هتلداری، معرفی هتل های ایران

هتل1 با هدف معرفی آموزهای هتلداری و معرفی هتل های ایران تا مسافران بتوانند با بهترین هتل های کشور در هر شهری آشنا شوند

هتلداری، معرفی هتل های ایران

هتل1 با هدف معرفی آموزهای هتلداری و معرفی هتل های ایران تا مسافران بتوانند با بهترین هتل های کشور در هر شهری آشنا شوند

چرا هتلهای ایران فقط اقامت و صبحانه دارند؟

هتلهای ایران

کیفیت هتل ها معمولا طبق امکانات، تفریحات و اتاق ها و خدماتی که ارائه می دهند، بررسی می شود. بر اساس استانداردهای جهانی، مسافرانی که به هتل های ۴ و یا ۵ ستاره می روند، می توانند از همه ی خدمات هتل بصورت رایگان و یا با تخفیف بسیار زیاد استفاده کنند، اما چرا در ایران این طور نیست؟

در بیشتر کشورهای دنیا و به خصوص در کشورهای اروپایی، در صورتی که فرد در یک هتل ۴ یا ۵ ستاره اقامت کند، می تواند از همه ی خدمات هتلش رایگان استفاده کند و یا با تخفیف بسیارزیادی که تقریبا مثل رایگان است. اما در بیشتر کشورهای آسیایی، این خدمات آپشن هستند و اگر از آنها استفاده نشود، هزینه ی اقامت در هتل کمتر می شود. اما سوال این است که چرا در ایران این موضوع سلیقه ای است؟

طبق دستورالعمل نرخ گذاری هتل ها، در ایران هتل ها حتی هتل های ۴ و یا ۵ ستاره فقط اقامت و صبحانه ارائه می دهند و در صورتیکه بخواهید از خدمات دیگر هتل استفاده کنید، باید هزینه ی جدایی بپردازید. حتی در بسیاری از هتل های ایران، بابت استفاده از اینترنت هم از افراد هزینه گرفته می شود! شاید در این بین استثناهایی وجود داشته باشد، اما تعداد هتل های اینچننی که در بالا گفته شد، بسیار بیشتر از هتل هایی است که هزینه نمی گیرند.

آقای تیموری مدیرکل اداره نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری در این باره گفت هزینه اقامت در هتل های ایران شامل صبحانه و اقامت می شود و اگر در هتل غیر از این دو خدمات دیگری هم باشد، باید در قرارداد با مشتری حقوقی و حقیقی مشخص شود. این موضوع به دلیل شفاف نبودن قرار دادهاست.

او گفت که بر اساس دستورالعمل نرخ گذاری هتل ها، تعرفه شامل صبحانه و یک شب اقامت است، اما گاهی هزینه هتل همه خدمات را در برمی گیرد که معمولا در هتل های Ultra All  اتفاق می افتد که البته این هم به نوع قرارداد بستگی دارد.

ز

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.