هتلداری، معرفی هتل های ایران

هتل1 با هدف معرفی آموزهای هتلداری و معرفی هتل های ایران تا مسافران بتوانند با بهترین هتل های کشور در هر شهری آشنا شوند

هتلداری، معرفی هتل های ایران

هتل1 با هدف معرفی آموزهای هتلداری و معرفی هتل های ایران تا مسافران بتوانند با بهترین هتل های کشور در هر شهری آشنا شوند

چرا شما نمی توانید اتاق معینی از هتل رزرو نمائید؟


از نکات مهمی که شما قبل از مسافرت به آن فکر می کنید، شرایط سفر است. یک سفر خوب سفری است که به دلخواه شما انجام شده و انتظارات شما را برآورده نماید. پس هر مقدار که شرایط سفر نزدیک به خواسته های شما باشد، برای شما لذت بخش و دلپذیر است. بسیاری از مسافرت ها امروزه با هواپیما صورت می گیرد و چه بسا بعضی از این سفرها ساعت ها بطول انجامد. برای بعضی از افراد در سفرهای هوائی، انتخاب صندلی و محل استقرار در هواپیما بسیار مهم است و این به یکی از دغدغه های مسافرت تبدیل شده است که البته طولانی بودن پرواز نیز به اهمیت این انتخاب می افزاید. به همین دلیل اگر شما جزو این دسته از مسافران باشید، در هنگام رزرو بلیط هواپیما با رجوع به سایت مربوطه این امکان را دارید که همان صندلی را انتخاب نمائید که دلخواه شماست. در نتیجه وبسایت های مخصوصی با هدف دستیابی و انتخاب صندلی خاصی از هواپیما در مسافرت برای شما مهیا می باشد و شما می توانید دقیقا همان صندلی دلخواه خود را انتخاب نمائید.
اینک سئوال اینجاست که چرا در این گونه موارد و در خصوص اتاق یک هتل مورد نظر، شما این امکان را ندارید که بتوانید دقیقا اتاق دلخواه خود را با تعیین شماره اتاق برای خود رزرو نمائید؟ با الی گشت همراه باشید تا دلایلی که در پاسخ به این سئوال از طرف کارشناسان صنعت هتلداری ارائه شده است را مرور کنیم.

دلیل اول عدم استاندارد سازی سیستم رزرواسیون هتل ها در مقابل صنعت هوانوردی تجاری و مدنی است. سیستم رزرواسیون صنعت هوانوردی از مدت ها قبل به یک الگوی استاندارد در این زمینه دست یافته و و آنرا عملیاتی و اجرائی نموده است، در صورتی که از سوی جامعه صنعت هتلداری در این حوزه اقدامی صورت نگرفته است. دلیل دوم تنوع ساختاری و شکلی در معماری های هتل ها اعم از معماری های مدرن و نیز معماری سنتی هتل هاست. این تنوع ساختاری پیچیدگی هائی را در برابر شما قرارداد است که تسهیل کردن انتخاب اتاق برای عملا غیر ممکن می شود و شما را از رسیدن به هدف خود باز می دارد. گستردگی تنوع شکلی اتاق های هتل ها بقدری است که طراحی و تعریف یک وبسایت با ویژگی هائی که بتوان به ما در این مورد کمک نماید عملا ناممکن است. اما در مورد هواپیماها که عموما از یک ساختار یک شکل و یکسان برخوردارند، تصور انتخاب صندلی مورد نظر، به دلیل همین یکسان بودن ساختار صندلی های هواپیما بطور خاص و شبیه هم بودن شکل هواپیماها بطور عام امکانپذیر است.
یک شرکت حمل ونقل هوائی ممکن است دارای بیش از پانصد هواپیما باشد. در حالی که تمام این پانصد هواپیما از چند گونه محدود تشکیل شده باشند. پس اینکه بتوان بطور نمونه تصور انتخاب و استفاده از صندلی هواپیما را داشت دور از انتظار نیست.
شاید برای هر کسی تصور چیدمان صندلی های یک هواپیما به دلیل سادگی آن قابل تصور باشد اما در خصوص هتل ها اینگونه نیست. زیرا ابتدا اینکه مدیران هتل ها از انتشار نقشه هتل خود بدلایل امنیتی و غیره خودداری می کنند. دیگر اینکه بطور کلی هتلداران برنامه های مالی و درآمدزائی خویش را بر روی شکل و شمایل اتاق ها متمرکز نمی کنند. به طور ایده آل هتلداران تعرفه های مختلفی برای هر اتاق بسته به موقعیت آن شامل طبقات، ظاهر، دوری یا نزدیکی به بالابرها و غیره تعیین می نمایند. در ثانی فارغ از دلایل امنیتی، امکان انتشار الگوی معماری و حتی سه بعدی ساختمان های هتل ها با هدف در دسترس قراردادن اتاق ها به مسافر وجود ندارد.
و اما دلیل مهمتر، با فرض امکان رزرو اتاق خاص از یک هتل چه تضمینی وجود دارد که این اتاق در تاریخ مد نظر شما در اختیار شما قرارگیرد. زیرا به دلایل مختلف از جمله تمدید مسافر قبلی و غیر تضمینی وجود ندارد که حتما این اتاق در اختیار شما باشد. یکی دیگر از دلایل جنبه انتفاعی است که هتل ها اجازه رزرو اتاق خاص را نمی دهند. با این شرح که برای مثال در فصل گردشگری و در صورت امکان رزرو اتاق معینی از هتل دهها تن فقط اصرار بر رزرو اتاق خاصی را می نمایند و بقیه اتاق ها خالی مانده است. پس با توجه به شرایط فعلی از موجودیت اتاق های خالی فارغ از شماره آن شما می توانید یک اتاق از تعداد اتاق های هتل را رزرو نمائید.

ز

چرا شما نمی توانید اتاق معینی از هتل رزرو نمائید؟


از نکات مهمی که شما قبل از مسافرت به آن فکر می کنید، شرایط سفر است. یک سفر خوب سفری است که به دلخواه شما انجام شده و انتظارات شما را برآورده نماید. پس هر مقدار که شرایط سفر نزدیک به خواسته های شما باشد، برای شما لذت بخش و دلپذیر است. بسیاری از مسافرت ها امروزه با هواپیما صورت می گیرد و چه بسا بعضی از این سفرها ساعت ها بطول انجامد. برای بعضی از افراد در سفرهای هوائی، انتخاب صندلی و محل استقرار در هواپیما بسیار مهم است و این به یکی از دغدغه های مسافرت تبدیل شده است که البته طولانی بودن پرواز نیز به اهمیت این انتخاب می افزاید. به همین دلیل اگر شما جزو این دسته از مسافران باشید، در هنگام رزرو بلیط هواپیما با رجوع به سایت مربوطه این امکان را دارید که همان صندلی را انتخاب نمائید که دلخواه شماست. در نتیجه وبسایت های مخصوصی با هدف دستیابی و انتخاب صندلی خاصی از هواپیما در مسافرت برای شما مهیا می باشد و شما می توانید دقیقا همان صندلی دلخواه خود را انتخاب نمائید.
اینک سئوال اینجاست که چرا در این گونه موارد و در خصوص اتاق یک هتل مورد نظر، شما این امکان را ندارید که بتوانید دقیقا اتاق دلخواه خود را با تعیین شماره اتاق برای خود رزرو نمائید؟ با الی گشت همراه باشید تا دلایلی که در پاسخ به این سئوال از طرف کارشناسان صنعت هتلداری ارائه شده است را مرور کنیم.

دلیل اول عدم استاندارد سازی سیستم رزرواسیون هتل ها در مقابل صنعت هوانوردی تجاری و مدنی است. سیستم رزرواسیون صنعت هوانوردی از مدت ها قبل به یک الگوی استاندارد در این زمینه دست یافته و و آنرا عملیاتی و اجرائی نموده است، در صورتی که از سوی جامعه صنعت هتلداری در این حوزه اقدامی صورت نگرفته است. دلیل دوم تنوع ساختاری و شکلی در معماری های هتل ها اعم از معماری های مدرن و نیز معماری سنتی هتل هاست. این تنوع ساختاری پیچیدگی هائی را در برابر شما قرارداد است که تسهیل کردن انتخاب اتاق برای عملا غیر ممکن می شود و شما را از رسیدن به هدف خود باز می دارد. گستردگی تنوع شکلی اتاق های هتل ها بقدری است که طراحی و تعریف یک وبسایت با ویژگی هائی که بتوان به ما در این مورد کمک نماید عملا ناممکن است. اما در مورد هواپیماها که عموما از یک ساختار یک شکل و یکسان برخوردارند، تصور انتخاب صندلی مورد نظر، به دلیل همین یکسان بودن ساختار صندلی های هواپیما بطور خاص و شبیه هم بودن شکل هواپیماها بطور عام امکانپذیر است.
یک شرکت حمل ونقل هوائی ممکن است دارای بیش از پانصد هواپیما باشد. در حالی که تمام این پانصد هواپیما از چند گونه محدود تشکیل شده باشند. پس اینکه بتوان بطور نمونه تصور انتخاب و استفاده از صندلی هواپیما را داشت دور از انتظار نیست.
شاید برای هر کسی تصور چیدمان صندلی های یک هواپیما به دلیل سادگی آن قابل تصور باشد اما در خصوص هتل ها اینگونه نیست. زیرا ابتدا اینکه مدیران هتل ها از انتشار نقشه هتل خود بدلایل امنیتی و غیره خودداری می کنند. دیگر اینکه بطور کلی هتلداران برنامه های مالی و درآمدزائی خویش را بر روی شکل و شمایل اتاق ها متمرکز نمی کنند. به طور ایده آل هتلداران تعرفه های مختلفی برای هر اتاق بسته به موقعیت آن شامل طبقات، ظاهر، دوری یا نزدیکی به بالابرها و غیره تعیین می نمایند. در ثانی فارغ از دلایل امنیتی، امکان انتشار الگوی معماری و حتی سه بعدی ساختمان های هتل ها با هدف در دسترس قراردادن اتاق ها به مسافر وجود ندارد.
و اما دلیل مهمتر، با فرض امکان رزرو اتاق خاص از یک هتل چه تضمینی وجود دارد که این اتاق در تاریخ مد نظر شما در اختیار شما قرارگیرد. زیرا به دلایل مختلف از جمله تمدید مسافر قبلی و غیر تضمینی وجود ندارد که حتما این اتاق در اختیار شما باشد. یکی دیگر از دلایل جنبه انتفاعی است که هتل ها اجازه رزرو اتاق خاص را نمی دهند. با این شرح که برای مثال در فصل گردشگری و در صورت امکان رزرو اتاق معینی از هتل دهها تن فقط اصرار بر رزرو اتاق خاصی را می نمایند و بقیه اتاق ها خالی مانده است. پس با توجه به شرایط فعلی از موجودیت اتاق های خالی فارغ از شماره آن شما می توانید یک اتاق از تعداد اتاق های هتل را رزرو نمائید.

ز

۲۰ توصیه کاربردی از لحظه ی رزرو هتل تا زمان خروج

برای بوجود آوردن بهترین تجربه سفر توجه به نکاتی که مربوط به هتل محل اقامتتان می شود، از اهمیت ویژه ای برخوردار است.از زمان رزرو هتل تا لحظه ی خروج، نکاتی به منظور حفظ آرامش و سلامت خود و همراهان ضروری است که معمولا مشکلاتی از باب هزینه و حفظ امنیت وسایل همراه مسافران بوجود آورده است و می توان با رعایت نکاتی ساده از ایجاد این موارد پیشگیری کرد.در ادامه ۲۰ نکته برای اقامتی لذتبخش در هتل را به شما توصیه می کنیم.
۱.چک کردن محل دقیق هتل را فراموش نکنید.
۲٫نظرهای موجود در سایت ها، درباره ی هتل مورد نظر خود را مطالعه کنید.
۳٫رفت و آمد از فرودگاه به هتل را بررسی کنید.
۴٫از میزان دسترسی به اینترنت در کلیه نقاط هتل مطلع شوید.
۵٫در اتاقتان را همیشه قفل کنید و بدون چک کردن در را به روی کسی باز نکنید.
۶٫در بدو ورود به هتل نسبت به دریافت کارت ویزیت هتل اقدام نمائید.
۷٫استفاده از اقلام موجود در مینی بار اتاق (یخچال) دارای هزینه اضافی است، پس بهتر است از آنها استفاده نکنید.
۸٫استفاده از تلفن هتل برای مکالمات بین المللی بسیار گران است و توصیه نمی شود.
۹٫اشیاء با ارزش را در اتاق نگذارید و به کارکنان میز جلوی هتل تحویل دهید. حتما از آنها رسید دریافت کنید.
۱۰٫سعی کنید از وسایلی همچون کنترل و … ، بدلیل سطح بالای باکتری تا حد ممکن استفاده نکنید.
۱۱٫بررسی برای وجود ساس را فراموش نکنید.
۱۲٫تنها از آب های بسته بندی استفاده کنید.
۱۳٫پرداخت انعام (Tip ) به بعضی از افرادی که در طول مسافرت به شما سرویس می دهند.
۱۴٫معمولاً تبدیل ارز در هتل ها مقرون به صرفه نیست بنابراین توصیه می شود ارز مورد نیاز را خود از صرافی ها تامین نمائید.
۱۵٫ از ایجاد سروصدا و بلند کردن صدای سیستم های صوتی خودداری کنید.
۱۶٫در طول اقامت در حفظ و نگهداری تجهیزات هتل کوشا باشید.
۱۷٫ در محل خواب و استراحت، توصیه می گردد از دمپایی مخصوص هتل استفاده شود.
۱۸٫از انداختن هرگونه ضایعات در سرویس های بهداشتی خودداری نمایید.
۱۹٫ در محیط اقامت، استفاده از پوشش مناسب، احترام به خود و مقررات هتل می باشد.
۲۰٫بهتر است از میهمانان خود، در مکان های مخصوص( لابی) هتل پذیرایی کنید
ز

۲۰ توصیه کاربردی از لحظه ی رزرو هتل تا زمان خروج

برای بوجود آوردن بهترین تجربه سفر توجه به نکاتی که مربوط به هتل محل اقامتتان می شود، از اهمیت ویژه ای برخوردار است.از زمان رزرو هتل تا لحظه ی خروج، نکاتی به منظور حفظ آرامش و سلامت خود و همراهان ضروری است که معمولا مشکلاتی از باب هزینه و حفظ امنیت وسایل همراه مسافران بوجود آورده است و می توان با رعایت نکاتی ساده از ایجاد این موارد پیشگیری کرد.در ادامه ۲۰ نکته برای اقامتی لذتبخش در هتل را به شما توصیه می کنیم.
۱.چک کردن محل دقیق هتل را فراموش نکنید.
۲٫نظرهای موجود در سایت ها، درباره ی هتل مورد نظر خود را مطالعه کنید.
۳٫رفت و آمد از فرودگاه به هتل را بررسی کنید.
۴٫از میزان دسترسی به اینترنت در کلیه نقاط هتل مطلع شوید.
۵٫در اتاقتان را همیشه قفل کنید و بدون چک کردن در را به روی کسی باز نکنید.
۶٫در بدو ورود به هتل نسبت به دریافت کارت ویزیت هتل اقدام نمائید.
۷٫استفاده از اقلام موجود در مینی بار اتاق (یخچال) دارای هزینه اضافی است، پس بهتر است از آنها استفاده نکنید.
۸٫استفاده از تلفن هتل برای مکالمات بین المللی بسیار گران است و توصیه نمی شود.
۹٫اشیاء با ارزش را در اتاق نگذارید و به کارکنان میز جلوی هتل تحویل دهید. حتما از آنها رسید دریافت کنید.
۱۰٫سعی کنید از وسایلی همچون کنترل و … ، بدلیل سطح بالای باکتری تا حد ممکن استفاده نکنید.
۱۱٫بررسی برای وجود ساس را فراموش نکنید.
۱۲٫تنها از آب های بسته بندی استفاده کنید.
۱۳٫پرداخت انعام (Tip ) به بعضی از افرادی که در طول مسافرت به شما سرویس می دهند.
۱۴٫معمولاً تبدیل ارز در هتل ها مقرون به صرفه نیست بنابراین توصیه می شود ارز مورد نیاز را خود از صرافی ها تامین نمائید.
۱۵٫ از ایجاد سروصدا و بلند کردن صدای سیستم های صوتی خودداری کنید.
۱۶٫در طول اقامت در حفظ و نگهداری تجهیزات هتل کوشا باشید.
۱۷٫ در محل خواب و استراحت، توصیه می گردد از دمپایی مخصوص هتل استفاده شود.
۱۸٫از انداختن هرگونه ضایعات در سرویس های بهداشتی خودداری نمایید.
۱۹٫ در محیط اقامت، استفاده از پوشش مناسب، احترام به خود و مقررات هتل می باشد.
۲۰٫بهتر است از میهمانان خود، در مکان های مخصوص( لابی) هتل پذیرایی کنید
ز

۱۱ موردی که نباید در هنگام رزرو هتل انجام دهید

خریدار هوشیاری باشید، به دنبال چه چیزی هستید؟

بعضی اوقات سکونتگاه های «خارج از رادار» می توانند به شکل غیر قابل قبولی دور از دسترس و پرت باشند- بسیار بسیار دورتر از مراکز شهر. وقتی که باید یکی از بین «برکلی سویتس» و «استار موتلز» را انتخاب کنیم، می توان حدس زد که سویتس در صورت بالا نبودن قیمت، گزینه بهتر، و استار گزینه نامناسب تری است. ممکن است از خود بپرسید این هتل های لوکس چند ستاره هستند امتیازی که می تواند به شما در داشتن انتظارات معقول از اقامتگاه خود، کمک می کنند.

در صورت بی ستاره بودن هتل، به دنبال جملات کلیدی باشید که ممکن است به شما بگویند از رضایت مندی فاصله زیادی دارید. بیشتر این جملات شبیه به گول زدن کودک به منظور قبولاندن چیزی به اوست:

  • تنها چند دقیقه از ….
  • تنها چند مایل فاصله از..
  • بسیار نزدیک به….
  • مسافتی در حد پیاده روی یا رانندگی کوتاه از…
  • در مسیر دل انگیز جاده….
  • هم چنین حواستان به محل هایی که با «/» جدا شده اند هم باشد. مانند اورلاندو/دِ لند

حال درک بهتری از اوضاع خواهید داشت. هر چه لحن مورد استفاده برای توصیف فاصله جاذبه های ارائه شده گنگ تر باشد، به احتمال زیاد با تصورات شما فاصله بسیاری نیز دارد.

از نقشه دیجیتال، در وضعیت « دید نقشه ای» استفاده کنید

اگر واقعا می خواهید بدانید یک مجموعه خاص دقیقا در کجا قرار دارد، از نقشه های دیجیتال، آدرس محل را جستجو کنید، یا اینکه از «دید نقشه ای» در سایت های رزرو هتل کمک بگیرید. خوبی «دید نقشه ای» این است که در دسترس بودن، قیمت، و محل چندین هتل را روی صفحه نمایش خواهید دید و حتی اگر دسترس پذیری قید نشده باشد، می توانید با اطلاعات ارائه شده و آگاهی از محل هتل، با آن ها تماس گرفته و از جزئیات با خبر شوید.

۳۳ روش برای خواب بهتر در هتل

نبود اتاق را فراموش کنید- مسافرخانه ای وجود ندارد!

هر از چند گاهی شما مجبور می شوید در شهری کوچک یا روستایی اقامت کنید و تنها گزینه شما متلی گرد و خاک گرفته ای است که از زمان «ریگان» هیچ تغییری به خود ندیده است. در چنین شرایطی، شما باید شبکه خود را گسترش دهید. این کاری است که معمولا من انجام می دهم:

۱- استفاده از یک وبسایت نقشه (مپ کوئست، گوگل مپس و سایر)، و به دنبال شهرهای مجاوری می گردم که ممکن است هتل داشته باشند.

۲- استفاده از موتور جستجوی رزرو (اکسپدیا، اوربیتز و سایر) تا هتل های شهرهایی که قبلا پیدا کردم را بررسی کنم.

۳- با استفاده از دید نقشه ای، بهترین هتل از حیث قیمت و موقعیت را انتخاب می کنم.

چند سال قبل، من از همین روش ها هنگامی که نزدیک خانواده خود بودم استفاده کردم، و سرانجام به جامعه ای از قایق داران رسیدم که اقامت های آخر هفته و در طول هفته ارائه می کردند، که در سایه آن توانستم عصرهای شگفت انگیز با تماشای طلوع و غروب آفتاب و خوابیدن با جزر و مد دریا را تجربه کنم. چه کسی می داند، اگر دایره جستجوهای اینترنتی خود را کمی گسترده تر کنید، فرصت های این چنینی ممکن است برای شما هم پیش آید.

ز