هتلداری، معرفی هتل های ایران

هتل1 با هدف معرفی آموزهای هتلداری و معرفی هتل های ایران تا مسافران بتوانند با بهترین هتل های کشور در هر شهری آشنا شوند

هتلداری، معرفی هتل های ایران

هتل1 با هدف معرفی آموزهای هتلداری و معرفی هتل های ایران تا مسافران بتوانند با بهترین هتل های کشور در هر شهری آشنا شوند

هتل های برتر ایرانی به روایت خارجی

به نقل از ایسنا، هتل های ایران اغلب به چشم مسئولان و شهروندان کشور، دارای کیفیت قابل قبولی هستند و حتی برخی از آنها را بهتر از هتل های پاریس می پندارند اما گردشگران دنیادیده، نظرات متفاوتی را در این رابطه بیان می کنند.

البته انتقادها از هتل‌ها تنها به گردشگران محدود نمی‌شود بلکه سرمایه‌گذاران خارجی زیادی که بعد از برجام راهی ایران شدند، نیز وضعیت هتل‌های ایران را قابل تأمل توصیف کردند. از جمله ی این افراد می توان به "باسم ترکاوی"، مشاور ارشد اقتصادی و سرمایه‌گذاری هتل های زنجیره ای بزرگ در اروپا و کشورهای عربی اشاره کرد. وی پس از بررسی بازار ایران برای سرمایه‌گذاری، به این نتیجه رسید که در ایران، برای ۵۰ سال فراموش کرده بودند هتل بسازند و برای همین صنعت هتلداری ایران را عقب تر از دنیا دانسته بود.

"اِرطغرل کارا اوغلو"، عضو هیات اجرایی انجمن آژانس‌های مسافرتی ترکیه هم به هنگام شرح دلایل کمتر سفر کردن ترک‌ها به ایران، خیلی محافظه‌کارانه به وضعیت هتلداری ایران پرداخت و پس از اشاره به ضعف تبلیغاتی کشورمان در ترکیه، اظهار داشت:

به عنوان شخصی که در این حرفه فعالیت می‌کنم، پیشنهاد دوستانه‌ای می‌دهم؛ ایران باید کمی بیشتر در صنعت هتلداری تلاش کند.

 حتی "روبی روی"، نائب رییس فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری، در سفری ۱۰ روزه به ایران که طی آن قرار بود کشورمان را برای واگذاری میزبانی کنوانسیون جهانی راهنمایان گردشگری ارزیابی کند، چند مورد از جمله سرویس‌های بهداشتی کثیف، کمبود پارکینگ اتوبوس و ایمنی و بهداشت ضعیف هتل‌های ایران را هدف انتقادات خود قرار داد و درخواست کرد این مشکلات برای میزبانی برطرف شوند. هرچند در نهایت با اغماض و چشم پوشی نسبت به ایرادهایی که میزبانی ایران را تهدید می‌کرد، پذیرفته شد که این کنوانسیون در کشورمان برگزار گردد.

ایران نزدیک به یک دهه درحال استاندارسازی هتل‌هایش بود تا شاید بتواند کیفیت خدمات آنها را به واقعیت نزدیک کند اما این پروژه‌ در حال حاضر نیمه شکست‌خورده تلقی می‌شود؛ چرا که سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در سال گذشته بعد از مقاومت‌ها و اعتراض‌های طولانی هتل داران به شیوه های متکی بر پول، اعلام نمود که مدل استانداردسازی تغییر کرده و این سازمان با نگاه به تجربیات نروژ و فرانسه، دیگر دنبال بزرگ و کوچک کردن ساختمان نیست و قرار است به کیفیت خدمات بپردازد؛ موضوعی که بیشتر مسافران از ضعف آن در هتل‌های ایران رنج می‌برند.

اصغر ژیان دربندی، کارشناس و متخصص هتلداری، که معتقد است خدمات را نمی‌توان اندازه‌گیری کرد، بارها شیوه مرسوم استانداردسازی هتل‌های ایران را مورد انتقاد قرار داده در مقاله‌ای با عنوان "نکاتی مهم درباره درجه‌بندی و استانداردسازی هتل‌ها" نوشته است:

در هیچ کجای جهان استانداردی برای هیچ کالایی نوشته نشده که بتوان سلیقه‌ای انجام داد. خودِ تدوین استانداردسازی باید استاندارد نوشته شود. متاسفانه تدوین کلیه برنامه استانداردسازی هتل‌های ایران کاملا غیرکارشناسی و تمام بندها راه را برای «سلیقه‌ای انجام شود» باز گذاشته است. همین مسئله نشان از غیرکارشناسی بودن دارد و قطعا نباید مورد تایید قرار گیرد. کار کارشناسی و استاندارد سلیقه‌ای نیست؛ چرا که باعث ضربه زدن به صنعت هتلداری کشور می شود. مثلا تعدادی هتل را سلیقه‌ای استانداردسازی نموده اند در حالی که تخصصی هم در امور هتلداری نداشته‌اند. هرگز هم اعلام نشده که این هتل چه تفاوتی با هتلی که استانداردسازی نشده، کرده است. فقط اعلام می‌کنند فلان هتل استاندارد شد و نرخ‌اش آزاد است. 

با این وجود، برخی نیز مانند محمدحسن کرمانی، رییس پیشین هیات مدیره انجمن دفاتر خدمات مسافرتی، در یکی از گردهمایی‌های گردشگری مدعی می شود که هتل‌های ایران از پاریس بهتر است، چون اروپا نقاط ضعف‌ بسیاری در گردشگری دارد.

از دیدگاه‌های متناقض داخلی و خارجی درباره هتل‌های ایران که بگذریم، نظر مصرف‌کنندگان این محصول شاید قابل توجه تر و نزدیک تر به واقعیت به نظر برسد. هرچند بیشتر گردشگران و مسافران خارجی به دلیل آگاهی پایین در مورد وضعیت زیرساخت و امکانات در ایران و عدم وجود تبلیغات در این باره، معمولا با دیدن یک هتل تمیز با آب گرم داخل اتاق و توالت فرنگی، بسیار شگفت‌زده می‌شوند و وجود چنین امکاناتی را دور از ذهن خود می پندارند. برخی از آن‌ها حتی از دیدن هتل‌هایی با دکوراسیون‌های لوکس حیرت‌زده شده و باور نمی‌کنند در ایران هتلی با این دکور و تجملات پیدا شود.

برخی هم هستند که نگاه نکته‌بینی به این قضیه دارند؛ مثلا تصاویر منتشر شده در وب‌سایت TripAdvisor (از مهم‌ترین مراجع مشاوره سفر) هتل‌های ایران را از دریچه نگاه گردشگران به نمایش می گذارند. عکس‌ها و نظرهایی که در این گزارش می بینید، گزیده‌ای از ۱۰ هتل و اقامتگاه ایران است که بالاترین رنکینگ این سایت را به انتخاب کاربران آن به خود اختصاص داده اند؛ هرچند که بیشتر امتیازها توسط شهروندان ایرانی ثبت شده است.

یکی از بخش‌های مورد توجه ساکنان هتل‌ها، سرویس بهداشتی و حمام است که نقدهای زیادی هم به آنها وارد شده و با وجود عکس‌هایی از سرویس‌های پاکیزه، باز هم به باد انتقاد گرفته می شوند. وای‌فای و اینترنت ضعیف و قیمت بالای سرویس‌های اضافه‌ مثل مینی‌بار، قهوه و چای نیز علاوه بر اعتراض‌، باعث حیرت بسیاری از گردشگران شده اند.

در این میان، غذا موضوع مهمی برای گردشگران است و معمولا توجه زیادی به کیفیت و تنوع آن نشان داده می‌شود. ایرادهای وارد شده به صبحانه و بوفه هتل‌ها نیز کم نیستند و محدود بودنِ فهرست غذایی و کیفیت آن‌ها مسئله ای مهم برای گردشگران بوده است.

یک گردشگر بلژیکی در میان نظرات و انتقادات خود از هتل های ایران نوشته است:

میز صبحانه و بوفه هتل واقعا فقیر بود. برخی درخواست‌ها و رفتارها در بخش پذیرش هتل‌های ایران عجیب است، مخصوصا هنگام تبدیل پول و یا نگه داشتن پاسپورت برای تحویل دادن اتاق، واقعا نمی‌دانم این کار برای هتل‌ها چه فایده‌ای دارد؟؟!!

بیشتر هتل‌ها وای‌فای دارند اما آنقدر ضعیف و محدود هستند که عملا غیرقابل استفاده‌اند.

تمیزی و نظافت هتل شاخص دیگری است که برای گردشگران ایرانی و خارجی اهمیت داشته و تاثیر آن در  امتیازدهی‌ها مشاهده می شود.

یک گردشگر اهل کالیفرنیا، با ابراز شگفتی از هتلی که به انتخاب تور در شهر تبریز در آن اقامت داشته، توصیف جالبی از آن ارائه داده است:

همه‌چیز خیلی خوب بود. شگفت‌زده شدیم. ما یک مجموعه‌ی فوق‌العاده تمیز را در ایران پیدا کردیم.

البته همه مسافران دیدگاه مشابهی درباره هتل‌های ایران ندارند؛ به عنوان مثال یک مسافر تایلندی که یک شب را در بهترین هتل زنجان سپری کرده که اتفاقا در میان ۱۰ هتل منتخب ایران در سایت TripAdvisor قرار دارد، نوشته است:

این هتل، احتمالا بهترین در زنجان است، ولی ما را بسیار ناامید کرد. با این‌که اندازه اتاق‌ها استاندارد است اما تاریک به نظر می‌آید و پریز برق ندارد! ما یکی از ناامیدکننده ترین صبحانه‌ها را در این هتل تجربه کردیم.

یک گردشگر استرالیایی نیز درباره همین هتل گفته است:

یک هتل خسته‌کننده از هر جهت. دکور، امکانات رفاهی، آموزش کارکنان و غذای آن باید ارتقا یابد. ما ۱۰ دلار برای دو "کاپوچینو" که از قهوه فوری، آب و پودر شیر تهیه شده بود، پرداختیم! 

اوضاع نظرات درباره هتل‌هایی که در انتهای فهرست امتیازها قرار دارند کمی وخیم تر می شود و دیگر دیدگاه های مسافران دلچسب و امیدبخش نیست. مثلا یک توریست آلمانی درباره هتلی که در شهر زاهدان برای اقامت انتخاب کرده، چنین نوشته است:

این یکی از بدترین تجربه‌های اقامتم در تمام سفرهایم بود؛ پذیرش ضعیف هتل، نگه داشتن پاسپورت که حس مشکوکی را ایجاد می‌کند و لبخندهای بزرگی که هر بار پس از بیان اعتراض و ناراحتی از وضعیت خدمات تحویل می‌دهند و در پایان با تشکر از کسانی که مراسم عروسی شلوغی در این هتل داشتند. با این حال فکر می‌کنم این یکی از بهترین هتل‌های زاهدان باشد!

دیدگاه گردشگران و مسافران درباره‌ی هتل‌های ایرانی مسئله ی مهمی برای کشور محسوب می شود. وقتی در کشوری، مهمان‌نوازی در حال تبدیل به برند و حتی محصول گردشگری می باشد و ایده‌هایی برای ثبت جهانی مهمان‌نوازی ایرانی مطرح شده، انتظار زیادی نیست که دست کم گوشه‌ای از این مهمان‌نوازی در هتل ها نیز متبلور شود.
هتل آزادی ،هتل  استقلال و هتل  اسپیناس پالاس نیز از هتل های برتر تهران محسوب میشوند .
ز

هتل های پیشرفته در دنیا

در دنیای امروز همه چیز با تکنولوژی در آمیخته است تا جایی که حتی نمی توان بدون تکنولوژی ، راحتی و کیفیت را متصور شد. در آینده ای نه چندان دور شاید وضعیت از این هم بدتر و یا شاید هم بهتر شود به طوری که زندگی بدون تکنولوژی امکان پذیر نباشد...

تکنولوژی به همه جا و همه ی قسمت های زندگی نفوذ کرده است، این را به راحتی می توان دید و لمس کرد؛ از گوشی های هوشمند گرفته تا اتومبیل های بدون سرنشین و یا حتی هتل ها.

در این مطلب نگاهی خواهیم داشت به ۸ هتل در اقصی نقاط جهان که با استفاده از تکنولوژی های روز دنیا خود را از دیگر هتل ها متمایز کرده اند و تجربه های متفاوتی را برای مشتری های خود به ارمغان می آورند؛ استفاده از ربات ها گرفته تا تلویزیون های بزرگ و هوشمند و ...

زمانی که شما این هتل ها را رزرو  می کنید گویی به آینده سفر کرده اید و همه چیز مدرن تر از آن چیزی شده که در دنیای عادی می توانید ببینید. 

همراه با کارناوال باشید تا سری به این هتل های دارای تکنولوژی پیشرفته بزنیم.

۱) آلوفت کوپرتینو | کالیفرنیا

این هتل دارای ربات هایی به نام Botlrs می باشد که کارهای مختلفی را بر عهده دارند. بطور مثال می توانند مسافران را به اتاق هایشان هدایت کنند و یا به سوالات آن ها پاسخ دهند. یکی از مهمترین ویژگی آن ها این است که می توانند به خوبی با انسان تعامل کنند تا جایی که سفارشات را نیز دریافت کرده و آن ها را در نهایت دقت به انجام برسانند.

به عنوان مثال جالب است که بدانید اگر مسافری از استخرهای هتل استفاده و درخواست حوله کند این ربات برای آن ها حوله می آورد.

این ربات های پیشرفته از طریق WIFI ۴G به سرورهایی که در هتل قرار گرفته اند متصل هستند و می توانند در محیط اطراف بدون این که عملکرد اشتباهی از خود نشان دهند حرکت کرده و کار خود را در نهایت دقت انجام دهند.

بر روی ربات صفحه نمایشی وجود دارد که می توان به عملکرد آن رای داد. همچنین قابلیتی به نام Savioke در این ربات ها به کار گرفته شده که می توانند از طریق آن سفارشات غذا را دریافت کنند.

حدود هزینه اقامت در هتل : ۳۰۰ دلار برای هر نفر و هر شب 

آدرس : بلوار ۱۰۱۶۵ N De Anza ، کوپرتینو ، کالیفرنیا

Address : ۱۰۱۶۵ N De Anza Blvd, Cupertino, CA ۹۵۰۱۴, United States

۲) هتل یوتل | نیویورک

این هتل تمرکز خود را بر روی تکنولوژی های روز دنیا گذاشته است و از آن ها به بهترین شکل در #صنعت هتلداری استفاده می کند. این هتل دارای رباتی است که Yobot نام دارد و از قابلیت های زیادی برخوردار می باشد.

این ربات می تواند چمدان های شما را حمل کند و کارهای زیادی را برای شما انجام دهد.

ربات به گفته ی مسئولان هتل می تواند وزنی معادل با ۵۰۰ پاند را حمل کند و این یکی از مهمترین ویژگی های این ربات محسوب می شود. مسافران می توانند ربات را از طریق صفحه نمایش لمسی که بر روی آن قرار گرفته است کنترل کنند. 

مشتری های هتل می توانند با توجه به نیازهای خود از این ربات ها استفاده کنند.

حدود هزینه اقامت در هتل : ۳۰۰ دلار برای هر نفر و هر شب 

آدرس : ایالت متحده آمریکا، نیویورک، خیابان دهم ۵۷۰

Address : ۵۷۰ ۱۰th Ave, New York, NY ۱۰۰۳۶, United States

۳) هتل Henn na | ژاپن

این هتل اولین هتلی بود که برای نخستین بار از ربات ها برای خدمت رسانی به مشتری ها استفاده کرد. شاید همه ی امور توسط ربات ها انجام نشود ولی بسیاری از کارها را انجام می دهند؛ مانند خوش آمد گویی و در اختیار گذاشتن اطلاعات و راهنمایی و ...

در وبسایت این هتل گفته شده به راحتی می توانید با ربات ها ارتباط برقرار کنید زیرا از نظر هوشمند بودن در سطح بالایی قرار دارند و به راحتی می توانند با انسان ها تعامل کنند.

در اتاق ها نیز ربات های کوچکی وجود دارند که شما را در طول اقامتتان همراهی و کمک می کنند، داشتن یک ربات شخصی بسیار جالب به نظر می رسد.

در چند سال آینده استفاده از این ربات ها بسیار بیشتر خواهد شد و در قسمت های دیگر شاهد فعالیت آن ها خواهیم بود.

حدود هزینه اقامت در هتل : ۱۷۰ دلار برای هر نفر و هر شب 

آدرس : ساسبو ، ناکازاکی ، ژاپن

Address : Huis Ten Bosch Machi, Sasebo, Nagasaki Prefecture, Japan

۴) Blow Up Hall ۵۰۵۰ | لهستان

این هتل در اروپا دارای شعبه های دیگری نیز هست ولی شعبه ای که در کشور لهستان قرار دارد دارای ویژگی های خاص خودش می باشد. از این ویژگی ها می توان به نزدیک بودن آن به فروشگاهی بزرگ اشاره کرد که بسیار مناسب برای خرید است. زمانی که وارد هتل می شوید انتظار این را نداشته باشید که یک انسان با شما صحبت کند و کلید اتاق را به شما بدهد.

تمامی اعمالی که در رابطه با مسافران است از طریق موبایل هوشمند خود شما انجام می گیرد. بطور مثال با نصب یک برنامه شما می توانید اتاق خود را پیدا کنید.

یکی دیگر از کارهایی که شما می توانید بوسیله ی موبایل هوشمند خود انجام دهید این است که در اتاق های خود را باز و بسته کنید.

حدود هزینه اقامت در هتل : ۱۶۰ دلار برای هر نفر و هر شب 

آدرس : پوزنان ، لهستان، منطقه پوزنان ۶۱-۸۹۱

Address : Kościuszki ۴۲, ۶۱-۸۹۱ Poznań, Poland

۵) هتل ۱۰۰۰ | سیاتل

این هتل در شهری قرار گرفته که کمپانی تکنولوژیکی بزرگ مایکروسافت نیز ساکن این شهر است. زمانی که در این هتل اقامت می کنید نیازی نیست به درِ اتاق برچسب مزاحم نشوید را نصب کنید. بر روی درِ اتاق های این هتل از تکنولوژی اینفرارد استفاده شده و می تواند از طریق گرمای بدن بگوید که درون اتاق کسی هست یا خیر.

در برخی از قسمت های هتل شبیه سازی بازی گلف وجود دارد که می توانید به همراه دوستان خود به بازی بپردازید.

حدود هزینه اقامت در هتل : ۲۹۵ دلار برای هر نفر و هر شب 

آدرس : سیاتل ، ایالات متحده ی آمریکا

Address : ۱۰۰۰ ۱st Ave, Seattle, WA ۹۸۱۰۴, United States

۶) CityHub | آمستردام

در این هتل ، اتاق ها از طریق اینترنت بی سیم کنترل می شوند. بطور مثال می توانید از طریق این تکنولوژی ارتفاع تخت خود را تنظیم کنید و یا حتی دمای اتاق را متعادل کنید. مسافران هتل می توانند به همراه دوستان خود و یا همراهان خود از قسمت های هتل دیدن کنند و از تکنولوژی هایی که وجود دارد استفاده کنند.

در شعب دیگر نیز از همین روش پیروی می شود.

زمانی که شما به رستوران هایی که در هتل وجود دارند می روید از طریق دست بندهایی هوشمند خرید شما ثبت می شود.

حدود هزینه اقامت در هتل : ۶۰ دلار برای هر نفر و هر شب 

آدرس : هلند، آمستردام، بلامیسترات

Address : Bellamystraat ۳, ۱۰۵۳ BE Amsterdam, Netherlands

۷) The Peninsula | هنگ کنگ

از ویژگی های این هتل می توان به میزهایی اشاره کرد که لمسی هستند و می توان با لمس آن ها کارهای زیادی را انجام داد. مانند ثبت سفارش ها، گوش دادن به موسیقی، مشاهده ی وضعیت آب و هوا و یا تنظیم نور اتاق ها.

پنل های دیجیتالی نیز وجود دارد که می توان استفاده های زیادی از آن ها کرد.

جالب است که بدانید مسافران می توانند تلفن های هوشمند خود را به سرورهای مخصوصی که در هتل قرار دارند وصل کنند و از ویژگی های تکنولوژیکی هتل بهره ببرند.

حدود هزینه اقامت در هتل : ۶۵۰ دلار برای هر نفر و هر شب 

آدرس : سالیسبوری جاده، هنگ کنگ

Address : Salisbury Rd, Hong Kong

۸) W Singapore | سنتوسا کوو

اتاق های این هتل مملو از تکنولوژی های روز می باشد. در این هتل که لوکس به حساب می آید می توان گفت که از تکنولوژی هم بصورت لوکس استفاده شده است. در اتاق ها شاهد سیستم های صوتی و تصویری گرانقیمت و بزرگی هستیم که می توانند اقامت شما را لذت بخش تر کنند.

شما این امکان را در اختیار دارید تا با وصل کردن موبایل های هوشمند و یا تبلت های خود به هتل از قابلیت هایی مانند ثبت سفارشات، تنظیم دمای اتاق و درخواست سرویس از آن استفاده کنید.

این هتل در کشور سنگاپور واقع شده و از اتاق های آن از انواع لوکس به حساب می آیند.

حدود هزینه اقامت در هتل : ۴۰۰ دلار برای هر نفر و هر شب 

آدرس : سنگاپور، خیابان اقیانوس ۲۱

Address : ۲۱ Ocean Way, Singapore 

ز

افزایش ۱۲۰ درصدی رزرو هتلها در۶ ماه سال جاری

پس از میزبانی ایران از کنوانسیون جهانی راهنمایان گردشگری که سال گذشته اتفاق افتاد، شاهد رشد بیش از ۱۲۰درصدی در رزرو هتل‌های ایران توسط گردشگران اروپایی برای ۶ ماه اول سال‌جاری بوده‌ایم.

به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، زهرا احمدی‌پور در سفر خود به استان بوشهر با اعلام این خبر بر لزوم توجه به گردشگری داخلی نیز تاکید کرد و گفت:

برگزاری تورهای آشنا‌سازی و معرفی ظرفیت‌های استان‌های مختلف برای جذب گردشگران داخلی از جمله مواردی است که باید بر آن تمرکز داشت.

توسعه گردشگری داخلی چرخه‌ای ایجاد می‌کند که ظرفیت‌های موجود شناسایی می‌شود، نشاط اجتماعی پدید می‌آید، اقتصاد جوامع محلی توسعه می‌یابد و تورهای داخلی می‌توانند برای مردمان شهرهای مجاور برگزار شوند. رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در نشست با فعالان بخش خصوصی و سمن‌های استان بوشهر افزود:

 تعداد نیروهای سازمان محدود است و فعال شدن انجمن‌های میراث‌فرهنگی کمک می‌کنند بتوانیم از ظرفیت مردمی فعال در این بخش استفاده کنیم.

ز



شیک ترین هتل پایتخت


شامگاه دوشنبه هفتم دی ماه سال گذشته کلان شهر تهران به طور رسمی شاهد رونمایی  از مجلل ترین هتل پایتخت بود که در نوع خود چه از لحاظ طراحی سازه و چه از لحاظ استفاده از مصالح مدرن و درجه یک جهانی در ساخت آن و همچنین به‌کار گیری نیروهای متخصص و مجرب در مسیر تکمیل بهره برداری کم‌نظیر گزارش شده است.

شاید بی دلیل نبود که در شب میلاد با سعادت پیامبر(ص) این هتل ۵ ستاره پایتخت با حضور میهمانان سرشانسی از جمله اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری و استاندار تهران افتتاح شد.
 
خبر افتتاح این هتل و هیاهوی این مراسم مجالی نداد تا مردم از امکانات منحصر بفرد این اقامتگاه مجلل به اندازه کافی باخبر شوند. گم شدن جزئیات رفاهی این  هتل در شلوغی مراسم افتتاحیه تاکنون، ما را بر آن داشت تا در یک روز کاری و بدون سروصدا، سری به هتل زیبای اسپیناس پالاس بزنیم تا از نزدیک در خصوص صدق گفته‌های «متئو رنزی» نخست وزیر ایتالیا را که در جریان اقامتش در این هتل گفته بود« علاقه‌مند است نمونه این سازه رفاهی را در کشورش بنا کند»، جویا شویم.

در زمان حضور دو ساعته، از مدیریت هتل درخواست کردیم این امکان را برایمان فراهم کند تا ضمن بازدید از اتاق‌های VIP این مجموعه، و همچنین اتاق مخصوص وزرا و رئیس جمهور، اجازه دهند چند عکس هم برای تکمیل گزارشمان تهیه کنیم.

قبل از اینکه به خلاصه جزئیاتی از آنچه مشاهده کردیم بپردازیم، بد نیست اطلاعات کلی از این هتل ارائه کنیم. پالاس بر روی تپه نیمه مرتفع در شمال شرق سعادت آباد با زیربنا ۲۰ هکتار در آبان ماه سال ۱۳۹۴ به بهره برداری رسید. هتل اسپیناس پالاس با ۲۰ طبقه مشتمل بر ۴۰۰ باب اتاق ، سوئیت لوکس و سالن‌های اجتماعات و همایش متعدد، لابی بسیار بزرگ و شکیل و با نمایی زیبا از شهر تهران نگاه‌ها را از بیرون و داخل به خود خیره می کند.

برای اینکه این مجموعه به‌درستی فعالیت روزانه خود را به گردشگران ارائه کند، ۴۰۰ نفر نیروی زبده در بخش‌های مختلف به شکل مستقیم و حدود ۱۲۰۰ نفر به شکل غیر مستقیم به کار مشغول کرده است.

ایران به عنوان یکی از امن ترین کشوهای منطقه، آنهم در خاورمیانه ای که محل تنش و جنگ خانمان برانداز است، اکنون شاهد حضور جهانگردانی از سراسر جهان است که به‌واسطه این امنیت فرصتی یافته اند تا از زیبایی ها و دیدنی‌های بی مثال کشورمان بازدید کنند. در حقیقت سرمایه گذاری در بخش گردشگری، یکی از عاقلانه ترین نوع سرمایه گذاری اقتصادی است که اگر بساط و زیرساخت‌های حضور گردشگران همواره فراهم باشد، به سرعت به سودآوری می رسد.

شاید بی‌دلیل نباشد که آمیخته هنر ایرانی در کنار برترین هنرهای جهانی در ذره ذره عناصر دکوراتیو این مجموعه با صرف هزینه‌های هنگفت خودنمایی می کند. کافی است با چشمان غیر مسلح و تیزبینانه به سنگ‌های به‌کار برده شده در زمین و پیکره داخلی هتل نگاهی بی‌اندازید. سنگ‌هایی گرانقیمت که از دورترین نقاط جهان در کنار سنگ‌های تزئینی و لوکس داخلی گرد هم آمده اند تا منظره بی بدیلی را به منصه ظهور گذارند. از هنر گچکاری استادان زبر دست ایرانی در کنار مبلمان و دکورهای دست ساز تا فرش‌های نفیس بافته شده به دست هنرمندان ایران زمین، تنها نمونه ای از فخر هر ایرانی است که در این مجموعه به «مثال یک موزه» در نگاه گردشگران خارجی رخ می نماید.

کمتر از ۹ ماه از بهره برداری این پروژه می‌گذرد اما در همین فاصله کوتاه این مجموعه پذیرای هزاران نفر گردشگر خارجی و داخلی و از جمله نامداران عرصه علمی تا سیاست در جهان بوده است. از نخست وزیر یونان، هند و ایتالیا گرفته تا رئیس جمهور بلغارستان، آفریقای جنوبی، کرواسی و سوئیس، از رئیس باشگاه اینترمیلان ایتالیا تا پرفسور سمیعی و… همگی این هتل را برای اقامت خود در پایتخت کشورمان برگزیدند و در هنگام اقامتشان عکس‌هایی در گوشه و کنار این عمارت مدرن به یادگار گرفته اند.

شاید بی اغراق تماشای جلوه هنر بر پیکره این عمارت در قدم نخست از لذت اقامت در این هتل  مجلل و کم نظیر مقدم تر باشد. با ما در سفر مصور کوتاه به گوشه و کنار این هتل ۵ ستاره همراه باشید. شاید روزی فرصت اقامت در این هتل زیبا و مدرن هم نصیبمان شود.

ز

مجلل ترین هتل های ایرانی

معرفی ۷ هتل لوکس و مجلل در کشور ایران

هتل های لوکس و چندستاره هر کشوری می تواند جذب کننده توریست ها باشد، گاهی زیبایی هتل ها خود نیز به عنوان یک جاذبه گردشگری به حساب می آیند

۱٫ هتل مجلل درویشی

هتل مجلل درویشی با بیست طبقه در حاشیه خیابان امام رضا (ع) قرار دارد و مرتفع ترین مرکز اقامتی و تنها هتل آتریوم (هتل با فضای باز میانی) در شرق کشور محسوب می شود. واژه مجلل از آن جهت به این هتل اطلاق می شود که بجز اتاق های متعددی که دارد، دارای ۵ رستوران مختلف است که هر یک منوی جداگانه ای به مشتریان ارائه می دهند. در یکی از این رستوران ها غذای مراکشی سرو می شود و در دیگری که رستوران برکه نام دارد، مشتریان می توانند ماهی بگیرند و آن را به هفت مدل مختلف سرو کنند. یکی از دلایل گران بودن اتاق های لوکس این هتل این است که میهمانان می توانند از تمام خدمات هتل حتی ترانسفر به صورت رایگان استفاده کنند ضمن اینکه سونای خشک، وسایل الکترونیکی، کامپیوتر و فکس نیز در سوئیت های ۷۰ متری پنت هاوس این هتل وجود دارد.

۲٫ هتل اسپیناس تهران

پس از رسیدن هتل اسپیناس آستارا به سود، هتل اسپیناس تهران در مساحتی به وسعت ۳ هزار متر مربع و زیربنای ۲۷ هزار متر در بلوار کشاورز تهران احداث شد. ساخت این هتل ۲۷ ماه به طول انجامید و برای ساخت آن ۵۶ میلیارد تومان هزینه شد تا سرانجام در اسفنده ۱۳۸۸ با ۲۲۴ اتاق افتتاح شد.

۳٫ هتل استقلال تهران

هتل استقلال تهران بزرگ ترین هتل پنج ستاره ایران در شمال تهران است که نام قدیمش هتل رویال هیلتون بود. این هتل در ۸ آذر ۱۳۴۱ در زمینی به مساحت ۷۰ هزار متر مربع بنا شد. این هتل از دو ساختمان شرقی و ساختمان غربی تشکیل شده. طوری که ابتدا ساختمان غربی با زیربنای ۱۷ هزار و ۱۰۰ متر مربع و سپس ساختمان شرقی با زیربنای ۱۳ هزار و ۵۰۰ متر مربع ساخته شد. این هتل ۱۵ طبقه و ۹۵۹ تخت دارد. در سال های اولی که از ساخت این هتل می گذشت میهمانان هتل به راحتی می توانستند دورنمای سلسله جبال البرز را از اتاق های این هتل ببینند. ولی امروزه با توجه به ساخت و سازهای بسیاری که حتی در دامنه کوه هم انجام شده این کار کمی سخت است.  این هتل دارای ۵۵۰ اتاق می باشد

۴٫ هتل داریوش کیش

این هتل یک هتل ۵ ستاره در جزیره کیش است که با الهام از تخت جمشید ساخته شده و به نوعی بیانگر افتخار و عزت ایران باستان در دوران هخامنشیان است. این هتل با سرمایه ای معادل  ۱۲۵ میلیون دلار در زمینی به مساحت ۱۲۱ هزار و ۳۳۰ متر ساخته شد. این هتل ۵۰۰ تخت و ۲۰۰ اتاق دارد و از امکاناتی مانند سالن بیلیارد، پینگ پونگ، ماساژورهای تایلندی، قایق سواری و کلاسیک شو برخوردار است. ساکنان این هتل می توانند از تخفیف ۵۰ درصدی باغ پرندگان و پارک دلفین ها نیز استفاده کنند

۵٫ هتل عباسی اصفهان

هتل عباسی اصفهان در حقیقت قدیمی ترین هتل ایران است. البته ساختمان آن از زمان صفویان کاربردهای دیگری نیز داشته است. این مجموعه به دستور شاه سلطان حسین صفوی ساخته شد که آن را به مادرش پیشکش کرد. از این رو مدرسه و کاروانسرای مادر شاه نامیده شد. در سال ۱۳۳۶ شرکت سهامی بیمه ایران به پیشنهاد آندره گدار، معمار و باستان شناس فرانسوی و طراح و سازنده موزه ملی ایران، تصمیم گرفت با توجه به موازین اداره عتیقه‌جات وقت، مهمانسرایی در این عمارت برپا کند که این مهمانسرا سال ۱۳۴۴ به بهره برداری رسید. این هتل ۱۸۶ اتاق دارد .

۶٫ هتل صخره ای کندوان

هتل صخره ای لاله کندوان از آن جایی که سومین هتل صخره ای می باشد، جزو استثنایی ترین هتل های جهان به شمار می رود روستای تاریخی کندوان در ۲۲ کیلومتری شهر اسکو و در ۶۲ کیلومتری شهر تبریز قرار دارد. این هتل دارای ۴۰ کرانه (اتاق) است که فاز اول آن در سال ۱۳۸۷ و فاز دوم آن در تیر ماه امسال به بهره برداری رسید و از ۴۰ کرانه آن ۱۶ کرانه قابل استفاده شد. قدمت روستای کندوان به اعتقاد برخی به قرن هفتم هجری و به اعتقاد برخی دیگر به قبل از اسلام می رسد. سبک معماری هتل کندوان نیز با الهام از خانه های این روستا و به همان شیوه سنتی ساخته شده است. بلندی تپه های مخروطی و هرمی این خانه ها گاه تا ۶۰ متر می رسد که همانند کندوهای عسل در دل کوه حفر شده اند. این هتل دارای ۱۶ کرانه است

۷٫ هتل ملک التجار یزد

به گفته ابراهیم پورفرج، رئیس جامعه تورگردانان ایران، از آن جایی که بسیاری از خانه های قدیمی این شهر در بافت سنتی به هتل تبدیل شده اند، یزد تنها شهری است در ایران که در آن مشکل کمبود هتل وجود ندارد. چندی پیش خبری منتشر شد که از بین تمام هتل های سنتی یزد، هتل ملک التجار یزد گران ترین هتل می باشد. عمارت ملک التجار متعلق به خانواده مادری علی اصغر خان شیرازی، تاجر یزدی است که از راه جاده ابریشم سفر می کرده به چین و از آنجا ظروف چینی، ابریشم، ادویه و نوعی فرش چینی به ایران، خشکبار به مسقط (عمان) و از آنجا پارچه به ایران می آورده است. لقب ملک التجار را ناصرالدین شاه از این جهت به وی داد. این عمارت ۱۳ سال پیش به عنوان هتل به بهره برداری رسید. این هتل اکنون ۲۳ اتاق دارد.

هتل های آزادی و اسپیناس پالاس نیز در رده های بعدی قرار دارند .

ز