هتلداری، معرفی هتل های ایران

هتل1 با هدف معرفی آموزهای هتلداری و معرفی هتل های ایران تا مسافران بتوانند با بهترین هتل های کشور در هر شهری آشنا شوند

هتلداری، معرفی هتل های ایران

هتل1 با هدف معرفی آموزهای هتلداری و معرفی هتل های ایران تا مسافران بتوانند با بهترین هتل های کشور در هر شهری آشنا شوند

ورود به اتاق هتل با استفاده از ، SPG Keyless system


 امروزه دیگر تنها برخورداری از امکانات و تسهیلات مناسب برای رضایت مندی مهمانان کافی نیست و هتل ها ناگزیر به تغییر رویکردی نوین نسبت به اپلیکیشن های موبایلی می باشند. بر اساس همین اصل که هر روزه نیاز پرداختن به آن مهم تر و اجتناب ناگزیرتر می گردد، امروزه تازه ترین پیشنهاد بیش تر هتل های زنجیره ای به مهمانانشان، استفاده از اپلیکیشن هایی است که به آن ها اجازه می دهد علاوه بر رزرو اتاق، عملیات پذیرش، سرویس اتاق و ترخیص را هم بی نیاز به طی مراحل سنتی انجام دهند.

در این باره، لائورو فرونی- مدیر بخش تحقیقات هتل موسسه JLL معتقد است که امروزه گرایش به استفاده از این اپلیکیشن ها با امکان انجام عملیات گوناگون در جهت رشد میزان دسترسی و راحتی مهمانان موجی به شدت فزاینده در صنعت پیدا کرده است. وی می گوید: اساسا تعامل شما به عنوان مهمان با بخش پذیرش به حداقل می رسد. دیگر مجبور نخواهید بود تا برای تاخیر در ورود و یا همراه داشتن حیوان خانگی خود با پذیرش هتل تماس بگیرید، تنها کافی است از طریق همین اپلیکیشن ها پیام دهید. این امر اگرچه هنوز به صورت 100 درصد کارایی ندارد اما به طور حتم آینده نزدیک صنعت هتل را شکل می دهد.

بزودی Arrive Hotel در منطقه Palm Springs یک اپلیکیشن موبایلی را پیشنهاد خواهد کرد که به مهمانان اجازه می دهد از تلفن های هوشمند و یا حتی ساعت های اپل خود به عنوان کلید اتاق استفاده کنند، همانطور که گروه هتل های استاروود با SPG Keyless system در برخی هتل های خود این سرویس را ارائه می دهد.
هم اکنون Virgin Hotel در شیکاگو با اپلیکیشنی این اختیار را به مهمانان می دهد تا برخی سرویس ها همچون نور چراغ ها و یا دمای اتاق را کنترل کنند. این در حالی است که هتل Delta در تورنتو کانادا علاوه بر این اختیار، این امکان را هم فراهم ساخته تا مهمان از طریق تلفن همراه، میز کار و تلویزیون هوشمند را هم به عنوان منوی هتل مشاهده و استفاده کند. و یا در یک گام جلوتر، یک شرکت سنگاپوری در حال همکاری با برخی هتل های امریکا و شرق دور است تا با قابلیت های بیومتریک بتواند عملیات ورود و پذیرش را ساده تر سازد.
این گرایش، مهمانان تجاری هتل های استاروود و ماریوت را هم خرسندتر از پیش کرده است به طوریکه حالا قادرند تا برای سمینارها و همایش های خود در هر ساعت و روزی که بخواهند با دیگر برندهای هتل برای رزرو اتاق در تماس باشند.
فرونی معتقد است که این گرایش برای هتل ها می تواند صرفه جویی در نیروی کار به همراه داشته باشد و می افزاید: ظرفیت بالایی برای صرفه جویی در نیروی کار هتل با استفاده از این اپلیکیشن ها وجود دارد هرچند که هنوز میزانی برای آن مشخص نشده است اما می توان این کاهش نیرو را در بخش های که بیش ترین تماس خارج از هتل را دارد، متصور شد.

آشنایی با ستاره‌های دنیای هتلداری


این روزها افراد مشهور و به اصطلاح سلبریتی‌ها اعم از ورزشکاران و هنرمندان با ورود به دنیای هتلداری و میهمان‌پذیری، بخش قابل توجهی از درآمد خود را در این حوزه سرمایه‌گذاری می‌کنند. 

اندی ماری؛ هتل کروملیکس

ستاره دنیای دنیس و دارنده مدال طلای المپیک لندن، مالک هتل "کروملیکس" در کشور اسکاتلند است که ساختمان آن متعلق به سده نوزدهم میلادیست.

این ساختمان در دهه 1980 به مجتمعی اقامتی و اخیرا بعد از بازسازی اساسی با مالکیت "اندی ماری" به هتلی لوکس و پنج ستاره تبدیل شده است.

هدف این تنیسور بریتانیایی در وهله اول حفظ این مکان و سپس تبدیل آن به هتل بوده است تا مردم بتوانند در ان اقامت کنند.


آشنایی با استانداردهای روم سرویس



بر اساس تعریف، روم سرویس عبارت است از فراهم نمودن امکان استفاده از خدمات بخش‌های جانبی هتل مانند رستوران، کافی‌شاپ و ... در اتاق‌ها برای میهمانان. در این نوع از خدمات هتلداری، نیازها و درخواست‌های میهمانان به پرسنل بخش خانه‌داری انتقال داده می‌شود.

مهمترین استانداردهای خدمات "روم سرویس" عبارت است از:

-  ارائه خدمات چای و قهوه به صورت 24 ساعته در تمامی روزها
-  اعلام زمان تحویل سفارش به مشتری 
-  تشکر از مشتری در پایان ثبت سفارش
-  ارسال سفارش راس زمان تعیین شده و درخواستی مشتری
-  رفتار محترمانه پرسنل در زمان تحویل سفارش
-  ارسال روزنامه به اتاق میهمان در زمان صرف صبحانه
-  معرفی تمامی گزینه‌های موجود برای صرف غذا به میهمان
-  ارائه غذا و خوراکی در ظروف در بسته به میهمان 

شش گام اساسی در رابطه با شغل پذیرشگر در هتل

بر اساس آمار منتشر شده از سوی اداره آمار کل ایالات متحده آمریکا، شغل پذیرشگر تا سال 2018 با رشد 14 درصدی در سراسر جهان روبه‌رو خواهد شد. این امر فرصت بی‌نظیری برای افرادی که تمایل دارند تا به عنوان پذیرشگر در هتل‌ها مشغول به کار شوند را فراهم می‌آورد. 

در ادامه  گام‌های ساده ولی در عین حال اساسی برای موفقیت در این شغل را مرور می‌کنیم.

1 – شرح شغلی خود را مطالعه نموده و آن را درک نمایید
2 – آماده باشید تا در شیفت‌های مختلف کار کنید
3 – اطلاعات علمی خود را افزایش دهید
4 – تجربه کافی در دفتر و میز پذیرش را بدست آورید
5 – مهارت‌های خدمات‌رسانی به میهمانان را افزایش دهید
6 – مهارت‌های کار با نرم‌افزارهای هتلداری را افزایش دهید

تکنولوژی‌های نوین در خانه‌داری


خانه‌داری در هتل یکی از مواردی است که مدام با پیشرفت تکنولوژی دچار تغییراتی بنیادین شده است. پیشرفت تکنولوژی منجر به افزایش بازدهی و کارایی در دپارتمان خانه‌داری شده است. امروزه هتل‌ها خواهان فناوری‌هایی نوین هستند تا با استفاده از آن هزینه‌های مربوط به منابع انسانی خود که حدود 40 درصد از آن صرف پرسنل بخش خانه‌داری می‌شود را کاهش و در مقابل کارایی نیروی انسانی خود را به شکل خلاقانه‌ای افزایش دهند.

نصب نرم‌‌افزارهایی روی گوشی‌های هوشمند تنها بخشی از تکنولوژی است که سبب تسهیل و تسریع پاسخگویی به میهمانان شده است. امروزه بسیاری از فعالیت‌های واحد خانه‌داری در هتل نظیر نظارت بر نظافت اتاق‌ها، رسیدگی به اشیای گمشده، درخواست کالا و دسترسی به اطلاعات مینی‌بار از طریق این گونه از نرم‌افزارها امکان‌پذیر شده است.

رسیدگی به شکایات و درخواست‌های میهمانان از طریق ارسال پیام‌های نوشتاری با سرعت بیشتری انجام می‌شود و علاوه بر آن هتل‌ها می‌توانند خدمات شخصی‌سازی شده در کمترین زمان ممکن را ارائه دهند.