-
مفهومی از هتل
چهارشنبه 15 شهریور 1396 00:11
طبقه بندی هتل ها : هتل ها بر اساس استانداردهای گوناگون از قبیل مکان،تعرفه و بازار هتل داری طبقه بندی می شوند . هتل ها به طور فردی یا بخشی از یک زنجیره طبق موازین استاندارد اداره می شوند . نواحی مسکونی هتل ها معمولا " 65 تا 75 درصد فضای ساخت است . مکان ها : انتخاب مکان و تصمیم گیری در خصوص امکانات هتل بر اساس طرح...
-
نقش فرآنت آفیس در هتل
چهارشنبه 15 شهریور 1396 00:08
هتل ها و اصولاً اماکن اقامتی صرفنظر از کوچکی و بزرگی و استانداردهای متفاوت دارای دو بخش بسیار مهم و حساس میباشند. که منابع اصلی درآمد آن واحد را تشکیل میدهند. ما در هتل های بسیار بزرگ از آن دو قسمت به نامهای Room Division (قسمت اتاقها) و Food & Beverage (قسمت غذا و نوشیدنیها) یاد میکنیم. هریک از این بخشها...
-
نکات مهم در طراحی هتل
چهارشنبه 15 شهریور 1396 00:02
1- مسیر حرکت مهمانان، وسایل و کارکنان باید جدا باشد . 2- به ازای هر اتاق 6 متر مربع فضای راهرو به عرض 1.50 تا 1.80 متر لازم است . 3- زباله ها باید در فضایی مسقف (برای محدود کردن سرو صدا در شب) با ارتفاع سقف 4.35 متر انباشته شود . 4- بخش سرایداری هر طبقه در امتداد راهروهای منتهی به اتاق مهمانان سازمان دهی می شود 5-...
-
نکات مهم در مورد سرویس دهی در هتل ها (مدیریت غذا و نوشابه )
دوشنبه 13 شهریور 1396 15:54
یکی از نکاتی که پرسنل غذا و نوشابه بایستی بیاموزند این است که به هیچ وجه کلمه ی نداریم و نیست را به کار نبرند به عنوان مثال اگر میهمان نیاز به مواد غذایی غیر از منوی رایج در هتل داشت تا جای ممکن باید نسبت به تهیه ی آن اقدام کرد . گاهی اوقات پیش می آید که میهمان مواد اولیه را آورده و نیاز به طبخ آن دارد باز هم باید...
-
وظایف اپراتور(تلفنچی)در هتل
دوشنبه 13 شهریور 1396 15:45
1- بیاد داشتن هنر فروشندگی. 2- دادن اتاق به میهمان وعملیات checkin 3- تنظیم فرم های ورودی. 4- قرار دادن اطلاعات مربوط به مسافر در اختیار فرآنت دسک. 5- تبدیل ارز مسافر. 6- قراردادن اطلاعات مربوط به مسافردر اختیار مسئولان هتل : مدیران میانی ، فرآنت آفیس، بخش غذا و نوشابه، بخش خانه داری، تاسیسات 7-نظارت بر رفتار همکاران...
-
نکات حرفه ای در رسپشن
دوشنبه 13 شهریور 1396 15:40
1 – برخورداری از صبر و شکیبایی و سیاست کامل ، 2 – برخورداری از سلامت جسمی و بهداشت شخصی، 3 – لبخند شیرین و طبیعی و بسیار جذاب ، 4 – به اهمیت کار واقف باشد و بداند که اگر اشتباه فردی داشته باشد،به حساب کل هتل است. 5 – انتقال اطلاعات در زمان تحویل و تحول شیفت ها ، 6 – برخورداری از رفتار خوب ورودی با چهره ی بشاش ،ضمن...
-
ساخت هتل بانوان به جمع طرحهای ناموفق گردشگری پیوست
یکشنبه 12 شهریور 1396 12:50
طرح ساخت 30 هتل ویژه بانوان که قرار بود با سه هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری بخش خصوصی در 30 استان کشور اجرا شود به دلیل پرداخت نشدن وام به سرمایه گذار آن و نداشتن توجیه اقتصادی از نظر مدیران جدید سازمان میراث فرهنگی متوقف ماند. ساخت 30 هتل ویژه بانوان در 30 استان کشور توسط بخش خصوصی با هزینه سه هزار میلیارد تومان...
-
هتلداری موفق و شناخت نیاز های روحی مهمانان
یکشنبه 12 شهریور 1396 12:49
با نزدیک شدن به تعطیلات ، بسیاری از شهرهای مسافرپذیر، از آبادان تا آستارا و از بازرگان تا چابهار، مقدمات پذیرایی از مسافران را آماده میکنند بیتردید مهمترین مکانهایی که در این برهه بیش از همه فعالند، هتل ها و مهمانپذیرها هستند. هتل جایی است که افراد مختلف با دیدگاهها و نیازهای متفاوت به آن مراجعه میکنند. طبیعی...
-
10 هتلدار موفق ایران
یکشنبه 12 شهریور 1396 12:46
درست است که بزرگترین و مشهورترین هتل های ایرانی در دست نهادهای عمومی و دولتی مثل تامین اجتماعی، بنیاد مستضعفان، بنیاد شهید، نیروی انتظامی، سازمان میراث فرهنگی و بیمه ایران هستند اما سرمایه دارانی مثل علی درویشی، عبدالرضا موسوی و خانواده سزاواربندی هم در کنار یک هلدینگ خصوصی در این زمینه، نقش مهمی ایفا می کنند. گروه...
-
چرا دستشویی هتل ها اینقدر مهمند؟
شنبه 11 شهریور 1396 11:02
سرویس بهداشتی یکی از مهمترین مسائلی است که هرکدام از ما قبل از سفر به آن فکر میکنیم. تفاوتی ندارد که قصد رزرو هتل و اقامت در هتل داشته باشیم و یا چادر زدن در یک منطقه زیبای گردشگری؛ در هر دو صورت قبل از شروع سفر، شرایط دسترسی و امکانات سرویس بهداشتی را بررسی میکنیم. با توجه به این موضوع لازم است که فعالان صنعت...
-
پنج راز مهم یک مدیر هتل موفق
شنبه 11 شهریور 1396 10:56
از آنجایی که هتل داری بخشی از صنعت گردشگری بهحساب میآید، امروزه تنها داشتن سرمایه برای توسعه هتل داری کافی نیست بلکه دانش و توانمندیهای نیروی انسانی ازجمله مدیران هتل ها عاملی بسیار کلیدی میباشد. اصولاً مدیریت هتل عبارت است از بهکارگیری روشهای مختلف برای اداره امور یک گروه انسانی آموزشدیده وهماهنگ نمودن کلیه...
-
10 شرکت هتلداری برتر جهان
شنبه 11 شهریور 1396 10:51
هتل ها ، آشناترین و رایجترین اماکنی هستند که مسافران برای اقامت چند روزه خود در شهرهای مقصد به آنها مراجعه میکنند. طبقهبندی هتل ها بر اساس بودجه و قدرت اقتصادی مسافران حاصل شده است؛ از هتل هایی بدون ستاره گرفته تا آنهایی که هویت خود را بر تعداد ستارههای اطراف اسمشان میبینند. میدانیم هتل های بیشماری در...
-
الگوهای رفتاری و آداب معاشرتی که کارکنان هتل باید بدانند
جمعه 10 شهریور 1396 14:34
شاید شما نیز برای یک ماموریت اداری یا گذران اوقات فراغت، زندگی چند روزهای را در هتل تجربه کرده باشید. در این اقامت کوتاه، آنچه بیش از همه در ذهن شما نقش میبندد و تا مدتها در خاطرتان ماندگار خواهد شد، آداب رفتاری کارکنان هتل و نحوه برخورد آنها با شماست؛ این نحوه ارتباط و توجه به ریزهکاریها و جزئیات رفتاری، شاید...
-
آداب و رسوم تشریفات در هتل ها!
جمعه 10 شهریور 1396 14:31
وقتی از آداب هتل صحبت می شود، دو مقوله به ذهن متبادر می گردد، آیا مقصود آدابی است که مدیر و پرسنل هتل باید نسبت به میهمانان رعایت کنند، یا آدابی است که میهمانان هنگام اقامت در یک هتل مراعات نمایند؟ البته هر دو آداب مد نظر است. اما ما باید بین این دو تفاوت قائل شویم و آنها را تحت دو عنوان متفاوت مطرح نماییم. به علاوه...
-
حقوق گردشگر در هتل
جمعه 10 شهریور 1396 14:30
گردشگری و هتل داری بهعنوان صنعت نوظهور عصر جدید، یکی از ارکان اصلی اقتصاد تجاری جهان شده است. بسیاری از برنامهریزان و سیاستگذاران توسعه نیز صنعت مهماننوازی را از اصول مهم توسعه پایدار کشورها میدانند. این رویه، کشورها را واداشته است تا با اتخاذ محدودیتها و راهحلهایی، این صنعت را در مسیری پایدار هدایت کنند....
-
10 هتل بزرگ ایران
پنجشنبه 9 شهریور 1396 11:54
10. هتل بزرگ رامسر تجربه اقامت در یک قصر کلاسیک حد فاصل میان جنگل و دریا همراه با منظره ای نفس گیر و دل انگیز را می توانید با اقامت در هتل تاریخی و چهار ستاره پارسیان آزادی رامسر لمس کنید. این هتل موزه یکی از معدود هتل هایی است که در فهرست ثبت آثار ملی قرار گرفته است که تحت نظر مجموعه گروه هتل های پارسیان می باشد. هتل...
-
آشنایی با خاصترین هتلهای جهان
پنجشنبه 9 شهریور 1396 11:32
هتل داران همواره در صدد داشتن بهترین هتل از نظر امکانات و در بهترین نقاط گردشگری هستند. همین موضوع سبب شده که آنها هر کدام از آنها هتل خود را خاصتر معرفی کنند در مجله آشنایی با هتل های معروف دنیا، تعدادی از هتل های خاص جهان نیز بررسی شدهاند: تا سال 2011 بلندترین هتل جهان در هنگ کنگ ساخته شده است. این هتل...
-
۱۵ هتل لوکس دنیا
پنجشنبه 9 شهریور 1396 11:26
همه افراد سزاوار زندگی خوبی هستند. خاویار، شام مفصل و داشتن خدمات اتاق مناسب حق همه افراد است. زمانی که صحبت از خدمات اتاق به میان میآید، معمولاً این هتلها هستند که خودنمایی میکنند. ما در این مقاله فهرستی از هتلهای زنجیرهای بزرگ در سراسر جهان را آماده کردهایم که اقامت در این هتلها میتواند تجربه خوب، راحت، مجلل...
-
اسرار هتل ها که فقط پرسنل هتل ها میدانند
چهارشنبه 8 شهریور 1396 15:43
رزرو اتاق با قیمت مناسب در یک هتل ، یکی از نکاتی است که تمامی مسافران به آن فکر میکنند و به دنبال راه حلی درست برای آن میگردند. در این مقاله، کجارو رازهایی را به شما میگوید تا کمی بیشتر با اسرار رزرو اتاق در هتلها آشنا شوید. قیمتی که برای اقامت در یک هتل میپردازید، بسته به محل هتل ، ساختمان آن و مدت زمانی که در...
-
درجه بندی هتل ها
چهارشنبه 8 شهریور 1396 15:30
اگر قصد سفر به شهر یا کشوری را داشته باشید ترجیح می دهید در کجا اقامت کنید؟ هتل ؟ هتل آپارتمان یا مسافرخانه؟ اگر انتخابتان گزینه اول باشد چه معیارهایی را برای رفتن به هتل در نظر دارید؟ یا می دانید که هتل ها بر چه اساسی رتبه بندی یا ستاره دار می شوند؟ آیا می دانید یک هتل 5 ستاره و یک هتل 2 ستاره چه تفاوت هایی با یکدیگر...
-
امکاناتی که یک هتل 5 ستاره باید داشته باشد
چهارشنبه 8 شهریور 1396 15:12
1- ساختمانهای جداگانه 2- تعداد اتاقها : هتل لوکس و مجلل با دست کم 150 اتاق در هتلهای موجود و 155 اتاق در هتلهای جدید 3- تصفیه های مرکزی : با ضمانت گرمای مطلوب (18-25 درجه سیلسوس) با یک تر موسسات که با آن بتوان گرمای اتاق را در همه اتاقها و جاهای همگانی تنظیم نمود. 4- گرمابه ها و دستشویی ها : حمام های کاملاً شخصی در هر...
-
آداب رفتار صحیح در هتل
سهشنبه 7 شهریور 1396 15:05
مسافران اغلب توقع زیادی نسبت به هتل خود دارند. انتظارات تنها به مکان آرام و راحتی برای خواب خلاصه نمیشود و امکانات جانبی مانند یخ، سشوار، اتو و صبحانه نیز مطرح هستند. بیشتر کارکنان هتل آمادهی خدماترسانی حتی به سختگیرترین مهمان نیز هستند. اکنون نوبت مهمانان است که کمی رفتار خود را در هتل اصلاح کنند. از قبل اتاق خود...
-
رفتار در هتل
سهشنبه 7 شهریور 1396 14:53
هتل به معنای وسیع کلمه به انواع هتل طبقه بندی میشود: هتل های فرودگاهی، شهری، هتل آپارتمان، هتل تفریحی و . . . یک هتل را میتوان به زبان ساده چنین تعریف نمود: مکانی است دارای امکانات کافی برای زندگی افرادی که به منظور اقامت موقت بدان مراجعه و از این امکانات استفاده میکنند. و وجه مشترک کلیه این هتل ها فروش اتاق و عرضه...
-
لزوم عزم ملی برای مقابله با اقامتگاه های غیرمجاز
سهشنبه 7 شهریور 1396 14:32
مقابله با اقامتگاه های غیرمجاز نیازمند ورود جدی دستگاههای مربوطه است و در صورت عدم برخورد، شاهد افول و ورشکستگی صنعت هتلداری خواهیم بود. یک مرکز اقامتی که امروزه در هر شهر و استان با نقش و نمای خاص خود به گونهای به ارائه خدمات به مسافران و گردشگران میپردازد، سهم بسیاری در زیبایی شهر دارد و این زیبایی وقتی خود را به...
-
چگونه نرخ گذاری غیر دستوری به یاری هتلداری دنیا آمد؟
دوشنبه 6 شهریور 1396 12:22
هتل های کشورمان همچنان از نرخ های دستوری دولتی تبعیت می کنند و رزرواسیون آنلاین نیز تاکنون نتوانسته است با سازوکاری کارآمد، دستیابی گردشگران داخلی و خارجی را به اتاق های هتل ها تسهیل کند. نرخ هتل ها و کیفیت خدمات آن ها، یکی از اصلی ترین چالش های صنعت هتلداری عنوان می شود. قیمت، سرویس، امکانات و موقعیت جغرافیایی چهار...
-
آمارهایی که بلای جان هتل ها شدند
دوشنبه 6 شهریور 1396 12:16
رئیس جامعه هتلداران ایران با انتقاد از آمارهای کذب پر بودن اتاق هتل ها در کشور گفت: ارائه این آمارها موجب شده تا سازمان امور مالیاتی هتل ها را علی الراس کند. جمشید حمزه زاده گفت: اکنون آمار میزان اشغال هتل های کشور زیر ۵۰ درصد است، اما مسئولان مختلف در حوزه گردشگری و سازمان میراث فرهنگی اعلام می کنند که هتل های ایران...
-
هتل های هوشمند؛ پیشرفت در هتلداری یا پسرفت در میهمان نوازی؟!
دوشنبه 6 شهریور 1396 12:11
سفر به پایتخت اتریش فرصتی بود تا برای نخستین بار اقامت در هتل های هوشمند را تجربه کنم؛ هتل های هوشمندی که در آن ها پذیرش میهمان، ثبت نام، پرداخت وجه، رسید، ارائه کلید و در نهایت ترخیص همگی توسط خود میهمان و بدون حضور کارمند هتل و از طریق دستگاه انجام می شود. نخستین مورد قابل توجه در باب این دسته از این هتل ها این است...
-
کارگروه مشترک معاونت گردشگری و جامعه هتلداران ایران
یکشنبه 5 شهریور 1396 13:40
معاون گردشگری از تشکیل کارگروهی مشترک بین جامعه هتلداران، ارزیابان هتل ها و این معاونت در راستای دستیابی به نقطه مطلوب در امر ارزیابی و درجهبندی هتلهای کشور خبر داد. به گزارش روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، مرتضی رحمانیموحد در نشست هماندیشی با هیأت مدیره جامعه هتلداران و ارزیابان...
-
خانه های اجاره ای در برابر هتل ها؛ رقابتی جهانی در زمین نابرابر
یکشنبه 5 شهریور 1396 13:36
وقتی صحبت از خانه های استیجاری می شود، نخستین تصویر در ذهن مان، مردمان پلاکارد بدست کنار جاده ها، فریادزن های ترمینال ها و در نهایت این اواخر تبلیغات علنی در شبکه های اجتماعی تداعی می شود که همگی فی نفسه به زعم ما مروج بی اخلاقی اند و نشان از یک آشفتگی اشکارا در بازار اماکن اقامتی. بنابراین تنها راه چاره می تواند...
-
تلاشی برای تعریف بوتیک هتل
یکشنبه 5 شهریور 1396 13:27
بوتیک هتل به عنوان یک مفهوم ساختار شکن نسبت به هتل های استاندارد در بین ها و اقامتگاههای کشور روز به روز در حال گسترش است. واژهای در ابتدا قریب که روز به روز مراکز بیشتری را شامل می شود. در این میان شهرهای کاشان، یزد و شیراز بیشترین اقامتگاهها و هتلها را با این عنوان در خود جای داده اند. تعریف دقیق بوتیک در میان...