هتلداری، معرفی هتل های ایران

هتل1 با هدف معرفی آموزهای هتلداری و معرفی هتل های ایران تا مسافران بتوانند با بهترین هتل های کشور در هر شهری آشنا شوند

هتلداری، معرفی هتل های ایران

هتل1 با هدف معرفی آموزهای هتلداری و معرفی هتل های ایران تا مسافران بتوانند با بهترین هتل های کشور در هر شهری آشنا شوند

افزایش خدمات در گروه آزاد شدن نرخ هتل ها است

رئیس جامعه هتلداران کشور با بیان اینکه پیگیر آزاد شدن نرخ هتل ها هستیم، اظهار داشت: وظیفه هتل دار این است که خدمات مطلوب به مهمانان بدهد و تا زمانی که افزایش کیفیت خدمات حاصل نشود، جلب رضایت مهمان نیز حاصل نمی شود
برنامه "صبح و گفت و گوی" رادیو گفت و گو با موضوع خدمات هتل، با حضور جمشید حمزه زاده رئیس جامعه هتل داران کشور روانه آنتن شد.

جمشید حمزه زاده در آغاز با بیان اینکه در دنیا ارائه خدمات تابع نرخ است، گفت: در کشورهای دیگر نرخ هتل ها آزاد است یعنی خود هتلدار نرخ را تعیین می کند و به مهمان ها و گردشگران ارائه می کند و در قیمت گذاری همه خدمات را محاسبه می کند.

وی افزود: در ایران ضوابط و قوانین متفاوتی نسبت به سایر کشورها دارد. در ایران نرخ گذاری هتل ها دولتی است و به نوعی از سوی سازمان متولی قیمت ها تعیین می شود و به همین جهت خدمات در هتل های ایران فقط محدود به اتاق و صبحانه می شود.

رئیس جامعه هتل داران کشور اضافه کرد: نرخ گذاری هتل ها از طریق سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری و جامعه هتلداران ایران تعیین می شود. این مسئله باعث اختلاف قیمت و خدمات هتل ها در ایران و سایر کشورها می شود.

وی اضافه کرد: اکثر کشورها به دلیل آزاد بودن قیمت گذاری توسط خود هتلداران، همه خدمات را به نوعی قبلا از مشتری گرفته اند.

حمزه زاده با ذکر مثالی ادامه داد: اگر کسی بخواهد از طریق تور به ترکیه برود، در مورد خدمات مورد انتظار سوال می شود زیرا نرخ همه آنها متفاوت است و با محاسبه آن خدمت دهی می شود.

وی با بیان اینکه پیگیر آزاد شدن نرخ هتل ها هستیم، عنوان داشت: وظیفه هتلدار این است که خدمات مطلوب به مهمانان بدهد و تا زمانی که افزایش کیفیت خدمات حاصل نشود، جلب رضایت مهمان نیز حاصل نمی شود. افزایش خدمات نیز در گروه آزاد شدن نرخ هتل ها است.

رئیس جامعه هتلداران کشور تصریح داشت: تا زمانی که کیفیت خدمات افزایش پیدا نکند، اساسا سرمایه گذاری نیز حاصل نمی شود زیرا یکی از انگیزه های سرمایه گذاری، آزاد بودن نرخ قیمت ها است. یکی از مشکلات در زمینه آزاد شدن نرخ، نبود ثبات مدیریتی است یعنی تا به مرحله ای می رسیم، ریاست سازمان تغییر می کند.
ز

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.