هتلداری، معرفی هتل های ایران

هتل1 با هدف معرفی آموزهای هتلداری و معرفی هتل های ایران تا مسافران بتوانند با بهترین هتل های کشور در هر شهری آشنا شوند

هتلداری، معرفی هتل های ایران

هتل1 با هدف معرفی آموزهای هتلداری و معرفی هتل های ایران تا مسافران بتوانند با بهترین هتل های کشور در هر شهری آشنا شوند

خدمات خانه داری و برخی از وظایف این بخش از هتل


در این بخش تلاش می‌کنیم تا خدمات مختلفی‌ که دپارتمان خانه داری به میهمانان ارائه می‌‌دهد را بررسی کنیم:

علاوه بر اقامت میهمان و امکاناتی که هتل در اختیار ایشان قرار می‌‌دهد خدمات جانبی نیز برای میهمان فراهم می شود تا با حداکثر رضایت هتل را ترک کند. این خدمات ممکن است بسیار پیش پا افتاده نظیر فراهم کردن اتو یا واکس کفش برای میهمان باشند. برخی‌ از خدمات ممکن است مختص میهمانانی باشد که سفری تجاری دارند نظیر فراهم کردن خدمات ترجمه و یا منشی‌ خصوصی و میز کار.

برای اطمینان از رضایت میهمان خدمات متعددی برای وی فراهم می‌کنیم نظیر :

جا به جایی اتاق میهمان

میهمانان ممکن است به دلایل متعددی خواهان تغییر اتاقشان در هتل باشند:

چش انداز نا مناسب اتاق سر و صدای زیاد در راهرویی که اتاق در آن واقع شده است اتاق بسیار نزدیک/دور از آسانسور‌ها است میهمان توانایی مالی برای اقامت در این نوع اتاق را ندارداتاق Twin است و میهمان می‌خواهد در اتاقی‌ دابل اقامت کندمیهمان احتیاج به اتاقی‌ دارد که فضای خانواد‌گی داشته باشد

وقتی‌ که میهمان تقاضای تعویض اتاق را دارد باید با شیوه ای مطمئن و آرام این فرآیند را پیگیری کنیم. سرعت جا به جایی اتاق نیز از اهمیت بالایی برخوردار است (خصوصا اگر میهمان منتظر است تا وسایلش را جا به جا کند). بنابراین همکاری مناسب میان دپارتمان خانه داری و فرانت آفیس برای جابه جایی میهمان و تعویض اتاق وی از اهمیت بالایی برخوردار است.

روند تعویض اتاق:

در این فرآیند ابتدا فرانت آفیس به خانه داری وضعیت را اعلام می‌کند و این بخش وظیفه دارد تا با توجه به تعداد میهمانان و ویژگی‌‌های درخواستی، اتاقی که نظافت شده است را معرفی‌ کند. این اتاق ممکن است نیاز باشد تا نظافت شود. روند نظافت این گونه اتاق ها نظیر نظافت اتاق های چک اوتی است.

همچنین دپارتمان خانه داری باید اتاقی‌ که میهمان تعویض کرده است را چک کرده و مطمئن شود آماده تحویل به میهمان بعدی است.

جا به جایی چمدان‌ های مسافر

بل بوی یا یکی‌ از همکاران بخش خانه داری مسئول انتقال چمدان میهمان است. همیشه باید ۲ نفر از همکاران در این بخش حاضر باشند. پس از اینکه میهمان اتاق را ترک می‌کند باید توسط همکاران چک شود. شما باید ترک اتاق توسط میهمان را ثبت کرده و به همکاران فرانت آفیس و سوپروایزر‌های خانه داری نیز اطلاع دهید.

معمولا همیشه با درخواست‌های گاه و بی‌ گاه میهمانان مواجه هستید که موارد زیر نمونه‌هایی از آنهاست:

در مواردی که اتاق به خوبی‌ نظافت نشده است و میهمان خواهان نظافت مجدد اتاق است ظروف اضافه برای سرویس دادن به میهمانان تمیز کردن قسمتی‌ از اتاق که میهمان مایعات از دستش افتاده و نظافت لازم داردجایگزینی مواردی که دچار نقص شده است گرفتن اطلاعات درباره تسهیلاتی که در اتاق به کار گرفته شده است گرفتن اطلاعات درباره خدماتی نظیر حمل و نقل، فروشگاه و یا سرگرمی‌های موجود

درخواست‌های همکاران

درخواستهایی که همکاران خانه داری از دیگر همکاران خواهند داشت شامل:

روم سرویس والت تعمیر و نگهداری

تمامی‌ این درخواست‌ ها باید از طریق سیستم ثبت شوند. موارد زیر را به خاطر داشته باشید:

تلاش کنید از مهارت‌های ارتباطی‌ برای ارتباط با میهمان استفاده کنیدنام و شماره اتاق را ثبت کنیداز فرم داخلی‌ مناسب استفاده کنیدهرجایی که لازم است از میهمان معذرت خواهی‌ کنیدخدمات و موارد درخواستی شامل:تخت خواب‌ های اضافه بالشت و پتوی اضافه حوله و کلاه حمام اضافه باطری اضافه برای کنترل تلویزیون تلفن کتری برقی‌، تلویزیون، سشوار، اتو، رادیو و غیره

انواع و طبقه بندی هتل ها در صنعت هتلداری (بخش دوم)



هتل های تفریحی:
هتل های تفریحی اغلب در کوه ها، جزایر یا در نقاطی خوش آب و هوا و دور از شهر ساخته می شوند. از امکاناتی که این هتل ها را از بقیه هتل ها متمایز می کند میتوان به مناظر طبیعی چشم نواز ، زمین گلف ، زمین تنیس و یا ورزش های آبی اشاره کرد .
هتل های تفریحی تجربه ای متفاوت و لذت بخش را برای مهمانان خود ایجاد می کنند که این امر باعث بازگشت دوباره ی آن ها به هتل میشود .
سوییت هتل :
این گونه هتل ها جدیدترین گرایش هتلی میباشند که به سرعت درحال توسعه و پیشرفت در کشور های توسعه یافته هستند . واحد های سوییت هتل ها شامل اتاق نشیمن و یک اتاق خواب می باشند . چنین هتل هایی به علت داشتن فضای مناسب و مجزا برای کار و استراحت بیشتر مورد توجه حسابداران ، وکلا ، تجار و یا مدیران ارشد قرار میگیرند .

انواع و طبقه بندی هتل ها در صنعت هتلداری (بخش اول)


در صنعت هتلداری برای جلب رضایت میهمانان انواع هتل ها راه اندازی می شود که بر اساس اندازه، محل، بازار هدف، سطح سرویس، امکانات و تسهیلات، تعداد اتاق ها و مالکیت طبقه بندی می شوند. ما در استاندارد هتل به بررسی دقیقی از انواع هتل ها خواهیم پرداخت.

طبقه بندی بر اساس بازار هدف:
هتل ها برای جذب مهمان بازارهای مختلفی را مورد هدف قرار می دهند. رایج ترین بازارهای هدف شامل تجاری، فرودگاهی، اقامتی، تفریحی، مالکیت زمانی، قمار و پژوهشی-همایشی می باشند.

هتل تجاری:
اینگونه هتل ها بیشترین سهم در طبقه بندی انواع مختلف هتل ها را دارا می باشند. معمولا هتل های تجاری توسط تجار یا مدیران دولتی که برای حرفه یا کار مشخصی آمده اند مورد استفاده قرار می گیرند. این هتل ها اغلب در مرکز شهر و در بخش تجاری و اداری واقع شده اند. همچنین این هتل ها میزبان سایر مهمانان مانند گروه های تفریحی، جهانگردان، گروهک های شرکت کننده در کنفرانس ها نیز می باشند. تسهیلات ارائه شده به میهمانان می تواند شامل روزنامه، قهوه، تلفن داخل شهری، صبحانه و بسیاری دیگر نیز باشد. معروف ترین این هتل ها  Mandarin Oriental, the Eliot, Four Seasons, Hilton, InterContinental, Westin هستند.

معرفی هتل اسپیناس پالاس تهران

این هتل بزرگ و مجلل که هتل جدید اسپیناس محسوب می شود اکنون به بهره برداری رسیده و با حدود 700 واحد اقامتی، بزرگترین هتل تهران خواهد بود. هتل اسپیناس بهرود در سعادت اباد تهران واقع گردیده است و هم اکنون مراحل ساخت هتل انجام شده است و آماده رزرو می باشد. نام این هتل، هتل کاخ اسپیناس یا اسپیناس پالاس می باشد.هتل اسپیناس پالاس بیش از 500 اتاق و سوئیت و ظرفیت بیش از 1500 نفر اقامت در هر شب را دارد.
هتل پنج ستاره اسپیناس پالاس با زیربنا 20 هکتار در آبان ماه سال 1394 به بهره برداری رسید. هتل اسپیناس بهرود با 20 طبقه مشتمل بر 400 باب اتاق و سوئیت لوکس و لابی بسیار بزرگ و شکیل و با نمایی زیبا از شهر تهران پذیرای مهمانان گرامی می باشد.

آدرس : تهران، سعادت آباد، میدان بهرود، خیابان عابدی، خیابان 33،هتل اسپیناس پالاس تهران
تلفن : 75675-021

معرفی هتل آزادی تهران

آدرس : تهران ، بزرگراه چمران ، تقاطع اوین ، روبری شهربازی ، هتل آزادی

فاصله تا فرودگاه :۳۰ دقیقه با ماشین

امکانات : یخچال ، تلویزیون ، استخر ، سوئیت ، رستوران ، سرویس فرنگی ، پارکینگ ، حمل و نقل ، نمازخانه ، لابی ، ماهواره ، سالن ورزش ، فروشگاه و غرفه ، کافی شاپ ،

تسهیلات ویژه:کلوب ورزشی هتل پارسیان آزادی از دیرباز به عنوان یکی از لوکس ترین کلوبهای ورزشی ایران در میان ورزشکاران و ورزش دوستان صاحب سلیقه زبانزد بوده است…این کلوب به زودی با آخرین تجهیزات روز دنیا اعم از: استخر بزرگ سرپوشیده، سونا ،جکوزی، SPA ، کافی شاپ کنار آب و ….در محیطی شاداب مجلل و بی نظیر به زودی جهت استفاده مجزای خانم ها و آقایان محترم بازگشائی خواهد شد…این هتل با داشتن سیستم اینترنت وایرلس WIFI، دستگاه ATM ،خدمات لاندری،کافی نت،روم سرویس ۲۴ ساعته،انواع رستوران ها و کافی شاپها و چندین سالن تشریفات و جلسات در خدمت میهمانان گرامی می باشد.