد نظر خود را انتخاب کنند.

شرکت آوایا (AVAYA) که همواره پیشتاز عرصه تکنولوژی در زمینه سیستم های ارتباطی مبتنی بر شبکه شامل مراکز تلفن تحت شبکه یا ویپ، مراکز تماس (کال سنتر و کانتکت سنتر)، ارتباطات یکپارچه و سیستم های کنفرانس ویدئویی بوده است و در طراحی و تولید دستگاه های مبتنی بر تکنولوژی پیشگام و رهبر در جهان است، این مرتبه نیز با ارائه چنین دستگاهی انقلابی شگرف در عرصه هتلداری و ارائه خدمات به مهمان پدید آورده است.

آوایا برای انعطاف پذیری بیشتر Vantage اقدام به ارائه SDK (برگرفته از Software Development Kit) به شرکت های توسعه دهنده ی بسیار نموده است تا با طراحی های اختصاصی برایهتل ها و بیمارستان ها و دیگر مراکز مشابه، رابط های کاربری دلخواه و مورد نظر خود را برای این دستگاه مدرن تولید نمایند.

ز

صنعت هتلداری و گذر از مدیریت سنتی

شیوه‌های مختلف کسب درآمد برای روشن نگه‌داشتن چراغ هتل چقدر مهم است؟

آیا رضایت مهمان در این فرایند مورد توجه قرار می‌گیرد؟ آیا شرایط فصلی بودن برخی هتلها ملاک بالا بردن قیمت‌هاست که با اعتراض بسیاری از مسافران نیز مواجه می‌شود؟ به‌نظر می‌رسد مدیریت سنتی و مدیریت صنعتی در تقابل با یکدیگر هستند. دوران مدیریت سنتی سال‌هاست به پایان رسیده و هتلدارها چه بخواهند چه نخواهند در مرحله گذر از سیستم کهنه به نو قرار می‌گیرند و مشتریان مدرن نیز در پی بهره‌مندی از ویژگی‌های خاص یک هتل هستند. مدیر هتل باید توانایی تشخیص کارمند خلاق را داشته باشد.

گاه مشاهده شده که بسیاری از نیروهای انسانی بالقوه به‌دلیل عدم‌آشنایی مدیران با خلق و خوی کارمندان که شاید هوش و ذکاوت قابل توجهی نیز داشته باشند ازدست می‌روند یا آنکه آن مدیر همواره نگران است که نیروی مستعد منجر به فروپاشی پایه‌های مدیریتی او شود. مدیرانی که نگاه مدرن به علم هتلداری دارند به‌دنبال کارمندان خلاق و باانگیزه هستند تا پست‌های کلیدی را در اختیار این گروه از کارمندان قرار بدهند، در میان دیگر کارکنان هتل نیز انگیزه، خلاقیت و نوآوری ایجاد کنند و آنها نیز ابتکار عمل را در دست بگیرند. باید توجه داشت که رمز موفقیت یک هتلدار تنها کسب درآمد از هتل نیست.

محور و شاکله اصلی موفقیت یک هتل بررسی رضایتمندی مهمانان آن است و این مسئله ارتباط تنگاتنگی با انتخاب مدیر، کارکنان و فضای یک هتل دارد. مدیرانی که به صنعت هتلداری نگاه مدرن دارند کارمندان خود را در کسوت یک مشتری تلقی می‌کنند و کارمندان نیز به شایستگی از محل کار خود یاد می‌کنند که تأثیر زیادی در جذب مشتریان یک هتل دارد. مدیران هتلها باید در اندیشه خلق ارزش‌هایی باشند که ادراک مشتریان بر آن شکل گرفته و بسیار نامحسوس است. در کلام پایانی باید گفت که مشتری یک هتل خریدار ویژگی‌های هتل مورد علاقه خود است.
ز

تفاوت انواع اتاق در هتل

اتاق یک نفره : اتاق یک نفره که سینگل نامیده می شود . دارای یک تخت می باشد و اختصاراً با علامت SGL نشان داده می شود .

اتاق دو نفره :  اتاق دو نفره که دبل یا توئین نامیده می شود . دبل یعنی اتاقی که یک تخت دو نفره به هم چسبیده دارد و توئین اتاقی است که دو تخت مجزا دارد و اختصاراً با علامت DBL نشان داده می شود .

اتاق سه نفره :اتاق سه نفره که تریپل نامیده می شود . دارای 3 تخت تک نفره و یا یک تخت تک نفره و یک تخت دونفره به هم چسبیده می باشد و اختصاراً با علامت TPL نشان داده می شود .

سوئیت  Suite: به اتاقی گفته می شود که قسمت جلوی آن مختص پذیرایی و پشت آن اتاق خواب قرار گرفته است ، در بعضی از هتل ها قسمت پذیرایی در پایین و چند پله بالاتر اتاق خواب و حمام قرار دارد ( دوبلکس ) البته می توان در سوئیت یک آشپزخانه کوچک نیز دایر نمود .

آپارتمان  Apartment  :عبارت است ازیک هال و پذیرایی با یک ، دو و یا سه اتاق خواب که هر کدام دارای دو تخت است . در صورتی که دواتاقه باشد، معمولاً یک اتاق ( دبل ) یک تخت دو نفره و اتاق دیگر توئین، دو تخت یک نفره خواهد داشت .هر آپارتمان یک حمام مشترک دارد و یک آشپزخانه کوچک.معمولاً در قسمت پذیرایی به تعدادکافی صندلی یا مبل راحتی وجود دارد.

استودیو Studio : به اتاقهایی گفته می شود که در بدو ورود به شکل اتاق پذیرایی دیده می شود ولی در صورتی که مبلها یا کاناپه ها را به صورت تختخواب در آورند حکم اتاق خواب را خواهد یافت، از این رو روزها اتاق پذیرایی و شبها اتاق خواب است .البته کاناپه ها طوری ساخته شده اند که می توان بالش و پتو و ملحفه را  داخل آن جای داد. اتاق استودیو حمام نیز دارد، استودیو می تواند آشپزخانه کوچکی نیز داشته باشد .

کانکتد روم  Connected Room  : دو اتاق تودرتو را می گویند، هر دو اتاق به راهرو اصلی هتل راه دارد و هر کدام به تنهایی یک اتاق کامل است و حمام جداگانه ای هم دارد، این دو اتاق به وسیله یک در از وسط به هم متصل است. چنانچه یک خانواده چهار نفره ، چنین اتاقی را درخواست نماید ، بچه ها در یک اتاق و پدر و مادر در اتاق دیگر اقامت خواهند نمود ، بدون این که درب راهرو اصلی را باز کنند، دو اتاق از درب وسط می توانند با هم در ارتباط باشند.

کابانا  Cabana :اتاقی است هم کف، که پنجره آن به محوطه ای باز می شود که متصل به استخر شناست. ساکن چنین اتاقی می تواند برای تعویض لباس از اتاق مخصوص خود استفاده نماید .

فیستا سوئیت  Fiesta Suite  : این نوع سوئیت ها معمولاً در هتل هائی قرار دارند که دارای سالن عروسی است و پس از پایان مجلس عروسی ، برای استراحت و خواب در اختیار عروس و داماد قرار می گیرد . معمولاً مخارج این سوئیت قبلاً جزو هزینه های مجلس عروسی منظور گردیده و حساب جداگانه ای ندارد .

اتاقهای دیگری هم در هتلها و متلها وجود دارند که بنا به علاقه وتمایل مسافران دراختیار آنان گذاشته می شود که عناوین آنها در جدول "انواع اتاق " آورده شده است .

ز