هتلداری، معرفی هتل های ایران

هتل1 با هدف معرفی آموزهای هتلداری و معرفی هتل های ایران تا مسافران بتوانند با بهترین هتل های کشور در هر شهری آشنا شوند

هتلداری، معرفی هتل های ایران

هتل1 با هدف معرفی آموزهای هتلداری و معرفی هتل های ایران تا مسافران بتوانند با بهترین هتل های کشور در هر شهری آشنا شوند

درجه‌بندی هتل‌های ایران بر پایه معماری است نه خدمات

آنچه یک هتل را متمایز می‌کند، خدمات و شیوه سرویس‌دهی به مسافران است. این درحالی است که ستاره هتل‌های ایران بیشتر بر پایه اسلوب معماری و ساختمان هتل است تا خدمات و شیوه سرویس‌دهی.
 
خبرگزاری میراث فرهنگی ـ گردشگری ـ آنچه یک هتل را متمایز می‌کند، خدمات و شیوه سرویس‌دهی به مسافران است. این درحالی است که ستاره هتل‌های ایران بیشتر بر پایه اسلوب معماری و ساختمان هتل است تا خدمات و شیوه سرویس‌دهی.
 
اصغر ژیان‌دربندی، مدرس و کارشناس هتلداری به CHN گفت: درجه‌بندی هتل‌ها و اعطای ستاره به آنها باید بر دو مبنای فیزیک ساختمان و معماری آن و سرویس‌دهی و خدمات هتل صورت ‌گیرد.
 
وی افزود: درجه‌بندی فعلی هتل‌های ایران بر پایه فیزیک ساختمانی و معماری است تا خدمات زیرا هتلی تازه تاسیسی که خود ‌مهیای گرفتن ستاره کرده، پس از دریافت ستاره نیمی از نیروهای خود را تعدیل می‌کند. این کاهش نیرو به این معناست که خدمات هتل هم به نصف کاهش می‌یابد. در حالیکه آنچه یک هتل را متمایز می‌کند، خدمات و شیوه سرویس‌دهی به مسافران است.
 
به گفته این کارشناس هتلداری، امروزه ساختمان هتل‌ها در ایران در جه یک بوده، اما خدمات به شدت نازل و بی‌کیفیت است.
 
دربندی همچنین به مقایسه ستاره هتل‌های ایران با استانداردهای جهانی پرداخت و افزود: شیوه درجه‌بندی و هتل‌ها در کشور در مقایسه با روش‌های نوین جهانی بسیار منسوخ و غیرکاربردی است و اجرای این روش‌های نیز در اختیار افراد غیرکارشناس است. عموم استانداردهای هتلی در ایران فقط به درد ایران می‌خورد چراکه یک هتل چهار ستاره ایرانی چنانکه با استانداردهای جهانی سنجیده شود، دو ستاره بیشتر نمی‌گیرد. در ایران، هتلها با همدیگر سنجیده و ستاره گذاری می‌شود و به استانداردهای جهانی اعتنایی نمی‌شود. مدیران هتل‌های کشور هم اگر نگاهی به داشتن استانداردها یا ستاره بالا داشته باشند به‌دلیل وجود فضای رقابتی ارزان که در این صنعت وجود دارد نه تنها نمی‌توانند در چنین فضایی کارکنند و به موفقیت و سود موردنظرشان برسند بلکه به موفقیت هتلهای کم ستاره رقیب کمک می‌کنند که با هزینه کمتر به سود بیشتر برسند.
 
وی با تاکید بر اینکه ستاره بالاتر نشانه کیفیت در هتل‌های ایران نیست، یادآور می‌شود: بازهم تکرار می‌کنم ستاره‌ها بر سردر ورودی هتل نشان دهنده کیفیت بالاتر نیست. ممکن است قیمت را بالا ببرد، ولی ستاره‌ها نشان دهنده خدمات ماورای خدمات رایج در هتل‌های مشهور ستاره بالا نیست. تنها مهمان با دیدن ستاره‌ها از نظر روحی آماده می‌شود تا برای پرداخت مبلغ بالاتر آمادگی داشته باشد و با شنیدن قیمت ها از اقامت در هتل منصرف نشود.
ز
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.